امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
۲۳:۰۱:۳۸ - جمعه ۲۵ مرد ۱۳۹۸
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
لزوم تأسیس تصفیه‌خانه فاضلاب جهت جلوگیری از مرگ ماهیان استخوانی
گیلنا – رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان آستانه‌اشرفیه با تأکید بر لزوم وجود تصفیه‌خانه فاضلاب در این شهرستان گفت: آب فاضلاب به نهرهایی که ماهی استخوانی در آن وجود دارد ورود کرده و چون در آستانه‌اشرفیه تصفیه‌خانه فاضلاب وجود ندارد منجر به مرگ این ماهی‌ها شده است. جعفر میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستانه‌اشرفیه […]

گیلنا – رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان آستانه‌اشرفیه با تأکید بر لزوم وجود تصفیه‌خانه فاضلاب در این شهرستان گفت: آب فاضلاب به نهرهایی که ماهی استخوانی در آن وجود دارد ورود کرده و چون در آستانه‌اشرفیه تصفیه‌خانه فاضلاب وجود ندارد منجر به مرگ این ماهی‌ها شده است.

لزوم تأسیس تصفیه‌خانه فاضلاب جهت جلوگیری از مرگ ماهیان استخوانی

جعفر میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستانه‌اشرفیه با اشاره به مرگ تعدادی ماهی استخوانی در آستانه‌اشرفیه اظهار کرد: ماهی‌های استخوانی در رودخانه‌ها و بعضی از جوی‌های آب برای کشاورزی در این شهرستان وجود دارند که متولی آن آب منطقه‌ای است و با توجه به فصل کشاورزی، ورود آب به این جوی‌ها، قطع و باعث کمبود اکسیژن و مرگ تعدادی ماهی استخوانی شده است.

وی با تأکید بر لزوم وجود تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرستان آستانه‌اشرفیه گفت: آب فاضلاب به این نهر که ماهی استخوانی در آن وجود دارد ورود کرده و به علت فصل کشاورزی همه آب از این نهر خارج‌شده و فقط آب فاضلاب باقی‌مانده و چون در آستانه‌اشرفیه تصفیه‌خانه فاضلاب وجود ندارد منجر به مرگ این ماهی‌ها شده است.

رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان آستانه‌اشرفیه با اذعان به اینکه باید حق آبه جوی آب بر کشاورزی در این شهرستان داده شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه در این نهر و رودخانه‌های آستانه‌اشرفیه بچه ماهیان ورود کرده و تعدادی ماهی‌های استخوانی وجود دارد، اداره محیط‌زیست به‌محض مطلع شدن از مرگ این ماهیان از آب منطقه‌ای درخواست دادن حق آبه این نهر را کرده که با موافقت این نهاد همراه بوده است.

میرزایی با درخواست از مسؤولین جهت افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب در بعضی از شهرهای استان گیلان افزود: رودخانه سفیدرود محل ورود بچه ماهیان بوده و‌ شاخه‌های فرعی زیادی دارد که این بچه ماهی‌ها به آن‌ها ورود می‌کنند که با تخصیص یافتن اعتبار، تصفیه‌خانه فاضلاب تأسیس و بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !