امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۱:۵۵:۵۴ - شنبه ۹ مهر ۱۴۰۱
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
چرخ دامداری گیلان روی ریل «سنتی بودن» می چرخد
 رئیس اتحادیه دامداران گیلان گفت: اغلب دامداری ها در استان گیلان سنتی هستند و نیاز است برنامه ریزی های حمایتی از دامداران گیلانی منطبق با شرایط اقلیمی استان صورت گیرد. 

به گزارش پایگاه خبری گیلنا، عباس یوسفی با بیان اینکه همواره یکی از نگرانی‌های دامداران برای تامین علوفه و نهاده‌ها تامین نقدینگی است، اظهار کرد: بعد از توزیع عادلانه یارانه‌ها، دولت تصمیم به ارائه راهکاری برای معیشت دامداران گرفته و یکی از این راهکارها دامدارکارت است که البته برنامه خوب است، اما از نرخ سود ۱۲درصدی برخوردار بوده و با توجه به شرایط اقتصادی دامداران باید سود کمتری برای تسهیلات این کارت در نظر گرفته شود.

وی افزود: در استان گیلان ۷۲ هزار نفر عضو اتحادیه دامداران هستند و اغلب دامداری های استان سنتی محسوب می شود.

یوسفی ادامه داد:  ضروی است دولت در حمایت از دامداران استان ها یک نسخه حمایتی واحد را برای همه نداشته باشد زیرا شرایط و هزینه پرورش دام در استان های مختلف با هم فرق می کند و برای دامداران گیلانی نیاز است حمایت های متناسب با اقلیم و شرایط دامداری استان برنامه ریزی شود.

رئیس اتحادیه دامداران گیلان گفت: همچنان هزینه تولید شیر در استان گیلان بیشتر از قیمت فروش آن است؛ در حال حاضر تولید هر لیتر شیر ۱۸ هزار تومان تمام می شود، اما هر لیتر شیر از دامدار ۱۲ هزار تومان خریداری می شود.

وی افزود: دامداران گیلان به شغل خود عشق می ورزند و این علاقه موجب شده است که علیرغم مشکلات همچنان در این زمینه فعالیت خوبی داشته باشند و حمایت از این قشر موجب خواهد شد که علاوه بر تولید شیر در گیلان، شاهد ورود افراد جدید به صنعت دامداری استان باشیم.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !