امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۳:۴۸:۳۲ - یکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
آغاز تولید و عرضه گوشت مرغ رتبه‌بندی شده در گیلان
گیلنا- تولید و عرضه گوشت مرغ رتبه‌بندی شده به‌صورت هم‌زمان با کشور به‌طور رسمی در گیلان آغاز شد. به گزارش گیلنا به نقل از فارس، تولید و عرضه گوشت مرغ رتبه‌بندی شده  صبح امروز به‌صورت هم‌زمان با کشور به‌صورت ویدئو کنفرانس در روز ملی دامپزشکی به‌طور رسمی در گیلان آغاز شد. مدیرکل دامپزشکی استان گیلان در […]

گیلنا- تولید و عرضه گوشت مرغ رتبه‌بندی شده به‌صورت هم‌زمان با کشور به‌طور رسمی در گیلان آغاز شد.

آغاز تولید و عرضه گوشت مرغ رتبه‌بندی شده در گیلان

به گزارش گیلنا به نقل از فارس، تولید و عرضه گوشت مرغ رتبه‌بندی شده  صبح امروز به‌صورت هم‌زمان با کشور به‌صورت ویدئو کنفرانس در روز ملی دامپزشکی به‌طور رسمی در گیلان آغاز شد.

مدیرکل دامپزشکی استان گیلان در حاشیه اعطای ارتقا نامه کیفیت بهداشتی به یکی از صاحبان کشتارگاه‌های صنعتی اظهار کرد: کشتارگاه‌هایی که حائز رتبه‌بندی A و A+ می‌شوند می‌توانند محصولات خود را صادر کنند.

سهراب عاقبتی با بیان اینکه ۱۴ استان تاکنون توانسته‌اند کیفیت بهداشتی تولید و عرضه مرغ را ارتقا دهند، افزود: از هفت کشتارگاه گیلان سه کشتارگاه رتبه A دارند و این مزیت بسیار بزرگی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون شهرستان‌های رشت، صومعه‌سرا و رودبار رتبه A را در کیفیت بهداشتی مرغ کسب کرده‌اند، گفت: شیوه تکنینک در تولید و توزیع مرغ در این کشتارگاه‌ها افزایش‌یافته و ازنظر بهداشتی هیچ تفاوتی با سایر کشتارگاه‌ها ندارند.

طبق این طرح رتبه‌بندی، با توجه به تجهیزات و امکانات، کشتارگاه‌ها به سه درجه A+،A و B تقسیم‌بندی می‌شوند و بسته‌بندی و عرضه مرغ کامل و نیز قطعه‌بندی شده در قالب سه رتبه A، + A و B به ترتیب با رنگ سبز، آبی و نارنجی خواهد بود.

به گزارش فارس، هفت کشتارگاه صنعتی در گیلان با ظرفیت ۲۸ هزار قطعه در ساعت وجود دارد و در حال حاضر سه کشتارگاه موفق به اخذ رتبه A شده، یکی در حال تبدیل‌شدن به A+و سایر کشتارگاه‌ها نیز در مرحله ممیزی هستند.

گفتنی است از ۲۲۰ کشتارگاه طیور فعال کشور، ۵۵ کشتارگاه تجهیزات خط دو دارد و تاکنون ۳۸ کشتارگاه وارد مدار رتبه‌بندی شده‌اند.

ناگفته نماند کشتارگاه‌های گیلان حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد نیاز گوشت مرغ تهران را نیز تأمین می‌کنند.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !