امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۲۱:۴۸:۰۹ - جمعه ۱۸ مرد ۱۳۹۸
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
بیش از یک‌میلیون شلتوک در گیلان تولید می‌شود
گیلنا- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به میزان شلتوک تولیدشده در استان گیلان گفت: با توجه به شرایط موجود و وضعیت شالیزارهای استان، پیش‌بینی ما تولید و برداشت یک‌میلیون و ۲۵۰ هزار تن شلتوک در استان گیلان است. به گزارش گیلنا مسعود الماسی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استان گیلان […]

گیلنا- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به میزان شلتوک تولیدشده در استان گیلان گفت: با توجه به شرایط موجود و وضعیت شالیزارهای استان، پیش‌بینی ما تولید و برداشت یک‌میلیون و ۲۵۰ هزار تن شلتوک در استان گیلان است.

بیش از یک‌میلیون شلتوک در گیلان تولید می‌شود

به گزارش گیلنا مسعود الماسی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استان گیلان یکی از قطب‌های برتر کشور در حوزه شالی‌کاری است، اظهار کرد: ما در استان گیلان زمین‌های کشاورزی و شالی‌کاران بسیار خوب و زحمت کشی داریم که اگر با توجه به شرایط آب و هوایی به آن‌ها توجه شود بسیار برای استان مفید است.

وی با اشاره به خوابیدگی برنج در بعضی از شالیزارهای استان گیلان گفت: بارندگی متناوب در این فصل از سال برای استان گیلان طبیعی است اما اگر شدت باران در بعضی مناطق زیاد شود ممکن است موجب ورس یا خوابیدگی برنج شود.

 معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی با درخواست از شالی‌کاران برای توجه به توصیه‌های سازمان جهاد کشاورزی بیان کرد: از شالی‌کاران اگر به توصیه‌های جهاد کشاورزی توجه کنند بسیاری از مشکلاتشان حل می‌شود لذا از آن‌ها درخواست داریم برنج‌های خود را برداشت و اگر به مرحله برداشت نرسیده است با ایجاد مسیرهایی راه را برای خروج آب از شالیزارهای خود فراهم کنند.

الماسی با اشاره به میزان شلتوک تولیدشده در استان گیلان گفت: با توجه به شرایط موجود و وضعیت شالیزارهای استان پیش‌بینی ما تولید و برداشت یک‌میلیون و ۲۵۰ هزار تن شلتوک در استان گیلان است.

وی لازمه پیشرفت در استان گیلان را توجه به کشاورزی دانست و افزود: استان گیلان دارای محصولات متنوع کشاورزی ازجمله بادام و برنج است که می‌تواند برای بسیاری از جوانان اشتغال پایدار ایجاد کند لذا از خانواده‌ها و کشاورزان می‌خواهیم به این امر توجه کنند.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !