امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۲۰:۰۲:۳۸ - دوشنبه ۲۸ مرد ۱۳۹۸
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رئیس اداره منابع طبیعی آستارا:
ویلاهای ساخته شده در منطقه حیران در محدوده اراضی ملی نیستند
گیلنا – رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا، گفت: ویلاهای ساخته شده در منطقه گردشگری و پرتردد حیران در محدوده اراضی ملی قرار ندارند. به گزارش گیلنا سیده نسرین غزنوی با تاکید بر اینکه با هرگونه ساخت و ساز در اراضی ملی شهرستان مرزی آستارا مقابله می شود، اظهار کرد: یگان حفاظت منابع طبیعی […]

گیلنا – رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا، گفت: ویلاهای ساخته شده در منطقه گردشگری و پرتردد حیران در محدوده اراضی ملی قرار ندارند.

ویلاهای ساخته شده در منطقه حیران در محدوده اراضی ملی نیستند

به گزارش گیلنا سیده نسرین غزنوی با تاکید بر اینکه با هرگونه ساخت و ساز در اراضی ملی شهرستان مرزی آستارا مقابله می شود، اظهار کرد: یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا با دو واحد سرجنگلبانی بهارستان و لوندویل، چهار پاسگاه حفاظت و حدود ۳۰ نیروی انسانی فعالیت می کنند و تمامی تلاش ها مقابله با ساخت و ساز در اراضی ملی است.

وی با بیان اینکه بیشتر آتش سوزی در جنگل‌ها بر اثر سهل انگاری عوامل انسانی رخ می دهد و کشاورزان و باغداران باید از آتش زدن کاه، کلش و ضایعات جنگل در مجاور اراضی ملی خودداری کنند، گفت: ۲۱ درصد جنگل های هیرکانی کشور با ۸۰ گونه درختی در محدوده جغرافیایی استان گیلان قرار گرفته است و نقش عمده ای در حفظ خاک و آب دارند و همه باید در حفظ این جنگل ها تلاش کرده و با تخریب کنندگان آنها مبارزه کنیم.

غزنوی خواستار همکاری مردم در حفظ جنگل‌ها و منابع طبیعی شد و از مردم خواست متصرفان اراضی ملی و تخریب کنندگان جنگل‌ها را به منابع طبیعی شهرستان آستارا معرفی کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا، افزود: جنگل‌ها در تولید اکسیژن نقش مهمی دارند و مردم، اتفاقاتی نظیر آتش سوزی، تخریب و تصرف اراضی ملی، جنگل‌ها و مراتع را به تلفن رایگان ۱۵۰۴ امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.

غزنوی با اشاره به اینکه اراضی ملی آستارا ۴۰ هزار هکتار است و ۳۲ هزار هکتار آن را گونه‌های جنگلی بلوط، راش، توسکا، ممرز، نمدار، ملج، لیلکی، انجیلی، آزاد، افرا، گردو، شیردار، گیلاس وحشی، فندق و شمشاد جنگلی در بر می گیرد، تصریح کرد: اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا از کمبود نیرو و تجهیزات رنج می برد./ مهر

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !