امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
۲۳:۱۱:۳۰ - سه شنبه ۵ آذر ۱۳۹۸
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
اخلاق رمز پیروزی در جنگ جهانی رسانه‌ای
گیلنا – یک استاد عالی حوزه علمیه کشور معتقد است در جنگ جهانی رسانه‌ای رعایت اخلاق و فقه اسلامی رمز پیروزی رسانه‌های کشورمان است. به گزارش گیلنا، اخلاق رسانه مهم‌ترین رکن فعالیت حرفه‌ای خبرنگاران و روزنامه‌نگاران در رسانه‌ها است، رسانه در هر اقلیم و جغرافیایی که فعالیت می‌کند اگر اخلاق حرفه‌ای را رعایت نکند قطعاً […]

گیلنا – یک استاد عالی حوزه علمیه کشور معتقد است در جنگ جهانی رسانه‌ای رعایت اخلاق و فقه اسلامی رمز پیروزی رسانه‌های کشورمان است.

اخلاق رمز پیروزی در جنگ جهانی رسانه‌ای

به گزارش گیلنا، اخلاق رسانه مهم‌ترین رکن فعالیت حرفه‌ای خبرنگاران و روزنامه‌نگاران در رسانه‌ها است، رسانه در هر اقلیم و جغرافیایی که فعالیت می‌کند اگر اخلاق حرفه‌ای را رعایت نکند قطعاً مخاطبانش را به‌مرورزمان ازدست‌داده و به‌عنوان رسانه بداخلاق یا در زبان عام رسانه بدذات شناخته می‌شود.

رعایت اخلاق در دین اسلام سفارش مکرر خداوند متعال در قرآن کریم، پیامبران و اهل‌بیت (ع) است و به گفته بسیاری از صاحب‌نظران همین رعایت اخلاق مهم‌ترین خط جداکننده خبرنگاران مسلمان از خبرنگاران رسانه‌های غربی است.

استاد حوزه علمیه کشور در دوره تخصصی اخلاق رسانه خبرنگاران برتر گیلان در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر رعایت اخلاق در حوزه رسانه می‌گوید: خداوند در قرآن کریم به قلم و آنچه خواهد نگاشت قسم می‌خورد، قلمی که مشابه آن در دست خبرنگاران است و نوشته‌هایی همچون خبر، گزارش، یادداشت و تحلیل که حاصل هنر، ذوق، فکر و خلاقیت خبرنگاری است.

خدیجه شیداصفت اما به یک نکته کلیدی هم اشاره می‌کند و می‌افزاید: وقتی خداوند به قلم و نگاشته‌‌اش قسم یاد می‌کند یعنی این ابزار و حاصلش برای خدا بسیار اهمیت داشته و مقدس است و خبرنگاران باید بسیار با دقت و حساسیت قلم بزنند و خدا را هرگز در حین نگاشتن مطالب فراموش نکنند!

استاد اخلاق و رسانه در پاسخ به سؤال خبرنگاران حاضر در جلسه که شاید رعایت اخلاق سبب شود تا در رقابت با سایر رسانه‌ها عقب بیفتیم و بسیاری از اخبار را نتوانیم آزادانه منتشر کنیم متذکر می‌شود: باید دقت کنیم که دنیا محل گذر است و در این دنیا در آزمون انسانیت و اخلاق و تدین و تقوا حضور داریم و روا نیست در رقابت با دیگران با بی‌اخلاقی پیش بیفتیم چراکه این اصلاً پیشی گرفتن نیست و در اصل عقب‌گرد از مرزهای انسانی است!

شیداصفت با بیان اینکه در جنگ نرم هستیم و خبرنگاران در سنگر نخست مقابله با جنگ نرم دشمن قرار دارند، تصریح کرد: ما در هشت سال جنگ تحمیلی که یک جنگ سخت بود و دشمن ناجوانمردانه از سلاح‌های شیمیایی و کشتارجمعی استفاده می‌کرد آیا از سلاح غیرمتعارف و غیرانسانی استفاده کردیم؟!

جواب این سؤال خیر است و دوست‌ و دشمن می‌داند که ایران در دوران جنگ سخت اخلاق و فقه شیعه را رعایت کرد و به پیروزی رسید! پس اگر اخلاق را رعایت کنیم در برابر بی‌اخلاقی رقبا و دشمن پیروزیم چون عزت دست خداست و خدا با بنده بااخلاق مهربان، رحمان و رحیم است.

استاد حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه معتقد است در جنگ جهانی رسانه‌ای رعایت اخلاق و فقه اسلامی رمز پیروزی رسانه‌های کشورمان است، خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه باید در موضوعات مختلف رسانه‌ای و فرهنگی از فرمایشات مقام معظم رهبری استفاده کرده و وظایف خود را برای تحقق این فرمایشات عملی کنند.

 چهارمین دوره اخلاق رسانه به همت سازمان بسیج رسانه استان گیلان در محل سالن همایش‌های دانشگاه آزاد اسلامی با حضور ۴۵ نفر از خبرنگاران این استان و با حضور دکتر خدیجه شیداصفت استاد اخلاق و حوزه علمیه به مدت سه ساعت برگزار شد./ گیلنا

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !