امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
۲۳:۰۹:۱۰ - پنج شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۸
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
افزایش صادرات به کشورهای همسایه سیاست راهبردی وزارت صمت
گیلنا – وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر اینکه نهضت ساخت در داخل راهبرد وزارت صمت است، گفت: هم‌اکنون ایران تنها دو درصد از کل صادرات به کشورهای همسایه را دارد ودر تلاشیم این میزان را به ۴ درصد افزایش دهیم. به گزارش گیلنا به نقل از خبرگزاری فارس، رضا رحمانی در نشست […]

گیلنا – وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر اینکه نهضت ساخت در داخل راهبرد وزارت صمت است، گفت: هم‌اکنون ایران تنها دو درصد از کل صادرات به کشورهای همسایه را دارد ودر تلاشیم این میزان را به ۴ درصد افزایش دهیم.

افزایش صادرات به کشورهای همسایه سیاست راهبردی وزارت صمت

به گزارش گیلنا به نقل از خبرگزاری فارس، رضا رحمانی در نشست با فعالان اقتصادی گیلان در سالن غدیر استانداری با اشاره به موقعیت کم‌نظیر جغرافیایی استان گیلان، اظهار کرد: گیلان با کشورها و استان‌های زیادی ارتباط دارد و این فرصت باید غنیمت شمرده شود.

وی با اشاره به تحریم‌های ۱۸ ماهه دشمن علیه ایران در حوزه اقتصادی افزود: هدف دشمن تعطیلی واحدهای تولیدی داخل بود اما در حال حاضر موارد اولیه موردنیاز واحدهای تولیدی در حال ساخت است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به آزاد بودن واردات برخی اقلام ازجمله خودروهای لوکس، گفت: آمریکا گرچه واردات خودرو به کشور را آزاد گذاشته اما از واردات قطعات خودرو ممانعت می‌کند.

رحمانی با بیان اینکه تهاجم اقتصادی دشمن علیه ایران شکست‌خورده، افزود: اقتصاد ایران ازنظر آمارهای جهانی از حالت منفی خارج‌شده و به سمت مثبت پیشرفت می‌کند.

نهضت ساخت در داخل راهبرد وزارت صمت

وی با بیان اینکه وزارت خانه صنعت، معدن و تجارت هفت برنامه و جهت‌گیری را در شرایط تحریمی مشخص کرده، گفت: نهضت ساخت در داخل یکی از سیاست‌های وزارتخانه است که هم‌اکنون نزدیک ۵۰۰ میلیون دلار از خروج ارز جلوگیری کرده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اگر یک میلیارد دلار از واردات کم شود قابلیت ایجاد یک هزار شغل در داخل به وجود می‌آید، افزود: ایجاد شغل برای وزارتخانه یک پروژه محسوب می‌شود و این سیاست را پس از جهت‌گیری رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهور در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

رحمانی با اشاره به اینکه در نهضت ساخت داخل نیازی به بخشنامه و وضع قانون جدید نیست، بیان  کرد: باید ما مسؤولین فقط باور به کار و تلاش مضاعف داشته باشیم و فرزندان ملت را همچون فرزندان خود بدانیم و در توسعه اشتغال فعالیت کنیم.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه حفظ و تولید شغل مقدس است، گفت: پس از نهضت ساخت داخل، توسعه صادرات را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

افزایش صادرات به کشورهای همسایه سیاست راهبردی صمت

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه رونق تولید بدون صادرات ممکن نیست، افزود: یک هزار و ۳۰۰ میلیارد دلار کشورهای حاشیه‌ای ایران واردات دارند اما ایران تنها دو درصد صادرات به آن کشورها را دارا است و سیاست ما این است تا میزان صادرات ایران به ۱۵ کشور حاشیه‌ای ایران را تا چهار درصد افزایش دهیم.

رحمانی با بیان اینکه صادرات در گیلان نیازمند همت است و منابع مالی جدیدی نیاز ندارند، گفت: همه باید در جنگ اقتصادی تلاش کنند تا صادرات کالا و محصولات را به کشورهای حاشیه‌ای خزر ازجمله روسیه افزایش دهند.

وی با بیان اینکه افزایش نرخ ارز صادرات را توجیه‌پذیر کرده، تصریح کرد: علیرغم توجیه‌پذیر بودن صادرات با افزایش نرخ ارز، واردات توجیه خود را ازدست‌داده و فرصت بسیار خوبی برای توسعه صادرات صنایع‌دستی به خارج فراهم شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به عضویت ایران در اوراسیا، افزود: پیوستن ایران به اوراسیا نشان داد ایران منزوی نیست و کشورهای دیگری نظیر هند نیز به آن متصل خواهند شد.

رحمانی با بیان اینکه نگرانی در رابطه با پیوستن ایران به اوراسیا وجود دارد، گفت: نگرانی ما در رابطه با باز شدن مرزها و حذف تعرفه‌ها برای واردات بدون حدومرز فعلاً جدی نیست چون ایران تنها در برخی از کالاها نیاز مبرم به واردات دارد.

ظرفیت گیلان برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های صنایع بزرگ

وی با اشاره به ظرفیت گیلان برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های صنایع بزرگ افزود: صنایع بزرگی در بخش پوشاک، نساجی و صنعت درگذشته گیلان وجود داشته که باید مجدداً فعال شوند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر احیا شرکت‌های صنعتی در گیلان، گفت: برخی از شرکت‌های صنعتی در گیلان نیازمند اعتبار و پول هستند درحالی‌که بسیاری دیگر تنها نیازمند همت مضاعف هستند.

افزایش دوبرابری واردات برنج و گندم

رحمانی با اشاره به موضوع واردات برنج و نگرانی برخی نمایندگان مجلس نسبت به آن گفت: امسال شرایط تحریمی در ایران حاکم است و آمارها نشان می‌دهد واردات کالاهای اساسی در کشور همچون گندم و برنج دو برابر سال‌های گذشته بوده است و این بیانگر بی‌تدبیری نیست.

وی با بیان اینکه برای واردات برنج به جهت ذخیره استراتژیک دولت وارد عمل شده، افزود: برنج و محصولات استراتژیک دیگری که واردشده به بازارها راه نیافته بلکه در انبارها ذخیره‌شده‌اند و جای نگرانی وجود ندارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه واردات چای با ارز ۴۲۰۰ تومانی به نفع همه بوده، گفت: در حال حاضر واردات چای به‌صورت آزاد است و هیچ مشکلی نیز در بازار این محصول به وجود نیاورده است.

رحمانی بهبود فضای کسب‌وکار را یکی دیگر از سیاست‌های دولت برشمرد، افزود: بهبود فضای کسب کار عمدتاً باید توسط دستگاه‌های دیگر پیگیری شود اما تکید می‌کنم هر جا که نیاز به کمک در جهت تولید و افزایش کمی و کیفی آن وجود دارد باید از سوی دستگاه‌های متناظر صمت پیگیری شود.

حمایت ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی برای نیمه دو سال از واحدهای تولیدی

وی مهم‌ترین مشکل در تولید را منابع مالی برشمرد و افزود: بی‌انصافی است که یک واحد تولیدی با داشتن نیروی انسانی، تجهیزات و بازار خوب نمی‌تواند دو شیفته کار کند و ظرفیت اشتغال خود را افزایش دهد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه دولت از افزایش ظرفیت تولید و اشتغال صنایع حمایت کرده و می‌کند، گفت: ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای نیمه دو سال برای برنامه‌های تدوین‌شده صمت از سوی بانک مرکزی اختصاص یافته است.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !