امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
۲۱:۵۳:۳۵ - یکشنبه ۱ دی ۱۳۹۸
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نماینده ولی فقیه در گیلان: به زیرساخت‌های زیست محیطی گیلان بی‌توجهی شده است
گیلنا – نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه پسماند سراوان رشت پدیده بسیار زشتی برای استان محسوب می‌شود، گفت: به زیرساخت‌های زیست محیطی گیلان به ویژه رشت از گذشته بی‌توجهی شده است به گزارش گیلنا از رشت، آیت الله رسول فلاحتی در دیدار اعضای انجمن اهدای عضو ایرانیان شعبه گیلان با اشاره به […]

گیلنا – نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه پسماند سراوان رشت پدیده بسیار زشتی برای استان محسوب می‌شود، گفت: به زیرساخت‌های زیست محیطی گیلان به ویژه رشت از گذشته بی‌توجهی شده استنماینده ولی فقیه در گیلان: به زیرساخت‌های زیست محیطی گیلان بی‌توجهی شده است

به گزارش گیلنا از رشت، آیت الله رسول فلاحتی در دیدار اعضای انجمن اهدای عضو ایرانیان شعبه گیلان با اشاره به اهمیت سلامت انسان در احکام دینی اظهار کرد: در فقه اسلامی، سلامت انسان، هم تراز با مسائل دیگر بیان‌شده است.

وی به توجه دین به ظرافت‌های بدن انسان اشاره کرد و افزود: اسلام، آنچه که موجب سلامت انسان شود و تهدید را از بین ببرد، تقویت کرده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه در مرگ مغزی بخش‌های دیگر بدن انسان سالم است، گفت: اگر اسلام اجازه پیوند عضو را داده، به منظور ارتقای سلامت جامعه است.

فلاحتی، خواستار فرهنگ‌سازی ترویج اهدای عضو بیماران مرگ مغزی در جامعه شد و بیان کرد: هنوز در جامعه سنتی برای اهدای عضو، مقاومت‌هایی می‌شود و این مهم سخت است.

وی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم سلامت خوبی در نوع انسان داشته باشیم باید فرهنگ اهدای عضو در جامعه تقویت شود، گفت: اهدای عضو افراد مرگ مغزی باید با ظرافت، فرهنگ‌سازی شود تا جامعه بتواند پذیرای آن باشد.

نماینده ولی فقیه در گیلان، توجه به مسائل دینی و اخلاقی مردم را مهم دانست و افزود: توجه به‌سلامت و محیط‌زیست جامعه باید در اولویت برنامه‌ها باشد.

فلاحتی با بیان اینکه به زیرساخت‌های زیست محیطی گیلان به ویژه رشت از گذشته بی‌توجهی شده است، تصریح کرد: پسماند سراوان رشت پدیده بسیار زشتی برای استان محسوب می‌شود و انتظار داریم دانشگاه‌ها در این زمینه ورود علمی داشته باشند.

وی، قدمت بعضی از بیمارستان‌های رشت را مربوط به یک صد سال گذشته عنوان کرد و گفت: بیمارستان با قدمت یک صد ساله، پاسخگوی نیاز امروز جامعه نیست و مسؤولان باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه پیوند کبد در اتاق اجاره ای در شان مردم گیلان نیست، خاطرنشان کرد: در کنار اعضای انجمن پیوند عضو قرار داریم و تمام تلاش خود را در این زمینه به کار می گیریم.

فلاحتی، پیوند عضو را در راستای ارتقای سلامت جامعه دانست و بیان کرد: گیلان در پیوند اعضا عقب‌ماندگی زیادی ندارد و فعالیت‌های انجام‌شده کافی نیست و نیاز به تلاش بیشتر دارد.

وی خواستار ارتقای آگاهی جامعه نسبت به بهداشت و سلامت شد و گفت: پیشگیری بسیار مهم‌تر از درمان است و فعالیت‌ها در این زمینه باید مضاعف باشد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به وجود ضعف در امر پیشگیری افزود: فرهنگ‌سازی و پیشگیری باید از مهدکودک‌ها و پیش‌دبستانی آغاز شود./ فارس

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !