امروز سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
۲:۱۱:۱۷ - پنج شنبه ۱۰ مرد ۱۳۹۸
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نیاز به تأمین اعتبار جهت انتقال خانوارهای ساکن در بالادست سد آیت‌الله بهجت
گیلنا – معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای گیلان با تأکید بر نیاز اعتبار برای انتقال خانوارهای ساکن در بالادست سد آیت‌الله بهجت به مناطق دیگر گفت: انجام این کار نیاز به تخصیص اعتبار جدید دارد و برای انجام آن علاوه بر شناسایی مکان مناسب برای انتقال خانوارهای بالادست در این سد، مکاتبات لازم با […]

گیلنا – معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای گیلان با تأکید بر نیاز اعتبار برای انتقال خانوارهای ساکن در بالادست سد آیت‌الله بهجت به مناطق دیگر گفت: انجام این کار نیاز به تخصیص اعتبار جدید دارد و برای انجام آن علاوه بر شناسایی مکان مناسب برای انتقال خانوارهای بالادست در این سد، مکاتبات لازم با وزارت خانه مربوطه برای جذب اعتبار انجام‌شده است.

نیاز به تأمین اعتبار جهت انتقال خانوارهای ساکن در بالادست سد آیت‌الله بهجت

مرتضی میرزایی با بیان اینکه احداث سد مخزنی آیت‌الله بهجت بسیار برای استان گیلان بسیار مفید است، اظهار کرد: با احداث این سد با میزان آب ۱۰۵ میلیون مترمکعب توانستیم به هفت شهرستان و جمعیتی برابر با ۷۰ درصد استان، آب بسیار باکیفیت و مناسب منتقل کنیم.

وی با اشاره به خریداری زمین‌های زیرتراز در منطقه گندلاور سیاهکل گفت: با احداث سد آیت‌الله بهجت اراضی روستاهایی که زیر سطح تراز در تملک افراد بود خریداری و برخی از خانواده‌ها که به دلایلی مانند حق کوچ، زمین‌های خود را نمی‌فروختند با آن‌ها در حال رایزنی برای خریداری زمین‌هایشان هستیم.

معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای گیلان با اذعان به اینکه برای عبور و مرور مردم منطقه گندلاور تدابیری اندیشیده شده است، تصریح کرد: از زمان احداث این سد و هم‌زمان با آب‌گیری دریاچه برای عبور و مرور مردم در این منطقه، قایق‌های چند نفره در نظر گرفته‌شده و رانندگان قایق به‌صورت شبانه‌روزی در آن منطقه حضور دارند.

میرزایی یکی از اهداف آب منطقه‌ای را سالم و تمیز نگه‌داشتن آب سد مخزنی آیت‌الله بهجت دانست و بیان کرد: با توجه به اینکه این سد آب بسیار باکیفیتی را برای مردم منطقه فراهم می‌کند باید عبور و مرور افراد به مخزن سد کاهش پیدا کند زیرا در غیر این صورت سلامتی و بهداشت آب به خطر می‌افتد.

وی با اشاره به راهکارهای موجود برای حفظ سلامت آب سد مخزنی آیت‌الله بهجت افزود: در بازدیدی که استاندار سابق از این سد داشتند اعلام شد که یکی از راه‌های انتقال خانواده‌هایی که در بالادست این سد زندگی می‌کنند انتقال مناطق امن و شهری است که در حال پیگیری این امر هستیم زیرا در غیر این صورت سلامتی و بهداشت آب به خطر می‌افتد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای گیلان با تأکید بر نیاز اعتبار برای انتقال خانوارهای ساکن در بالادست سد آیت‌الله بهجت به مناطق دیگر گفت: انجام این کار نیاز به تخصیص اعتبار جدید دارد و برای انجام آن علاوه بر شناسایی مکان مناسب برای انتقال خانوارهای بالادست در این سد، مکاتبات لازم با وزارت خانه مربوطه برای جذب اعتبارانجام‌شده است.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !