امروز پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
۱۱:۰۳:۲۶ - چهارشنبه ۱۵ آبا ۱۳۹۸
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
۴۰۳میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در گیلان
گیلنا – استاندار گیلان از تصویب ۴۰۳ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در ۶ ماهه نخست امسال در گیلان خبر داد. به گزارش گیلنا به نقل از فارس، ارسلان زارع در جلسه مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان گیلان سالن اجتماعات استانداری با اشاره به اینکه شرایط سخت و دشوار اقتصادی کشورمان، مردم، سرمایه‌گذاری و اشتغال را تحت […]

گیلنا – استاندار گیلان از تصویب ۴۰۳ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در ۶ ماهه نخست امسال در گیلان خبر داد.

403 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در گیلان

به گزارش گیلنا به نقل از فارس، ارسلان زارع در جلسه مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان گیلان سالن اجتماعات استانداری با اشاره به اینکه شرایط سخت و دشوار اقتصادی کشورمان، مردم، سرمایه‌گذاری و اشتغال را تحت تأثیر قرار داده است، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری به‌عنوان یک مؤلفه مهم اقتصادی در رونق تولید، اشتغال‌زایی و کاهش نرخ بیکاری اثرگذار است.

وی به نقش اثرگذار سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در اسناد بالادستی به‌ویژه قانون برنامه ششم توسعه اشاره کرد و گفت: سهم ۲۵٫۳ درصدی سرمایه‌گذاری خارجی در تأمین منابع مالی رشد اقتصادی در برنامه ششم توسعه تا سال ۱۴۰۰ مؤید این امر است.

استاندار گیلان با بیان اینکه استان گیلان در بخش سرمایه‌گذاری جزو استان‌های پیشرو و خوب در سطح کشور است، تصریح کرد: ورود سرمایه‌گذاران به استان گیلان فارغ از تمهیدات مؤثر دولت نشانگر تلاش بسیاری از گیلانیان و فعالان اقتصادی چه در داخل و خارج است که دل درگرو توسعه کشور و استان خود دارند.

زارع با اشاره به اینکه آمارها نمایانگر استمرار فعالیت‌های سرمایه‌گذاری در استان است، افزود: اگرچه در ۶ ماهه نخست سال ۹۸، سه طرح با ۴۰۳ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در گیلان مصوب شده است اما این میزان قانع‌کننده نیست و امیدواریم میزان آن تا پایان سال افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه بسیاری از فعالان اقتصادی دنیا به وجود امنیت سرمایه‌گذاری در ایران اطمینان دارند، تصریح کرد: امنیت یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های اولویت‌دار و تأثیرگذار برای سرمایه‌گذاران است که در چهار دهه نخست پس از پیروزی انقلاب اسلامی فارغ از هشت‌ساله دفاع مقدس همواره امنیت و ثبات در کشور ما به‌صورت مستمر وجود داشته و دارد.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه برخی فراز و نشیب‌های اقتصادی و یا ضوابط و مقررات در صدور مجوزها ممکن است برخی از سرمایه‌گذاران را آزرده‌خاطر کرده باشد، گفت: باید تلاش شود تا زمینه مشارکت بیشتر سرمایه‌گذاران را با تسهیل امور فراهم کنیم.

زارع فلسفه تأسیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری را شناسایی ظرفیت‌های مختلف در تمامی بخش‌ها عنوان کرد و گفت: پس از شناسایی ظرفیت‌ها باید با تهیه بسته‌ها و اولویت‌بندی آن علاوه بر حل مشکل سرمایه‌گذاران، میزان اشتغال، افزایش سهم در تولید ناخالص ملی و ثبات اقتصادی را نیز مشخص کنیم.

وی با تأکید بر فعال کردن پنجره واحد برای سرمایه‌گذاری و عملیاتی کردن آن در جهت پیشرفت جذب سرمایه‌گذاران بیان کرد: باید ضمن به‌روزرسانی شناسایی ظرفیت‌ها نسبت به عرضه آن به متقاضیان داخلی و خارجی با ابزارهای مختلف به‌ویژه در بستر فضای مجازی و اینترنتی و دعوت از آنان اقدام کنیم.

استاندار گیلان بر ضرورت وجود عزم جدی عمومی در میان مدیران و نیز همراهی مردم در افزایش میزان ورود سرمایه‌گذاران تأکید کرد و افزود: در چارچوب قوانین و ضوابط باید از سرمایه‌گذاران حمایت و شرایط را برای آنان بیش از گذشته تسهیل کنیم.

زارع با بیان اینکه برای حمایت از سرمایه‌گذاران از هر ظرفیتی استفاده می‌کنیم، تصریح کرد: در شرایطی که رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهوری بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های مختلف برای رونق اقتصادی در جهت ناکارآمدی توطئه‌های دشمنان تأکید دارند؛ از مدیران دستگاه‌ها انتظار دارم بیشترین وقت را برای سرمایه‌گذاران بگذارند و زمان صدور مجوزها، موافقت‌های اصولی و پاسخ استعلام‌ها را به حداقل ممکن برسانند.

 رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان با تأکید برافزایش رفع موانع سرمایه‌گذاری توسط مدیران گفت: احتمال شایعات و گمانه‌زنی‌ها نباید در اراده مدیران دولتی برای خدمات‌رسانی به سرمایه‌گذاران خللی وارد کند.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !