امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۰:۳۲:۰۹ - دوشنبه ۲۰ آبا ۱۳۹۸
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
جابه‌جایی بیش از ۱۸۸ هزار تن کالای غیرنفتی از گمرک ریلی
گیلنا – مدیرکل گمرک شهرستان آستارا از صادرات ۳۲۵ هزار تن کالای غیرنفتی به ارزش ۱۶۵ میلیون دلار از مرز زمینی و جابه‌جایی ۱۸۸ هزار و ۹۴ تن کالای غیرنفتی به ارزش ۹۶ میلیون و ۴۷۷ هزار دلار از گمرک ریلی این شهرستان طی هفت ماه گذشته خبر داد. رسول امیدی  با اشاره به صادرات […]

گیلنا – مدیرکل گمرک شهرستان آستارا از صادرات ۳۲۵ هزار تن کالای غیرنفتی به ارزش ۱۶۵ میلیون دلار از مرز زمینی و جابه‌جایی ۱۸۸ هزار و ۹۴ تن کالای غیرنفتی به ارزش ۹۶ میلیون و ۴۷۷ هزار دلار از گمرک ریلی این شهرستان طی هفت ماه گذشته خبر داد.

جابه‌جایی بیش از 188 هزار تن کالای غیرنفتی از گمرک ریلی

رسول امیدی  با اشاره به صادرات ۳۲۵ هزار تن کالای غیرنفتی به ارزش ۱۶۵ میلیون دلار از مرز زمینی گمرک این شهرستان طی هفت ماه گذشته اظهار کرد: این مقدار کالا شامل محصولات کشاورزی، فرش و البسه بود که به روسیه، جمهوری آذربایجان و گرجستان صادرشده است.

وی با اشاره به واردات ۱۵۹ هزار تن کالا به ارزش ۱۳۷ میلیون دلار از مبدأ گمرک این شهرستان افزود: مواد شیمیایی، چوب‌، آهن‌آلات، ماشین‌آلات و لوازم برقی ازجمله کالاهای واردشده از طریق کشورهای فدراسیون روسیه، گرجستان و جمهوری آذربایجان به کشور هستند.

مدیرکل گمرک شهرستان آستارا با اشاره به صادرات ۹ هزار و ۵۰۰ تن کالای غیرنفتی به ارزش ۳۷ میلیون و ۹۴۷ هزار دلار در قالب تجارت چمدانی تصریح کرد: عمده کالای صادرات چمدانی از گمرک شهرستان آستارا به جمهوری آذربایجان بوده که این کالاها شامل مواد غذایی، محصولات کشاورزی و مواد پلاستیکی هستند.

امیدی ترانزیت خارجی ورودی را ۷۰ هزار تن کالا به ارزش ۱۴۴ میلیون دلار دانست و گفت: فرآورده‌های نفتی، پنبه، الیاف مصنوعی، شمش آهن، مس، پشم‌شیشه و ورق‌آهن عمده کالاهای ترانزیت‌شده از کشورهای آذربایجان، روسیه، گرجستان و اوکراین به مقصد ترکیه، عراق و امارات متحده عربی هستند.

این مقام مسؤول با اشاره به ترانزیت خارجی خروجی ۹۶ هزار تنی به ارزش ۴۲۶ میلیون دلار بیان کرد: این میزان کالا اعم از لوازم برقی، مصالح ساختمانی، ظروف شیشه‌ای، محصولات کشاورزی، لوازم بهداشتی و خودروی سواری از قاره‌های مختلف به کشورهای آذربایجان، روسیه، گرجستان و اکراین ترانزیت شده‌اند.

وی با بیان اینکه تعداد مسافران ترددکننده از مرز زمینی شهرستان آستارا طی هفت ماه گذشته، یک‌میلیون و ۱۱۳ هزار و ۹۲۰ نفر  است، افزود: آمار مسافران ترددکننده نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ به لحاظ مسافران خروجی ۶۲ درصد و به لحاظ مسافران ورودی ۴۹ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرک شهرستان آستارا با اشاره به اینکه درآمد اداره کل گمرک این شهرستان طی مدت مذکور، یک بیلیون و ۶۶۰ میلیارد و ۳۵۰ میلیون و ۴۷۴ هزار دلار بوده است، گفت: این میزان درآمد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۲۳۷ درصد افزایش داشته است.

جابه‌جایی بیش از ۱۸۸ هزار تن کالای غیرنفتی از گمرک ریلی
امیدی با اشاره به اینکه ۱۸۸ هزار و ۹۴ تن کالای غیرنفتی به ارزش ۹۶ میلیون و ۴۷۷ هزار دلار در هفت ماه گذشته توسط سه‌هزار و ۱۱۳ واگن قطار باری در بارانداز ریلی آستارا-آستارا تخلیه و بارگیری شده است، خاطرنشان کرد: مبدأ و مقصد این میزان وارداتی، صادراتی و ترانزیتی بیشتر کشورهای آسیای میانه و حوزه قفقاز است.

مدیرکل گمرک شهرستان آستارا با اشاره به میزان واردات ریلی افزود: طی‌این‌مدت، ۱۳۱ هزار و ۶۵ تن کالا نظیر ام.دی. اف، غلات، چوب و انواع تخته به ارزش ۴۰ میلیون و ۱۶۲ هزار دلار در قالب دوهزار و ۱۰۸ واگن قطار باری از کشورهای جمهوری آذربایجان و فدراسیون روسیه وارد بارانداز ریلی آستارا-آستارا شده است.

وی با اشاره به اینکه طی مدت مذکور، ۴۴ هزار و ۱۱۵ تن کالای تولید داخل اعم از سنگ کلینگر، سیمان، کاشی و سرامیک به ارزش هشت‌میلیون و ۷۳۸ هزار دلار توسط ۷۳۰ واگن قطار باری به خارج از کشور صادرشده است، گفت: مقصد این میزان کالای صادرشده به کشورهای اکراین، فدراسیون روسیه، گرجستان و قزاقستان است.

امیدی میزان کالای ترانزیت‌شده به‌واسطه خطوط ریلی آستارا-آستارا را ۱۲ هزار و ۹۱۴ تن کالا به ارزش ۴۷ میلیون و ۵۷۷ هزار دلار دانست و بیان کرد:  ترانزیت این میزان کالا با ۳۶۵ واگن قطار باری از فدراسیون روسیه و جمهوری آذربایجان به جمهوری عراق و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس صورت گرفته است.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !