امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۱۵:۳۴:۵۷ - سه شنبه ۲۹ مرد ۱۳۹۸
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
#رسانه_مهدوی : اقبال امت به امام زمان (عج) زمینه‌ساز ظهور است
گیلنا- عضو هیئت‌علمی دانشگاه گیلان با اذعان به اینکه اقبال امت به امام زمینه‌ساز ظهور و حلقه واسط بین غیبت و ظهور است، گفت: انقلاب اسلامی ایران با همین نظریه شکل گرفت تا به دنبال زمینه‌سازی ظهور و به فعلیت رساندن آن باشد. به گزارش گیلنا – حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی عطایی  با اشاره کتاب جاذبه و […]

گیلنا- عضو هیئت‌علمی دانشگاه گیلان با اذعان به اینکه اقبال امت به امام زمینه‌ساز ظهور و حلقه واسط بین غیبت و ظهور است، گفت: انقلاب اسلامی ایران با همین نظریه شکل گرفت تا به دنبال زمینه‌سازی ظهور و به فعلیت رساندن آن باشد.

#رسانه_مهدوی : اقبال امت به امام زمان (عج) زمینه‌ساز ظهور است

به گزارش گیلنا – حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی عطایی  با اشاره کتاب جاذبه و دافعه حضرت امیر (ع) نوشته شهید مطهری اظهار کرد: دشمنان امام با مقام امامت او مشکل داشته و اجازه ظهور و بروز امامت حضرات ائمه و اجرای احکام الهی را ندادند و ایشان را شهید کردند.

وی با اشاره به اینکه غدیر به فعلیت رسیدن امامت امیرالمؤمنین به دستور خدای متعال است، بیان کرد: شهادت مزد حامیان و مدافعان حریم امامت، حتی اگر در بستر خواب یا بیماری باشد است و غیبت امام زمان (عج) برای حفظ جان و خالی نبودن امت مسلمان از امام می‌باشد.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه گیلان با تأکید بر اینکه در مقام ولایت امام به دنبال حفظ احکام است، افزود: در مقام امامت امام منتظر ماست و حفظ امام به دست امت است وگرنه قابلیت اجرای احکام و تشکیل حکومت جهانی فراهم نمی‌شود، هرچند که فاعلیت اجرا از طرف امام فراهم است.

وی با تأکید بر اینکه باید جامعه آمادگی پذیرش و حمایت از امام زمان (عج) را برای ظهور داشته باشد، گفت: از طرف امام معصوم مشکلی برای حضور و ظهور وجود ندارد. چه اینکه او حاضر اما غایب است.

کارشناس حوزه مهدویت با بیان اینکه در مقام ولایت امام متوجه ماست و هر حاجت مشروعی را برآورده می‌کند، افزود: در مقام امامت، باید امت متوجه امام شده و با حسن اراده به امام اقبال نشان دهد و الا از ظهور خبری نیست.

وی با اذعان به اینکه اقبال امت به امام زمینه‌ساز ظهور و حلقه واسط بین غیبت و ظهور است، بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران با همین نظریه شکل گرفت تا به دنبال زمینه‌سازی ظهور و به فعلیت رساندن آن باشد.

عطایی با اشاره به فرمایش امیرالمؤمنین (ع) مبنی بر دو بعد آسمانی و زمینی داشتن امامت تصریح کرد: بعد آسمانی امامت همان ولایت است که به اذن الهی اشراف به هستی دارد و فرامین الهی را حفظ می‌کند، اما در بعد زمینی خود به دنبال اجرای احکام الهی است که به‌وسیله حکومت و حاکم اسلامی دنبال می‌شود.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه گیلان با اشاره به اینکه احکام را حاکمی که ولایت دارد حتی بدون حکومت حفظ کرده است، بیان کرد: اجرای میدانی احکام الهی باید به دست امت شکل بگیرد که انقلاب اسلامی ایران در بعد زمینی آن شعار دیانت عین سیاست و سیاست عین دیانت را در دستور کار خود قرار داد و مردم نیز از آن حمایت کردند تا با زمینه‌سازی ظهور به امام خود برسند.

وی با اشاره به اینکه امامت حضرت علی (ع) از روز غدیر تا به امروز غریب مانده است، خاطرنشان کرد: این غربت به‌عنوان یک نظریه از زمان فارابی (قرن سوم و چهارم) تا زمان امام خمینی (ره) در متون دینی باقی‌مانده و توسط امام خمینی به‌صورت میدانی دنبال شد که توسط سربازان خمینی (ره) به فعلیت رسیده تا برای فراگیری این حکومت منتظر حضرت حجت (عج) باشیم.

به گزارش فارس، خبرگزاری فارس گیلان با همکاری تمامی رسانه‌های استان افتخار دارد که آغازگر پویش «رسانه مهدوی» در گیلان برای اشاعه فرهنگ انتظار و مهدویت باشد و از این طریق از همه رسانه‌ها و کارشناسان دینی و مذهبی حوزه مهدویت کشور برای نشر یا بازنشر اخبار این حوزه در روز سه‌شنبه به صورت خاص و سایر روزها به‌صورت عام در راستای پویش فرهنگی سه‌شنبه‌های مهدوی با هشتگ #رسانه_مهدوی دعوت به عمل می‌آورد./ فارس

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !