امروز پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
۱۷:۲۶:۱۵ - سه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۸
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
شفافیت آرا مانع قانون‌گریزی می‌شود
گیلنا- سخنگو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه در بحث رأی نمایندگان و دیگر مسائل کشور شفاف‌سازی کرده و مدیران را بر اساس لیاقت و شایستگی انتخاب کنیم، گفت: باید عملکرد آن‌ها برای مردم نمایان شود و دیگر در هیچ حوزه‌ای قانون‌گریزی نداشته باشیم و این مهم‌ترین مزیت شفاف‌سازی است. به گزارش گیلنا […]

گیلنا- سخنگو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه در بحث رأی نمایندگان و دیگر مسائل کشور شفاف‌سازی کرده و مدیران را بر اساس لیاقت و شایستگی انتخاب کنیم، گفت: باید عملکرد آن‌ها برای مردم نمایان شود و دیگر در هیچ حوزه‌ای قانون‌گریزی نداشته باشیم و این مهم‌ترین مزیت شفاف‌سازی است.

شفافیت آرا مانع قانون‌گریزی می‌شود

به گزارش گیلنا اسدالله عباسی با بیان اینکه علنی بودن جلسات به نمایندگان اعلام می‌شود، اظهار کرد: ما در مجلس جلساتی داریم که هم علنی بوده و از رادیو و تلویزیون پخش زنده می‌شود و بعضی از جلسات ما غیرعلنی بوده که به نمایندگان اعلام می‌شود و طرح شفافیت آرا به لحاظ علنی بودن مشکلی ندارد.

وی با اشاره به انتظارات مردم از نمایندگان مجلس گفت: مردم در خیابان‌ها از ما سؤال می‌کنند که ما برای بازنشستگان چه‌کار کرده و میزان اعتبار در نظر گرفته‌شده برای بازنشستگان در بودجه چقدر تحقق پیداکرده و برای همسان‌سازی بازنشستگان و طرح رتبه‌بندی چه‌کاری کرده‌ایم.

سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم از نمایندگان مجلس را شفاف‌سازی آرا دانست و تصریح کرد: چون ما در کشور تشکل‌های سیاسی نداریم مهم‌ترین دغدغه و مطالبه مردم از نمایندگان مشخص کردن وضعیت سیاسی خود و شفافیت آرا است زیرا مردم باید بدانند نمایندگان خود به طرح‌های مختلف چگونه رأی داده‌اند.

عباسی با اذعان به اینکه مردم تمام عملکرد نمایندگان را تحت نظر دارند، بیان کرد: امروزه مردم به‌صورت انفرادی همه نمایندگان را تحت نظر دارند و شفافیت آرا به مردم کمک می‌کند تا بدانند چگونه وقتی وزیری استیضاح شده و به مجلس می‌آید رأی اعتمادی که می‌گیرد از رأی اعتماد اولیه‌اش بیشتر است.

وی با تأکید بر لزوم توجه مسؤولان به توسعه جامعه در عرصه‌های مختلف گفت: باید از انتصاب مدیران نالایق جلوگیری شود زیرا اگر سعی داریم در مسیر توسعه گام برداریم باید در بحث رأی نمایندگان و دیگر مسائل کشور شفاف‌سازی کرده و مدیران را بر اساس لیاقت و شایستگی انتخاب کنیم تا کشور روبه‌پیشرفت و توسعه برود.

عضو مجمع نمایندگان گیلان یکی از مهم‌ترین مزیت‌های شفاف‌سازی را انتصاب مدیران بر اساس شایستگی دانست و افزود: با امضای این طرح در انتخاب مدیران با دقت عمل می‌شود زیرا باید عملکرد آن‌ها برای مردم نمایان شود و دیگر در هیچ حوزه‌ای قانون‌گریزی نداشته باشیم و این مهم‌ترین مزیت شفاف‌سازی است.

عباسی با اشاره کارشناسی شدن رأی‌گیری‌ها در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کشور در شرایط تحریم بوده و مردم در رنج اقتصادی به سر می‌برند و با شفافیت آرا بسیار از رأی‌گیری‌ها در مجلس طبق روال گذشته به‌صورت کارشناسی انجام خواهد شد و از تبعیض و بی‌عدالتی جلوگیری می‌شود تا مردم از این موارد رنجی نبرند.

وی با بیان اینکه باید وظایف مدیران اجرایی و نمایندگان مجلس تفکیک شود، افزود: عملکرد نمایندگان و مدیران نباید فقط شعار باشد و باید تمام‌کارها شفاف و تفکیک وظایف شود زیرا بسیاری از موارد ازجمله راه‌سازی و آسفالت که مردم از نمایندگان انتظار دارند انجام شود بر عهده مدیران اجرایی است.

سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با تأکید بر انقلابی عمل کردن مسؤولان ‌و نمایندگان مجلس گفت: دولت، مجلس و قوه قضائیه در دولت انقلابی باید به‌صورت انقلابی عمل کرده و از فساد جلوگیری کنند که خوشبختانه تاکنون این‌گونه بوده و قوه قضائیه به‌طور قاطع با مفسدین برخورد می‌کند.

عباسی اعلام سیاست کلی قانون‌گذاری را بسیار مثمر ثمر عنوان کرد و افزود: اعلام سیاست‌های کلی قانون‌گذاری توسط مقام معظم رهبری فصل الخطاب برای تمام مسؤولان بوده و همه نهادها باید طبق آن عمل کرده و قانون‌گذاری کنند./ فارس

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !