امروز پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
۲۲:۴۱:۲۹ - شنبه ۶ مهر ۱۳۹۸
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
کاهش جرائم مطبوعات گیلان در سایه آموزش خبرنگاران
گیلنا- برگزاری دوره‌های تخصصی حقوق رسانه سبب کاهش چشمگیر جرائم مطبوعاتی در گیلان شده است. به گزارش گیلنا، اگر بخواهیم یک واحد صنفی برای خودمان دایر کنیم علاوه بر سرمایه اولیه نیازمند مجوزهای لازم هستیم. مجوزهایی از قبیل پروانه، سلامت و مهارت که تا ارائه نداده و در محل کسبمان نصب نکنیم حق تجارت آن‌هم […]

گیلنا- برگزاری دوره‌های تخصصی حقوق رسانه سبب کاهش چشمگیر جرائم مطبوعاتی در گیلان شده است.

کاهش جرائم مطبوعات گیلان در سایه آموزش خبرنگاران

به گزارش گیلنا، اگر بخواهیم یک واحد صنفی برای خودمان دایر کنیم علاوه بر سرمایه اولیه نیازمند مجوزهای لازم هستیم.

مجوزهایی از قبیل پروانه، سلامت و مهارت که تا ارائه نداده و در محل کسبمان نصب نکنیم حق تجارت آن‌هم از نوع خود را نداریم چه برسد به تجارت کلان!

یک واحد صنفی، دادوستد کالاهای تجاری انجام می‌دهد و برای مین تجارت محدود باید ده‌ها مجوز را دریافت کند.

اما داستان خبرنگاری این شغل حساس که گاهی با جان، آبرو، ثروت، قدرت، سلامت و حتی آینده یک ملت سروکار دارد بسیار متفاوت است.

وارد دفتر یک رسانه می‌شویم و با یک درخواست ساده و بدون گذراندن هیچ دوره آموزشی و حتی کوچک‌ترین اطلاع از قانون مطبوعات، یک خبرنگار می‌شویم.

خبرنگاری که شاید باذوق قلم و علم دانشگاهیش بتواند حتی مدت‌ها منصفانه بنویسد البته بدون رعایت اصول اولیه خبرنویسی یا حدود و رسالت مطبوعات در قانون.

سومین دوره کارگاه تخصصی قانون مطبوعات با حضور بیش از ۵۰ خبرنگار گیلانی بعدازظهر امروز در سالن اداره آموزش‌وپرورش فومن برگزار شد.

برگزاری آموزش خبرنگاران از نان شب  واجب‌تراست

استاد علوم ارتباطات و رسانه در دوره عالی آموزش روزنامه‌نگاری با بیان اینکه آموزش قانون مطبوعات باید در بدو ورود داوطلبان به حوزه خبرنگاری برگزار شود، اظهار کرد: قانون مطبوعات ضرورت آغاز فعالیت در حرفه خبرنگاری و روزنامه‌نگاری است.

فرشته شیداصفت با تشریح حدود و رسالت مطبوعات افزود: قانون مطبوعات در جمهوری اسلامی ایران تبلور آزادی رسانه بوده و الگویی می‌تواند برای کشورهای مختلف باشد و برگزاری آموزش خبرنگاران از نان شب  واجب‌تر است.

وی با بیان اینکه دادگاه‌های مطبوعات باید با حضور هیئت‌منصفه برگزار شود، گفت: رسانه‌های دارای مجوز از هیئت نظارت بر مطبوعات مشمول قانون مطبوعات است.

استاد علوم ارتباطات و رسانه با تأکید بر ضرورت راه‌اندازی شورای حل اختلاف رسانه در گیلان بیان کرد: نقش‌آفرینی شورا‌های حل اختلاف در کاهش ورودی پرونده‌ها می‌تواند از حجم بالای پرونده‌های رسانه به دستگاه قضایی بکاهد.

کاهش جرائم رسانه‌ای با آموزش قانون مطبوعات

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان در حاشیه دوره عالی آموزش روزنامه‌نگاری شهرستان فومن اظهار کرد: امسال ۲۷ کارگاه آموزشی برای خبرنگاران گیلان و ۱۱۲ دوره سواد رسانه‌ای برای عموم مردم گیلان برگزار کردیم.

مهدی پارسا با تأکید برافزایش آگاهی و دانش خبرنگاران پس از دوره‌های آموزشی این سازمان افزود: فقط کارگاه مطبوعات سبب پیش‌گیری از ده‌ها وقوع جرم در رسانه‌های گیلانی شده که بر اساس آمار و اطلاعات دادگستری گیلان شاهد کاهش پرونده‌های رسانه‌ای در دادگاه مطبوعات هستیم.

وی با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید برای برگزاری دوره‌های آموزشی پیشگام و حامی باشد، گفت: امسال برای نخستین بار در سطح استان‌های کشور شاهد برگزاری دوره تربیت مربی رسانه‌ای در گیلان هستیم.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !