امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۱۳:۳۶:۴۶ - جمعه ۲۰ خرد ۱۴۰۱
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
آستانه اشرفیه میزبان اولین جشنواره کاغذ می شود
شهردار آستانه اشرفیه از برگزاری اولین  رویداد استانی درحوزه پسماند با عنوان جشنواره کاغذ(باطله و بازیافتی ) خبرداد و گفت: این جشنواره به منظور مشارکت عموم مردم در تفکیک زباله از مبدأ با همکاری فعالان زیست محیطی از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر آستانه اشرفیه برنامه ریزی شده است

 

 

به گزارش پایگاه خبری گیلنا، علی مقصودی در جمع خبرنگاران از برگزاری اولین  رویداد استانی درحوزه پسماند با عنوان جشنواره کاغذ(باطله و بازیافتی ) خبرداد و گفت: این جشنواره به منظور مشارکت عموم مردم در تفکیک زباله از مبدأ با همکاری فعالان زیست محیطی از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر آستانه اشرفیه برنامه ریزی شده است

وی با بیان اینکه هزینه برای پسماند سرمایه گذاری است، افزود: شهرداری با شعارما «می توانیم» مدیریت پسماند را اولویت برنامه های خود قرارداده است که از جمله اقدامات انجام شده   ساماندهی و مدیریت سایت دفن زباله به مساحت ۲۷۰۰ مترمربع با تامین اعتبار ۲میلیارد تومان به برداری خواهد رسید .

شهردار آستانه اشرفیه، منطقه کشل آزاد سرا  را می توان سروان کوچک عنوان کرد گفت:  در پی قداماتی با کمک اهالی  محل کشل آزاد سرا  چون تفکیک زباله  در مقصد، آموزش  و اطلاع رسانی ها به منظور عدم تولید زباله، تفکیک در مبدا و دستگاه تصفیه خانه که به زودی در محل دفن نصب می شود این محله از این عنوان فارغ شود .

مقصودی با اشاره به کاهش زباله از ۵۰ تن به ۳۵ تن، تصریح کرد: با قراداد بخش خصوصی  تحت عنوان تفکیک از مبدا توانستیم شهر را به ۱۰ منطقه تقسیم کرده و با زمان بندی آموزش چهره به چهره در کاهش تولید زباله، تفکیک زباله در مبداء و دریافت زباله های خشک در این راستا گام برداریم.

وی از خرید زباله تر برای اولین بار در آستانه اشرفیه خبر داد و اضافه کرد: برای دریافت پسماند «تر» بررسی هایی در حال انجام می باشد، برای شروع در دو محله هدف در حال دریافت پسماند تر می باشیم با دو  شرط :۱)کاملا تفکیک شده و ۲)زباله تر بصورت روزانه  باشد.

 

گیلان درگیر ترین استان با موضوع زباله است

سید عباس  نورحسینی رئیس شورای اسلامی شهر آستانه اشرفیه نیز استان گیلان را درگیر ترین  استان با موضوع زباله دانست و تصریح کرد: مدیریت پسماند بسیار مهم است و ضرورت دارد هم مسئولین  در جانمایی محل دفن زباله ، اطلاع رسانی ، ارائه بسته های تشویقی و شهروندان در کاهش تولید زباله ، تفکیک در مبدأ دراین امر همت ویژه ای داشته باشند.

وی با تاکید به نقش خانواده ها در کاهش زباله  گفت : دراین دوره شورا با اولویت قراردادن پسماند سعی شده با خرید تصفیه خانه بمنظور تصفیه شیرابه ها و برگردان آب سالم به چرخه طبیعت  به ارزش یک میلیارد تومان، جمع آوری زباله خشک و حتی تر (برای شروع در دو منطقه )  اقداماتی  در حوزه پسماند داشته باشیم .

 

مکلف هستیم محیط را برای آیندگان حفظ کنیم 

عباس عالم دیگر عضو شورا نیز با بیان اینکه ما  مکلف هستیم محیط را برای آیندگان حفظ کنیم  از صبوری  اهالی کشل آزاد سرا  و همکاری و همراهی خوب رسانه ها تقدیر و تشکر کرد و افزود: برای موفقیت درهر امری مشارکت و همراهی مسئولین ، مردم و رسانه ها  ضروری و نتیجه بخش است.

 

لازم به ذکر است جشنواره استانی کاغذ (باطله و بازیافتی) در سوم تیر ۱۴۰۱ در پارک ساحلی جنگلی آستانه اشرفیه  از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر آستانه اشرفیه با مشارکت اداره محیط زیست شهرستان و سمن ها و فعالان زیست محیطی برگزار می شود

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !