گیلنا – امیدی وزن کالای تعویض شده را حدود ۱۵ تن و ارزش آن را بیش از ۵۶ میلیارد ریال برشمرد و تصریح کرد: کالای جایگزین (خوراک دام) نیز به علت ممنوع الصدور بودن مشمول قاچاق شده است.

به گزارش گیلنا از آستارا، مدیرکل گمرک آستارا از کشف یک محموله بزرگ قاچاق به ارزش بیش از ۵۶ میلیارد ریال در گمرک مرز زمینی این شهرستان خبر داد.

رسول امیدی اظهار کرد: در هفته جاری کارکنان گمرک این شهرستان حین انجام تشریفات گمرکی و کنترل یک دستگاه کامیون ترانزیتی از مبدأ گمرک شهید رجایی در جنوب کشور، متوجه وجود اختلاف و مغایرت در تصاویر اسکن گمرکات مبدأ و مقصد شدند که در همین راستا محموله مربوطه بطور دقیق مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در نتیجه مقایسه اسناد بارگذاری شده در سامانه الکترونیک گمرک، مشخص شد که کالای اظهار شده در مبدأ، مکمل های غذایی و مواد انرژی زا بوده است، افزود: این محموله با غذای دام و طیور (ذرت خرد شده) جایگزین شده است.

مدیرکل گمرک آستارا با تأکید بر اینکه با توجه به سالم بودن پلمب گمرک مبدأ، آثار جابجایی و دستکاری در محل میخ و پرچ دستگیره درب کانتینر مشاهده شد، خاطرنشان کرد: مأموران گمرک به این نتیجه رسیدند که با تخلیه کالای ترانزیتی در داخل کشور و بارگیری کالای ممنوع الصدور خوراک دام و طیور به جای آن، وقوع جرم قاچاق براساس بند ت ماده ۱۱۳ ق. ا.گمرکی محرز، لذا ضمن تنظیم صورت مجلس قاچاق و پس از تشکیل پرونده و ثبت در سامانه جامع قضایی، پرونده جهت رسیدگی به مرجع قضایی ارسال شد.

امیدی در پایان وزن کالای تعویض شده را حدود ۱۵ تن و ارزش آن را بیش از ۵۶ میلیارد ریال برشمرد و تصریح کرد: کالای جایگزین (خوراک دام) نیز به علت ممنوع الصدور بودن مشمول قاچاق شده است.