امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۱۱:۰۶:۲۲ - دوشنبه ۱۱ اسف ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
جولان کرونا در محور رودبار به رودسر
گیلنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به انتشار خوشه ای کرونا در میان خانواده های رودسری و رودباری، گفت: رعایت توصیه ها ضروری است. به گزارش گیلنا از رشت، آبتین حیدرزاده با اشاره به وضعیت نارنجی دو شهرستان رودسر و رودبار، اظهار کرد: به دلیل گستردگی خاص این شهرها و وجود مناطق […]

گیلنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به انتشار خوشه ای کرونا در میان خانواده های رودسری و رودباری، گفت: رعایت توصیه ها ضروری است.

به گزارش گیلنا از رشت، آبتین حیدرزاده با اشاره به وضعیت نارنجی دو شهرستان رودسر و رودبار، اظهار کرد: به دلیل گستردگی خاص این شهرها و وجود مناطق صعب العبور، در برخی مناطق شاهد خوشه‌های بیماری کرونا هستیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در این دو شهرستان شاهد نوع خاصی از کرونا، افزود: این نوع انتقال و انتشار ویروس کرونا در کل یک خانواده و حتی همسایگان مشاهده می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه برای پیشگیری از قرمز شدن دو شهرستان رودبار و رودسر از مسئولان خواسته شده تا دستورالعمل‌های بهداشتی به صورت جدی در سطح ادارات و سازمان‌ها رعایت شود، ادامه داد: شهروندان نیز باید با دقت بیشتری به توصیه‌ها عمل کنند.

حیدرزاده با بیان اینکه مردم باید با مشاهده اولین علائم سرماخوردگی فوراً به مراکز جامع سلامت پیش‌بینی شده در بخش‌های هر دو شهرستان مراجعه کنند، ادامه داد: مهمترین نکته توجه مردم توصیه‌ها عمل کنند، اضافه کرد: متأسفانه در رودبار مشاهده شد خانواده‌ای که تحت ایزوله قرار داشتن رعایت نکرده و به بیرون رفت و آمد داشته است.

وی با تأکید بر اینکه عدم توجه شهروندان می‌تواند شرایط را سخت‌تر کند، افزود: اگر این کارها انجام شود شاهد قطع این خوشه‌ها خواهیم بود.

حیدرزاده با اشاره به اینکه ورود مسافر با توجه به اینکه رودسر و رودبار جز مبادی ورودی استان محسوب می‌شوند می‌تواند تنها بخشی از دلیل شیوع بیشتر این بیماری باشد، اظهار کرد: یکی از مسائل ارتباطات خانوادگی شهرهای مرزی هر استان با شهرهای مرزی استان‌های همجوار است که در رودبار و رودسر شاهد این موضوع هستیم که از دلایل افزایش ویروس شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه به آخرین وضعیت استان از نظر ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: در مجموع ۳۰۷ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری هستند.

وی با بیان اینکه ۷۰ نفر از این افراد در شبانه‌روز گذشته شناسایی و بستری شده‌اند، اضافه کرد: متأسفانه ۱۰ درصد این بیماران در همان ابتدای کار به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل می‌شود.

حیدرزاده مراجعه دیر به مراکز درمانی را از دلایل این موضوع عنوان کرد و ادامه داد: شهروندان باید با مشاهده علائم سرماخوردگی به نزدیکترین مرکز جامع سلامت مراجعه کنند.

وی یاد آور شد: در حال حاضر ۷۷ نفر از بیماران نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !