امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۸:۰۸:۲۱ - چهارشنبه ۸ بهم ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
کشف ذخایر پنهان معدن کشور در اولویت قرار گیرد
گیلنا- رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور از تلاش‌ها برای کشف ذخایر پنهان در کشور خبر داد و گفت: بر اساس اطلاعات زمین‌شناسی و کارهای اکتشافاتی در حوزه دریا از دستگاه‌های منحصربه‌فردی برخوردار بوده و در مسئله ژئوتوریسم به دنبال کشف ذخایر پنهان بوده و در همین راستا همگرایی دستگاه‌های مرتبط بسیار مهم است […]

گیلنا- رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور از تلاش‌ها برای کشف ذخایر پنهان در کشور خبر داد و گفت: بر اساس اطلاعات زمین‌شناسی و کارهای اکتشافاتی در حوزه دریا از دستگاه‌های منحصربه‌فردی برخوردار بوده و در مسئله ژئوتوریسم به دنبال کشف ذخایر پنهان بوده و در همین راستا همگرایی دستگاه‌های مرتبط بسیار مهم است

به گزارش گیلنا از رشت، علیرضا شهیدی در دیدار با استاندار گیلان با بیان اینکه مطالعات زمین‌شناسی در انجام کارهای عمرانی و زیرساختی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، اظهار کرد: در انجام هر پروژه‌ای باید ابتدا مطالعات زیرزمینی بهترین نحو انجام‌شده و با توجه پتانسیل نیروهای گیلان در عرصه‌های زمین‌شناسی و بررسی مخاطرات، اکتشافات و ظرفیت‌های غنی گیلان در حوزه زیست‌محیطی و دریا، باید نقش‌آفرینی مؤثرتری در حوزه عمرانی و زیرساختی ایجاد شود.

رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور از تلاش‌ها برای کشف ذخایر پنهان در کشور خبر داد و افزود: بر اساس اطلاعات زمین‌شناسی و کارهای اکتشافاتی در حوزه دریا از دستگاه‌های منحصربه‌فردی برخوردار بوده و در مسئله ژئوتوریسم به دنبال کشف ذخایر پنهان بوده و در همین راستا همگرایی دستگاه‌های  مرتبط بسیار مهم است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه این استان از شرایط اقلیمی  و جغرافیایی بسیار خوبی برخوردار است، گفت: گیلان دارای ظرفیت خوبی در حوزه اکتشافات و مطالعات زمین‌شناسی بوده و به‌این‌علت تقویت اکتشافات و مطالعات در حوزه زمین و دریای پهنه سرزمینی گیلان امری بسیار ضروری و مهم است.

ارسلان زارع با اشاره وضعیت سند آمایش سرزمینی گیلان گفت: گیلان‌ به لحاظ وضعیت آمایش سرزمینی سبز_ آبی بوده و در کنار توسعه تجارت و تأمین ارزاق معیشتی مردم باید به حفظ و پایداری محیط‌زیست توجه ویژه شود.

وی با اذعان به اینکه گیلان یکی از استان‌های زلزله‌خیز کشور است، تصریح کرد: از ظرفیت سازمان زمین‌شناسی با توجه به وجود نیروهای با دانش و متخصص، باید بیشتر بهره ببریم و در این حوزه به استفاده از مطالعات هوایی با روش‌های نوین بسیار باید موردتوجه قرار گیرد.

استاندار گیلان با تأکید بر اثرگذاری افتتاح راه‌آهن رشت_ کاسپین در صادرات مواد معدنی بیان کرد: استفاده از ظرفیت‌های معدن را یکی از تأکیدات رئیس‌جمهور بوده و گیلان ظرفیت‌های خوبی برای بهره‌برداری از معدن وجود داشته و افتتاح راه‌آهن رشت-کاسپین صادرات مواد معدنی بسیار اثرگذار است.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !