امروز پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
۱۵:۲۴:۴۰ - چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
گیلان در مدار افزایش کرونا
به گفته مسعود نوروزی مرحله اول طرح غربالگری شهید سلیمانی به‌منظور شناسایی بیماران کرونایی بدون علامت در گیلان به اتمام و مرحله دوم آن به‌زودی آغاز و در ۲۴ ساعت گذشته ۷۸ بیمار کرونایی در استان شناسایی‌شده است. به گزارش گیلنا از رشت، با شیوع موج سوم کرونا در کشور میزان آمار مرگ‌ومیر به‌شدت در […]

به گفته مسعود نوروزی مرحله اول طرح غربالگری شهید سلیمانی به‌منظور شناسایی بیماران کرونایی بدون علامت در گیلان به اتمام و مرحله دوم آن به‌زودی آغاز و در ۲۴ ساعت گذشته ۷۸ بیمار کرونایی در استان شناسایی‌شده است.

به گزارش گیلنا از رشت، با شیوع موج سوم کرونا در کشور میزان آمار مرگ‌ومیر به‌شدت در حال افزایش بوده و همین امر میزان نگرانی‌های مردم در جامعه را با افزایش مواجه کرد.

از اوایل مهرماه و با افزایش بی‌سابقه فوت ناشی از کووید ۱۹ ستاد ملی مبارزه با کرونا جلسات متعددی را برگزار و مقرر شد از اول آذرماه محدودیت‌های شدید کرونایی در کنار طرح غربالگری شهید قاسم سلیمانی در کشور اعمال شود.

در این محدودیت سه سطح قرمز (بسیار پرخطر)، نارنجی (پرخطر)‌ و زرد (کم‌خطر) برای شهرستان‌های کشور تعیین و وزارت بهداشت هر هفته بر اساس میزان مرگ‌ومیر کرونایی و میزان افراد مبتلا شده به کووید ۱۹ وضعیت شهرستان‌ها را اعلام و بر همین اساس برخی از مشاغل اجازه فعالیت و مابقی مجوز بازگشایی صنوف خود را نداشتند.

بر اساس اعلام کمیته عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا و ابلاغ آن از طریق وزیر کشور به‌تمامی استانداران ورود و خروج خودروهای غیربومی به شهرهای قرمز، نارنجی، زرد و بلعکس ممنوع و صاحبان خودرو به ترتیب با ورود به شهر قرمز یک‌میلیون و نارنجی مبلغ ۵۰۰ هزار تومان جریمه شدند.

اعمال همین محدودیت‌ها در کنار بیماریابی دقیق در طرح غربالگری شهید  سردار حاج قاسم سلیمانی سبب شد تا بعد از گذشت دو ماه از آغاز طرح میزان مرگ‌ومیرهای ناشی از کرونا به زیر ۱۰۰ نفر رسیده و دورقمی شود ولی همچنان با اعلام وزارت بهداشت سه شهرستان رودسر، ماسال و لنگرود در وضعیت هشدار و خطرناک کرونایی بوده و در صورت عدم رعایت پروتکل بهداشتی به وضعیت قرمز تغییر شرایط می‌دهند.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم گیلان می‌گوید طرح غربالگری شهید سردار قاسم سلیمانی بسیار مؤثر بوده و در طی این مدت بیماران کرونایی فاقد علائم شناسایی و به مراکز قرنطینه رفته و پس از دوره نقاهت به زندگی روزمره خود ادامه دادند.

به گفته مسعود نوروزی مرحله اول طرح غربالگری شهید سلیمانی به‌منظور شناسایی بیماران کرونایی بدون علامت در گیلان به اتمام و مرحله دوم آن به‌زودی آغاز می‌شود.

طبق بررسی‌های صورت گرفته ویروس تأثیرگذار به ریه و دستگاه تنفسی در فصل زمستان قدرت انتقال و سرایت آنان بیشتر و همین امر سبب افزایش اضطراب‌ها در بین مسوولان وزارت بهداشت و کادر درمانی کشور الخصوص در گیلان شده و به این دلیل معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم گیلان‌ معتقد است با کوچک‌ترین غفلت دوباره این ویروس قدرت انتقال و خشن‌ بودن را به رخ ما می‌کشد.

به گفته نوروزی، در ۲۴ ساعته گذشته ۷۸ بیمار کرونایی جدید، در مراکز درمانی گیلان بستری و تعداد کل بیماران کرونایی در بیمارستان‌های استان به ۴۵۸ بیمار رسیده است.

گفته می شود؛ در ۵۰ درصد افراد مبتلا شده به کووید ۱۹ در دورهمی‌های خانوادگی به این ویروس ابتلا و لذا یکی از مهم‌ترین راهکارها در جهت عدم درگیر شدن با این ویروس خطرناک دوری از تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی است.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !