امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۱۷:۲۲:۰۲ - دوشنبه ۱۱ اسف ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد:
فوت هزار و ۶۰۰ بیمار کرونایی در گیلان
گیلنا- سخنگوی ستاد کرونا گیلان با اشاره به اینکه ۹۰۰ هزار گیلانی در اولویت دریافت واکسن کرونا هستند، گفت: در مرحله دوم هزار و ۴۲۵ دُز دریافت شده که در حال تزریق آن هستیم. به گزارش گیلنا از رشت، آبتین حیدرزاده در نشست خبری مجازی با موضوع شیوع کرونا و آغاز واکسیناسیون با اشاره به […]

گیلنا- سخنگوی ستاد کرونا گیلان با اشاره به اینکه ۹۰۰ هزار گیلانی در اولویت دریافت واکسن کرونا هستند، گفت: در مرحله دوم هزار و ۴۲۵ دُز دریافت شده که در حال تزریق آن هستیم.

به گزارش گیلنا از رشت، آبتین حیدرزاده در نشست خبری مجازی با موضوع شیوع کرونا و آغاز واکسیناسیون با اشاره به شروع پیک اول کرونا از نیمه اسفند سال گذشته در گیلان، گفت: مردم گیلان با شرایط بسیار ناگواری رو به رو بودند و تا فروردین پیک کرونا با اقدامات انجام شده کنترل شد.

سخنگوی ستاد کرونا استان گیلان با بیان اینکه بر خلاف سایر استان‌ها، به جز پیک اول، پیک واضح دیگری در استان نداشتیم، افزود: در مجموع وضعیت بسیار شکننده است و ویروس کرونا انگلیسی در کل کشور پخش شده و در گیلان نیز ۲ نفر مبتلا تاکنون شناسایی شدند.

وی با تاکید بر ضرورت همکاری بین مسئولان بهداشت و درمان و مردم برای کنترل کرونا در استان گیلان، اضافه کرد: طی یکسال اخیر، ۱۱۵ هزار نفر آزمایش پی سی آر شدند و کل بستری‌ها نیز بالغ بر ۳۱ هزار نفر است.

حیدرزاده با بیان اینکه در این مدت حدود هزار و ۶۰۰ بیمار کرونایی در گیلان فوت شدند، افزود: در حال حاضر کرونا به شکل خوشه‌های خانگی در گیلان وجود دارد و دیگر شهر درگیر کرونا نداریم بلکه خانواده‌ها درگیر هستند و باید تماس یافتگان با بیماران کرونایی را شناسایی و زنجیره انتقال ویروس را قطع کنیم.

سخنگوی ستاد کرونا استان گیلان با اشاره به اینکه پروتکل واکسیناسیون برعهده معاونت درمان، بهداشت و غذا و دارو است، تصریح کرد: وظیفه تزریق واکسن در شهرستان‌های استان بر عهده کادر بهداشت است و این کار از ۲۱ بهمن آغاز شده است.

حیدرزاده با اشاره به اینکه تعیین دریافت واکسن در بیمارستان‌ها و کادر بهداشت و درمان بر عهده معاونت درمان است، بیان کرد: نخستین فاز واکسیناسیون، تزریق به افرادی است که در سیستم بهداشت و درمان با مبتلایان درگیر و در تماس هستند و ریسک بالاتری دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه اولین دوز واکسن کرونا را به عنوان پایلوت دریافت کردیم و بدون مشکل در سه روز به طور کامل به گروه هدف تزریق شد، افزود: هزار و ۴۲۵ دُز دیگر نیز دریافت شده که مشغول تزریق آن هستیم.

سخنگوی ستاد کرونا استان گیلان با اشاره به اینکه سالمندان بالای ۶۵ سال، بیماران زمینه‌ای و افرادی که دارای ریز فاکتور برای ابتلاء هستند در اولویت‌های بعدی قرار دارند، گفت: پس از این گروه‌ها، واکسن برای افراد عادی داوطلب تزریق می‌شود که زمان آن برای سال آینده است.

وی با بیان اینکه در صورت مشاهده کرونای جهش یافته ایرانی اطلاع رسانی خواهد شد، ادامه داد: تاکنون مدرکی مبنی بر مشاهده جهش کرونا ویژه کشور ایران باشد اعلام نشده است.

حیدرزاده با بیان اینکه ۹۰۰ هزار گیلانی در اولویت دریافت واکسن کرونا هستند، تصریح کرد: نخست جمعیت بالای ۶۵ سال، سپس ۱۵ تا ۲۰ هزار کادر بهداشت و درمان و در نهایت نیز جمعیتی که بیماری زمینه‌ای دارند در اولویت هستند.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !