امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
۱۶:۴۵:۳۴ - جمعه ۱۹ مهر ۱۳۹۸
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
میهمان‌نوازی عراقی‌ها در محدوده زمانی محدود کار بزرگی است
گیلنا- امام‌جمعه رشت با اشاره به میهمان‌نوازی ملت عظیم عراق در پذیرایی از میهمانان اربعین در محدوده زمانی کوتاه گفت: میهمان‌نوازی عراقی‌ها در این مدت محدود کار بزرگی است، به گزارش گیلنا آیت‌الله رسول فلاحتی در آیین عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه رشت با اشاره به سالروز تصویب قانون اظهار کرد: تصویب قانون تحقیرآمیز […]

گیلنا- امام‌جمعه رشت با اشاره به میهمان‌نوازی ملت عظیم عراق در پذیرایی از میهمانان اربعین در محدوده زمانی کوتاه گفت: میهمان‌نوازی عراقی‌ها در این مدت محدود کار بزرگی است،

میهمان‌نوازی عراقی‌ها در محدوده زمانی محدود کار بزرگی است

به گزارش گیلنا آیت‌الله رسول فلاحتی در آیین عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه رشت با اشاره به سالروز تصویب قانون اظهار کرد: تصویب قانون تحقیرآمیز کاپیتولاسیون فریادهای امام خمینی (ره) را در پی داشت که پس‌ازآن بیش از ۶۰ هزار مستشار فاسد آمریکایی فرار را برقرار ترجیح دادند.

اپوزیسیون شدن برخی سیاسیون

وی با بیان اینکه بعضی از افراد در مسند سیاست گویا اپوزیسیون شدند، تصریح کرد: این افراد آن روز که باید قدر نقد را می‌دانستند ندانسته و نشان دادند که پذیرای نقد نبوده حال چگونه است که می‌گویند باید قدر نقد را دانست؟!

امام‌جمعه رشت با تأکید بر اینکه مسؤولین به‌جای منتظر ماندن برای  شنیدن نقد، کار کردن را در پیش بگیرند، بیان کرد: امروز وقت نقد کردن نیست بلکه وقت کار کردن است، شما مشکلات را خوب میدانید  پس برای چه چیزی نقد می‌کنید؟ منتظر نقد نمانید بلکه باید کارکنید.

جلوی افزایش اجاره‌بها گرفته شود

وی با اشاره بر لزوم تقویت فضای اشتغال جوانان و حل مشکل مسکن جوانان در عرصه اجاره‌بها و قیمت خرید آن، گفت: اگر نمی‌توانید قیمت مسکن را کاهش دهید حداقل اجازه ندهید که قیمت اجاره‌بها و قیمت مسکن افزایش پیدا کند.

فلاحتی با بیان اینکه بارها و بارها به مسؤولان بیان کرده که باید تولید را رونق و از هدر رفتن انرژی جلوگیری کنند، افزود: مسؤولان نباید  خام‌فروشی کنند چراکه خام فروشی   در عرصه معادن و نفت خیانت به مردم است و ضرر آن متوجه مردم می‌شود.

خطیب جمعه رشت با تأکید بر توجه به مسائل زندگی مردم بیان کرد: رهبری در نشست با جوانان نخبه که بیش از چند هزار نفر بوده جمله زیبایی فرمودند که  “جوان نخبه پاره تن ایران است ” لذا  این نکته پیامی مهم برای مسؤولان خواهد بود.

وی با بیان اینکه مسؤولان باید به سراغ نخبگان رفته و نگذارند آن‌ها بیکار بمانند، گفت: باید با شناسایی نخبگان در فضاهای آموزشی به سراغ آن‌ها رفته و فضای مناسب کار را برایشان فراهم کرد.

میهمان‌نوازی عراقی‌ها در این مدت محدود کار بزرگی است

امام‌جمعه رشت با اشاره به میهمان‌نوازی ملت عظیم عراق در پذیرایی از میهمانان اربعین در محدوده زمانی کوتاه تصریح کرد: این میزان پذیرایی، آن‌هم در زمان کوتاه  بسیار سخت و بزرگی است و همان‌گونه که  رهبری در سال ۹۴ فرمودند که ظرفیت این حرکت و پیاده‌روی همایش اربعین، نشان از عشق و ایمان مردم است.

استفاده مناسب مراکز فرهنگی کشور از این ظرفیت بزرگ اربعین

خطیب جمعه رشت  با تأکید بر استفاده مناسب مراکز فرهنگی کشور از این ظرفیت بزرگ اربعین بیان کرد: در این محدود زمان در پیاده‌روی اربعین مسائل مهم فرهنگی و دینی باید موردتوجه قرار بگیرد چراکه برخی از گروه‌های انحرافی نیز در این پیاده‌روی حضور پیداکرده و  اقدام به فعالیت می‌کنند.

حوادث بغداد برای تحت‌الشعاع قرار دادن همایش عظیم اربعین حسینی

امام‌جمعه رشت  با اشاره به حوادث ۹ مهر در بغداد توسط برخی از مذاهب که  با اتوبوس از جاهای مختلف آمده و در میدان بغداد اجتماعی تشکیل دادند، بیان کرد: عده‌ای را در میدان التحریر بغداد جمع کرده و خواستند حملاتی را پیش‌بینی کرده تا به دستاوردهای برسند، هرچند که  این اجتماع توسط همه شبکه‌های فاسد داخلی و خارجی استقبال شد.

فلاحتی هدف این اجتماع را برجسته کردن ملی‌گرایی در عراق  عنوان کرد و افزود: به دلیل حرکت ملت عراق  به سمت مذهبی شدن، می‌خواهند ملی‌گرایی را ترویج داده و مقابله گری با شیعه و مرجعیت شیعه را در دستور کار قرار دادند.

اردوغان دچار سرسام شده است

خطیب جمعه در رشت با بیان اینکه در این اجتماع هدفشان برجسته‌سازی حضور ایران بوده که با بیداری دولت و ملت عراق  و احزاب مواجه شد خاطرنشان کرد:  حمایت جنایت‌بار  و  حمله دولت ترکیه به کشور مسلمان سوریه یکی دیگر از برنامه‌های است که ملت‌های مسلمان با آن مواجه شده است.

فلاحتی با اشاره به تغییر شیوه ترکیه در مواجه با سوریه گفت: اردوغان ‌هم گویا روانی است، او در پیشگاه رهبری در زمان حضور داعشی‌ها  می‌گفت که داعشی‌ها مسلمان را نمی‌داند اما امروز این‌گونه رفتار کرده است،  اردوغان انگار دچار سرسام شده است.

وی با بررسی اهداف ترکیه در حمله به سوریه بیان کرد: هدف ترکیه از این حمله به سوریه  مقابله به سرکوفت خود در مواجه با سرکوب شدن داعش در سوریه بوده است، چراکه سوریه در حال تثبیت موقعیت بوده و  ترکیه از این تثبیت  موقعیت نگران و در حال متشنج کردن آن است.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه ترکیه حضور کردهای ضد دولت مرکزی  را بهانه حمله خود به روسیه دانسته است، تصریح  کرد: هنوز ترک‌های ترکیه در یک خیال خام به سر برده زیرا در فکر  ایجاد دولت عثمانی هستند درصورتی‌که این موضوع  خوابی است که هرگز تعبیر ندارد.

وی با بیان اینکه امروز دولت ملت‌ها استعمار نخواسته بلکه استقلال می‌خواهند، گفت: مسلمانان ایرانی از دولت ترکیه می‌خواهند که ترکیه  از شهرهای اشغال‌شده عقب‌نشینی کرده و مسلمانان منطقه را به خود رها کند.

سکوت  امپراتوری رسانه‌ای دنیا در برابر اتفاقات فرانسه و انگلیس

خطیب جمعه رشت با اظهار تأسف از رفتار امپراتوری رسانه دنیا مبنی بر سکوت جنایات فرانسه علیه ملت خود در برابر اعتراضات مردم، بیان کرد:  امپراتوری رسانه‌ای دنیا  در مقابل اعتراضات  مردم فرانسه در خواب غفلت بوده و یک حادثه کوچک در یک روستا در ایران  را بزک  و آن را مانور می‌دهند.

وی با اشاره به اعتراض مردم انگلیس در حوزه محیط‌زیست و  زخمی شدن آنان در پی اعتراضات بیان کرد: این اتفاق نیز در سکوت رسانه‌ای امپراتوری دنیا قرار گرفت بنابراین، دشمنان انقلاب اسلامی در خواب نبوده و می‌خواهند از هر آب گل‌آلودی به نفع ظلم و ستم و دنیای سلطه بهره ببرند.

فلاحتی با تأکید بر لزوم بیداری مسؤولین و رصد به‌موقع  حوادث خطاب  به همه مسؤولان کشور و مسؤولان امنیتی، تصریح  کرد: نگذارید چنین حوادثی اتفاق افتاده و دشمنان علیه ملت و کشور استفاده کنند، شما برای انقلاب اسلامی کار می‌کنید  پس نباید نشسته و با بیداری دیگران تازه از خواب بیدار شوید.

فلاحتی با اشاره به ماجرای مطرح‌شدن آلودگی مردم روستا لردگان به  HIV گفت: همه رسانه‌های ضدانقلاب از این موضوع استفاده کردند، به‌جای اینکه  ما  جلوی آن را گرفته و آن را در دست می‌گرفتیم، رسانه‌های بیگانه از آن  بهره‌برداری کردند.

اهمیت موعظه در نظام اسلامی

وی با اشاره به اهمیت موعظه در نظام تربیتی اسلام گفت: موعظه کنندگان خود باید به ویژگی‌ها و نکات موعظه آراسته بوده و با خلوص نیت فرد موردنظر ازجمله فرزندان را مورد موعظه قرار دهند.

وی با بیان اینکه در موعظه، باید شرایط موعظه شونده و موعظه کننده در نظر گرفته شود، افزود: حضرت علی علیه‌السلام در نهج‌البلاغه، موعظه‌های بسیار زیادی در راستای بهره‌مندی پیروان خود بیان کرده که شایسته است مردم بامعرفت و اهل مطالعه، هرروز وقتی برای مطالعه کلام ارزشمند امیرالمؤمنین (ع) اختصاص دهند.

امام‌جمعه رشت با اشاره به اینکه برخی از علمای اهل تسنن نهج‌البلاغه را مطالعه کرده اما اغلب شیعیان به‌طور کامل کلام حضرت علی (ع) را مطالعه نکرده‌اند، بیان کرد: هشدار به انسان در ارتباط با غفلت زدگی، یادآوری گذشتگان، عبرت گیری از مردگان و گذشتگان تاریخ و همچنین سخنانی پیرامون مرگ، از مطالب و مواعظ مهمی است که امیرالمؤمنین (ع) در برخی از خطبه‌های خود به آن اشاره دارد.

وی با دعوت همگان به تقوای الهی گفت: بر اساس فرموده‌ای از پیامبر اسلام در روز قیامت منادی ندا می‌دهد که کجایند ظالمان و کسانی که بر مردم ظلم مالی جانی کرده و آنان را تحقیر کرده که خداوند ظالمان و یاری کنندگان ظالمان را با ظالمان در قیامت محشور می‌کند/ فارس

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !