امروز پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
۱۵:۳۸:۳۹ - دوشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۰
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
شالیزارهای تشنه رشت منتظر سخاوت سفیدرود
گیلنا- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشت گفت: برخی از شالیزارهای رشت به صورت پراکنده دچار تنش آبی هستند و رهاسازی یک بار دیگر آب از سد سفید رود این عطش را برطرف می کند. به گزارش گیلنا از رشت، مسعود اسدی‌پرور  گفت: شهرستان رشت بزرگترین شهرستان برنج‌خیز کشور است و تاکنون برداشت برنج از ۱۳ […]

گیلنا- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشت گفت: برخی از شالیزارهای رشت به صورت پراکنده دچار تنش آبی هستند و رهاسازی یک بار دیگر آب از سد سفید رود این عطش را برطرف می کند.

به گزارش گیلنا از رشت، مسعود اسدی‌پرور  گفت: شهرستان رشت بزرگترین شهرستان برنج‌خیز کشور است و تاکنون برداشت برنج از ۱۳ هکتار از شالیزارهای این شهرستان انجام شده است.

وی افزود: شهرستان رشت ۶۲ هزار و ۴۰۰ هکتار اراضی شالیزاری دارد و تاکنون ظهور خوشه در ۸۰ درصد از این شالیزارها مشاهده شده است.

اسدی‌پرور با بیان اینکه وضعیت محصول امسال برنج این شهرستان خوب است، به وجود تنش آبی به صورت پراکنده در برخی از شالیزارهای این شهرستان اشاره کرد و گفت: اگر یک بار دیگر آب از سد سفیدرود رهاسازی شود، عطش این شالیزارها برطرف می‌شود و برای انجام این امر با شرکت آب منطقه‌ای گیلان مکاتبات لازم انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه ۹۲ درصد از شالیزارهای شهرستان رشت تحت شبکه سد سفیدرود هستند، خاطرنشان کرد: تاکنون مدیریت کم آبی سال‌جاری را در شالیزارهای این شهرستان به خوبی سپری کردیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشت یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود امسال در ۸۵ درصد از شالیزارهای شهرستان رشت برداشت برنج به صورت مکانیزه انجام شود.

اسدی پرور گفت: برداشت مکانیزه موجب کاهش هزینه تولید برنج می‌شود و امسال نسبت به سال گذشته پنج درصد افزایش را در این خصوص شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !