امروز پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
۱:۳۱:۰۶ - چهارشنبه ۲۸ ارد ۱۴۰۱
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ترک فعل هایی که نفس تالاب انزلی را گرفت
دادستان بندرانزلی با بیان اینکه شاهد ترک فعل‌های عدیده‌ای از سوی ادارات نسبت به تالاب انزلی بودیم، گفت: رسوباتی که متاسفانه در این تالاب جمع شده، عمق تالاب را بسیار کاهش داده است.

به گزارش پایگاه خبری گیلنا،  با حضور مسئولان کشوری از سازمان حفاظت محیط زیست و همراهی مدیران ادارات حفاظت محیط زیست استان گیلان و دادستان، رئیس دادگستری و فرماندار شهرستان بندرانزلی از مناطق مختلف تالاب بین المللی انزلی از جمله محل اجرای بایوجمی، محل‌های ورود فاضلاب‌های خانگی به تالاب همچنین موج‌شکن و سایر مناطق تالاب انزلی بازدید به عمل آمد و مسائل و مشکلات آن از نزدیک مورد توجه قرار گرفت.

اکبر سبحانی، دادستان بندرانزلی در جمع خبرنگاران با اشاره به شماره افتادن نفس های تالاب، اظهار کرد: با توجه به بازنگری‌های انجام شده در چند ماهه اخیر از سوی دادستانی، شاهد ترک فعل‌های عدیده‌ای که از سوی ادارات مختلف نسبت به تالاب انزلی به عنوان نگین خاورمیانه که یکی از جاذبه‌های گردشگری انزلی محسوب می‌شود بودیم.

وی افزود: شرکت آب منطقه‌ای بر اساس ماده دو قانون توزیع عادلانه آب به عنوان متولی اصلی است ولی در چند ماه اخیر سند مالکیت تالاب به اداره محیط زیست منتقل شده و قرار است همه کارها در خصوص تصرفات بستر تالاب و ترک فعل‌هایی که انجام می‌شود اداره محیط زیست متولی اصلی و کامل باشد.

سبحانی گفت: رسوباتی که متاسفانه در این تالاب جمع شده، عمق تالاب را بسیار کاهش داده و لذا با برگزاری جلسات کارشناسی این مسائل را آسیب شناسی کردیم.

دادستان بندرانزلی با اشاره به اینکه رسوباتی که در تالاب است می‌تواند ناشی از مواد آلی یا معدنی باشد و هر کدام از آنها نیاز به کارشناسی دارد، تصریح کرد: رسوباتی که ناشی از مواد معدنی باشد از بالادست و دامنه کوه‌های شهرستان فومن و شفت و ماسال بر اثر سیلاب‌ها وارد تالاب می شود؛ همچنین در بستر تالاب سه تله رسوبگیر وجود دارد که در بازدید انجام شده این تله‌ها پر شده و جلوی سرازیر شدن رسوبات را نمی‌تواند بگیرد.

وی افزود: این رسوبات به سمت اسکله بندرانزلی سرازیر می‌شود که کشتی های تجاری در کنار آن پهلو گرفته و کالاهای تجاری را تخلیه می‌کنند. یکی از نگرانی‌های دادستانی این است که به لحاظ افزایش رسوبات در آینده کشتی‌ها نتوانند پهلو بگیرند و کالاهای تجاری را تخلیه کنند.

سبحانی تاکید کرد: باید بتوانیم با همت و همراهی همه مسئولان نقشه راه را مشخص کنیم و با برنامه مدون و مشخص بتوانیم با شناسایی آسیب‌ها و عواملی که باعث افزایش رسوبات و وضعیتی که برای تالاب ایجاد شده مشکلات را در زمان‌بندی مشخص مرتفع کنیم.

انتهای پیام

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !