امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱:۱۳:۳۴ - جمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۸
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
سرعت بخشی حرکت استاندارد برای رضایتمندی مردم
ا   استاندار گیلان با تأکید بر اهمیت گسترش حجم مبادلات تجاری با کشورهای همسایه، گفت: ظرف زمانی هفت روزه از سوی سازمان ملی استاندارد برای پاسخ آزمون های گواهی انطباق مدنظر قرار گیرد. به گزارش گیلنا از رشتدکتر ارسلان زارع در دیدار رییس سازمان ملی استاندارد کشور، به اهمیت جایگاه و نقش این سازمان […]

ا

استاندار گیلان با تأکید بر اهمیت گسترش حجم مبادلات تجاری با کشورهای همسایه، گفت: ظرف زمانی هفت روزه از سوی سازمان ملی استاندارد برای پاسخ آزمون های گواهی انطباق مدنظر قرار گیرد.

به گزارش گیلنا از رشتدکتر ارسلان زارع در دیدار رییس سازمان ملی استاندارد کشور، به اهمیت جایگاه و نقش این سازمان در سلامت مردم اشاره و اظهار کرد: طی سال های اخیر آگاهی بخشی های خوبی به عموم مردم برای تبیین رسالت های این سازمان شده است.

وی تصریح کرد: به تازگی رتبه جمهوری اسلامی ایران در سازمان ‌جهانی استاندارد براساس اندازه‌ شناسی، تایید صلاحیت و ارزیابی انطباق، ۱۰ رتبه ارتقاء یافته است.

نماینده عالی دولت در گیلان به مشکلات استان در حوزه تجارت خارجی پیرامون استاندارد اشاره و خاطر نشان کرد: نمونه‌برداری حین پهلوگیری کشتی، حذف موازی کاری در آزمون غلات و تعیین ظرف زمانی هفت روزه برای گسترش حجم مبادلات تجاری با کشورهای همسایه از جمله دغدغه هاست.

دکتر زارع با بیان اینکه اکثریت تولیدهای محصول چای و زیتون کشور در استان گیلان انجام می‌شود، تأکید کرد لاهیجان و رودبار به عنوان مرجع انجام آزمون‌های تشخیص استاندارد این دو محصول تعیین شوند.

وی با اشاره به اهمیت گیلان در اتحادیه اقتصادی اوراسیا اظهار داشت: بخش اعظمی از صادرات به روسیه از گیلان و بنادر انزلی و آستارا صورت می گیرد و این ظرفیت در استان وجود دارد که تا سال ۲۰۲۰ حجم بیشتری از مبادلات را انجام دهیم.

دکتر زارع با بیان اینکه در گیلان حجم مبادلات صادرات و واردات به هم نزدیک است، گفت: اقدامات و همکاری‌های خوب سازمان ملی استاندارد می‌تواند رضایت‌مندی بیشتر مردم را به همراه داشته باشد.

در ادامه این نشست نیز رییس سازمان ملی استاندارد کشور گفت: براساس قانون جدید سازمان که قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد سازی است، می‌بایست تمامی دستگاه‌های اجرایی و دولتی همکاری همه جانبه ای با سازمان داشته باشند تا نظام استاندارد در کشور اجرایی شود.

نیره پیروزبخت به نقش سازمان ملی استاندارد در صادرات و واردات کالات اشاره و خاطرنشان کرد: صدور مجوز ترخیض کالاها در گمرک، منوط به اعلام نظر استاندارد است.

وی با بیان اینکه در تفاهم‌نامه‌ با کشورهای دیگر به ویژه اعضای اتحادیه اوراسیا، سازمان استاندارد نقش موثری دارد، افزود: باتوجه به نقش اثرگذار استان گیلان در اوراسیا آماده هرگونه همکاری برای تسهیل و تسریع در امور مرتبط با این اتحادیه هستیم.

رییس سازمان ملی استاندارد در خاتمه سخنانش ابراز امیدواری کرد که در شوراهای استانداردسازی و برنامه‌ریزی، توجه ویژه‌ای به موضوع استاندارد شود.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !