امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۸:۴۱:۴۲ - جمعه ۴ مرد ۱۳۹۸
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تشکیل نخستین زنجیره ارزش زیتون در رودبار
گیلنا – مجری طرح زیتون وزارت جهاد کشاورزی گفت: اولین زنجیره ارزش زیتون در شهرستان رودبار استان گیلان تشکیل شد. به گزارش گیلنا، سید رحمت الله پریچهر با بیان اینکه نخستین زنجیره ارزش زیتون در شهرستان رودبار استان گیلان به عنوان پایلوت تشکیل شد، اظهار کرد: این زنجیره در شهرستان طارم سفلی در استان قزوین […]


گیلنا – مجری طرح زیتون وزارت جهاد کشاورزی گفت: اولین زنجیره ارزش زیتون در شهرستان رودبار استان گیلان تشکیل شد.

نخستین زنجیره ارزش زیتون در رودبار تشکیل شد

به گزارش گیلنا، سید رحمت الله پریچهر با بیان اینکه نخستین زنجیره ارزش زیتون در شهرستان رودبار استان گیلان به عنوان پایلوت تشکیل شد، اظهار کرد: این زنجیره در شهرستان طارم سفلی در استان قزوین و شهرستان طارم علیا در استان زنجان نیز تشکیل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۰ هزار تن از زیتون کشور در استان گیلان تأمین می‌شود، افزود: عمده فعالیت اقتصادی در شهرستان رودبار مربوط به زیتون است.

مجری طرح زیتون وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه تشکیل زنجیره ارزش زیتون سبب ارتباط بین تولیدکنندگان، صاحبان صنایع، فرآوری‌کنندگان و تجار خواهد شد، گفت: بر این اساس کشاورزی قراردادی مصوب وزارت جهاد کشاورزی برای اطمینان تولیدکنندگان این محصول در دستور کار قرار گرفته است.

پریچهر به مدیریت مبارزه با مگس زیتون اشاره کرد و افزود: مدیریت مبارزه با مگس زیتون در شهرستان رودبار به دلیل وجود باغات قدیمی در این شهر در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این آفت در تمامی باغات  دنیا وجود دارد، تصریح کرد: آفت مگس زیتون به‌عنوان مهم‌ترین آفت باغات زیتون شناخته می‌شود، این آفت در باغات قزوین، زنجان و گیلان وجود دارد و مدیریت مبارزه با آن در دستور کار است.

مجری طرح زیتون وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه فعال کردن ایستگاه‌های پیش‌آگاهی و بازدید از آن و نیز  روش‌های تلفیقی کنترل آفت بر اساس آخرین دستورالعمل بازنگری شده پیشنهاد شده است، گفت: مهم‌ترین موضوع در موفقیت مبارزه با این آفت مشارکت مردمی باغداران است.

پریچهر درباره روش تلفیقی آفت مگس زیتون بیان کرد: این روش شامل روش کنترل زراعی، روش کنترل رفتار آفت، شکار انبوه، کنترل شیمیایی و محلول‌پاشی پوششی است.

وی با تأکید بر اینکه آغاز سریعتر مبارزه با این آفت سبب کاهش خسارت باغات خواهد شد، گفت: در سال گذشته نیز این آفت وجود داشته اما به سبب همکاری دستگاه‌های مرتبط و باغدارن خسارت قابل‌توجه نبوده است، همچنین امید می‌رود در سال جاری نیز با همکاری باغدران خسارت قابل توجه‌ای به باغات وارد نشود.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !