امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۱۲:۲۷:۴۱ - سه شنبه ۱۲ اسف ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رئیس صمت گیلان خبر داد؛
توزیع روزانه ۴۰۰ تن مرغ و روغن در گیلان
    گیلنا- رئیس سازمان صمت گیلان از توزیع روزانه ۳۱۰ مرغ و ۹۰ تن روغن در این استان خبر داد.   به گزارش گیلنا از رشت، فرهاد دلق پوش با بیان اینکه تدابیر لازم در جهت تامین میوه بازار شب عید اتخاذ شده است، اظهار کرد: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده ۵۰۰ تن پرتغال […]

 

 

گیلنا- رئیس سازمان صمت گیلان از توزیع روزانه ۳۱۰ مرغ و ۹۰ تن روغن در این استان خبر داد.

 

به گزارش گیلنا از رشت، فرهاد دلق پوش با بیان اینکه تدابیر لازم در جهت تامین میوه بازار شب عید اتخاذ شده است، اظهار کرد: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده ۵۰۰ تن پرتغال و ۳۰۰ تن سیب تا ۱۵ اسفندماه به سردخانه‌های گیلان ارسال و سپس به منظور تامین‌بازار شب عید با نرخ مصوب و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بازار عرضه می‌شود.

وی با اعلام چگونگی نحوه توزیع میوه شب عید در بازار با توجه به شیوع کرونا گفت: میوه‌ها به اتحادیه‌های مربوط در سراسر گیلان داده شده و آنان با ساز و کاری مشخص این میوه‌ها را درمیان مردم توزیع می‌کنند.

رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به سهمیه سه هزار و ۵۸۵ تنی روغن در این استان افزود: از آبان‌ماه تاکنون از سه هزار و ۵۸۵ تن سهمیه خانوار گیلان دو هزار و ۸۵۷ تن روغن جذب و مابقی در روزهای آینده جذب می‌شود.

دلق پوش با اذعان به اینکه روغن خام در دو کارخانه روغن گیلان تصفیه می‌شود، بیان کرد: در گیلان دو کارخاخه روغن با ظرفیت ۱۵ و ۵۰ تن وجود دارد که روغن‌های خام‌را به روغن پخت و پز و سرخ کردنی تبدیل کرده و با پیگیری‌های صورت گرفته در تلاشیم تا ظرفیت این دو کارخانه را به ۱۰۰ تن برسانیم.

وی نیاز مصرفی روغن در گیلان را روزانه ۱۰۰ تن دانست و تصریح کرد: روزانه ۹۰ تن روغن در گیلان توزیع می‌شود که بخشی از نیاز استان توسط کارخاخه، بخشی دیگر توسط فروشگاه‌های زنجیره‌ای و بخشی دیگر توسط شرکت‌های پخش که ماهانه هزار تن روغن در شبکه‌های توزیع پخش می‌کنند توزیع می‌شود.

فرهاد دلق‌پوش با بیان اینکه نوسانات قیمت در بازار به دلیل شرایط اقتصادی کشور طبیعی است، اظهار کرد: همواره در خصوص تأمین کارهای اساسی و همچنین تعیین نرخ مناسب نوساناتی وجود داشته و این مشکل با توجه به شرایط اقتصادی کشور و تحریم‌های بین‌المللی بیشتر نمایان شده است.

وی با اشاره برگزاری متداوم کارگروه ستاد تنظیم بازار گیلان به‌صورت ماهانه گفت: در ماه یک تا دو بار کارگروه ستاد تنظیم بازار برگزار و تصمیمات لازم در کنار رصد دائم بازار انجام و در کنار آن کارگروه فرعی هم در هفته دو بار برگزارشده و اقداماتی در حال انجام است.

رئیس سازمان صمت گیلان با اذعان به اینکه در خصوص تنظیم بازار به بهترین نحو سامانه‌های مختلفی در کشور وجود دارد، تصریح کرد: در کشور و استان ۱۰۰ کالای اساسی به‌طور دائم رصد شده و همچنین در راستای تنظیم بازار به شکل صحیح و قابل‌قبول و سامانه‌های مختلفی مثل سامانه جامع تجارت، سامانه انبارداری و سامانه‌های مربوط به کالاهای مختلف تشکیل‌شده است.

دلق‌پوش یکی از اهداف کارگروه تنظیم بازار را بررسی نیازهای کالاهای اساسی  دانست و افزود: در این کارگروه اقلامی مثل آرد، گوشت، مرغ، شکر، نان، نهاده‌های دامی که دچار نوسانات شدید هستند بررسی و تنظیم می‌شود.

وی با تأکید به اینکه، گیلان در حوزه تنظیم بازار متأثر از عوامل خارج از استان است، بیان کرد: کارگروه تنظیم بازار همواره سعی داشته با اتخاذ تصمیمات اجرایی و افزایش نظارت در بازار تأثیر عوامل خارج از استان در بازار گیلان را کاهش داده و بر اساس آمار این استان در تشدید نظارت و بازرسی جایگاه چهارم کشور قرار گرفت.

رئیس سازمان صمت گیلان نقش گردش پذیر بودن گیلان در تفاوت نرخ کالا به نسبت دیگر استان‌ها را مؤثر دانست و گفت: این استان یکی از گردش‌پذیرترین استان کشور بوده و طبیعتاً نرخ کالا در این استان به نسبت استان‌های دیگر متفاوت بوده و در همین راستا کارگروه تنظیم بازار اقدامات خوبی حوزه تأمین کالاها، ذخیره انبارها و ذخیره کالاها و تشدید نظارت گرفته است.

دلق‌پوش با اشاره به نیاز مصرفی ۲۰۰ تنی مرغ در گیلان افزود: سرانه‌ای تعریف‌شده و بر اساس سرانه کشوری و استانی مثلاً در بحث آرد هشت کیلو و در مرغ ۸۷۰ گرم است که این میزان به‌تناسب جمعیت استانی محاسبه‌شده و مصرف روزانه استان برآورد می‌شود که مثلاً در حوزه مصرف مرغ حدود ۲۰۰ تن در روز است.

وی با ابراز تأسف از نوسانات موجود در بازار مرغ گیلان گفت: در روز گذشته ۳۱۰ تن مرغ گرم و یارانه‌ای در تمامی شهرستان‌های گیلان توزیع‌شده است که ۱۰۰‌ تن بیشتر از نیاز مصرفی استان است.

رئیس سازمان صمت گیلان با اذعان به اینکه نرخ مرغ در گیلان به نسبت دیگر استان‌ها پایین‌تر است، تصریح کرد: دلایل مختلفی در خصوص افزایش قیمت مرغ در استان وجود دارد که از خرید مرغ دیگر استان‌ها از گیلان، قطعه‌بندی مرغ و سودجویی برخی افراد وجود دارد که در این حوزه تعزیرات حکومتی و نیروی انتظامی نیز با متخلفان برخورد می‌کنند.

دلق‌پوش با درخواست از رئیس سازمان جهاد کشاورزی در خصوص مدیریت تولید و توزیع مرغ در گیلان بیان کرد: وظیفه تولید و توزیع مرغ بر عهده جهاد کشاورزی‌ بوده و چگونگی عرضه و رسیدن آن‌ به دست مردم نیازمند نظارت دقیق همه دستگاه‌ها است، به این‌ منظور استقرار تعزیرات حکومتی، دامپزشکی و کنترل مبادی خروجی استان که از تأکیدات استاندار است باید به آن توجه شده و تولیدکنندگان اولویت خود را گیلان قرار دهند.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !