امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۳:۲۶:۴۰ - سه شنبه ۲۵ آبا ۱۴۰۰
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تبدیل وضعیت استخدامی‌های ایثارگری در گیلان در وضعیت مجهول!
به گفته سرپرست سازمان برنامه‌وبودجه گیلان قریب ۱۰۲ دستگاه اجرایی و شرکت دولتی مشمول این قانون در استان هستند که تاکنون حدود ۵۰ دستگاه، اطلاعات کارکنان مشمول را بارگذاری کردند. به گزارش گیلنا از رشت، خردادماه امسال بود که خبر تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی شاغل در دستگاه‌های دولتی در رسانه‌ها پیچید و موجی از خوشحالی […]

به گفته سرپرست سازمان برنامه‌وبودجه گیلان قریب ۱۰۲ دستگاه اجرایی و شرکت دولتی مشمول این قانون در استان هستند که تاکنون حدود ۵۰ دستگاه، اطلاعات کارکنان مشمول را بارگذاری کردند.

تبدیل وضعیت استخدامی‌های ایثارگری در گیلان به کجا رسید؟

به گزارش گیلنا از رشت، خردادماه امسال بود که خبر تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی شاغل در دستگاه‌های دولتی در رسانه‌ها پیچید و موجی از خوشحالی را در بین کارکنانی که با حداقل حقوق کارگری و با اعمال تبعیضاتی نسبت به سایر کارکنان هم‌تراز با آن‌ها، همه‌جا را فراگرفت.

طبق بخشنامه صادره از سازمان برنامه‌وبودجه و سازمان اداری و استخدامی کشور، دولت جهت اجرای قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران شامل جانبازان و آزادگان، همسر و فرزندان شهدا و جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر، فرزندان و همسر آزادگان یک سال و بالای یک سال اسارت، خواهر و برادر شهید و رزمندگان باسابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه‌ها و همسر و فرزندان آنان و جانبازان زیر ۲۵ درصد و آزادگان کمتر از یک سال اسارت و فرزندان آنان عزم خود را جزم کرده بود.

با گذشت بیش از چهار ماه از ابلاغ بخشنامه تبدیل وضعیت استخدامی‌های مشمولان ماده ۲۱ قانون جامع خدمات‌رسانی ایثارگران در گیلان، تعدادی از دستگاه‌های اجرایی و خدماتی استان در تلاش‌اند تا این فرصت را برای ذینفعان خود به‌سرعت اجرایی کنند.

شراره کاووسی، سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان در خصوص آخرین وضعیت فرایند تبدیل وضعیت استخدامی‌های مشمولان ماده ۲۱ قانون جامع خدمات‌رسانی ایثارگران در گیلان می‌گوید: قریب ۱۰۲ دستگاه اجرایی و شرکت دولتی مشمول این قانون در استان هستند که تاکنون حدود پنجاه دستگاه، اطلاعات کارکنان مشمول رو بارگذاری کردند.

به گفته وی غیر از آموزش‌وپرورش، حدود دو هزار و ۱۰۰ نفر در گیلان مشمول این قانون هستند. کاووسی گفته است در گیلان تاکنون برای ۵۹۰ نفر در سامانه استخدام مدارک بارگذاری شده و فرایند ۱۰۶۲ برای ۲۴۵ نفر تائید نهایی شده است.

به گفته سرپرست سازمان برنامه‌وبودجه گیلان، به‌صورت تقریبی حدود ۴۵ درصد در اجرای این قانون، استان تحقق تائید داشته است.

اما یکی از پرشمارترین سؤالات در این تبدیل وضعیت‌ها از سوی ذینفعان آن، میزان حقوق مزایای پرداختی به کارکنان دولت تبدیل وضعیت یافته است. کاووسی در این رابطه گفته است: تبدیل وضعیت شده‌ها از تمامی حقوق و مزایای یک پرسنل رسمی قطعی برخوردار می‌شوند.

تبدیل وضعیت نیروهای شاغل در دستگاه‌های دولتی و برخوردار شدن آن‌ها از حقوق و مزایای یکسان با سایر کارکنان دولت، نظام اداری و استخدامی را با اساس عدالت نزدیک و با تبعیض و تفاوت قائل شدن، دور می‌کند.

در کنار شاغلین دستگاه‌های دولتی مشمول قانون ایثارگری، بسیاری از نیروها در دستگاه‌های اجرای با انواعی از رابطه‌های استخدامی همچنان چم انتظار سیاست روشن و عادلانه دولت هستند تا هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شوند.

بسیاری از نیروهای شاغل در دستگاه‌های دولتی همچنان انتظار دارند تا با پیگیری‌های نمایندگان مجلس و نگاه متفاوت دولت مردمی، مرز تمایز بین آن‌ها که هم‌اکنون به‌صورت استیجاری، شرکتی، حجمی، کار معین، طرحی و … هستند برچیده شود و رویکرد منصفانه و عادلانه در ساختار اداری حاکم شود.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !