امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۹:۴۳:۲۲ - پنج شنبه ۳ مرد ۱۳۹۸
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
روابط‌عمومی‌ها اجازه ندارند برای خبرنگاران تعیین‌تکلیف کنند
گیلنا- استاد و محقق علوم ارتباطات در نخستین کارگاه آموزشی اصول علمی خبرنویسی گفت: روابط‌عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی این اجازه را ندارند برای خبرنگاران خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مکتوب تعیین‌تکلیف کنند، مگراینکه این تعیین‌تکلیف‌ها دوستانه باشد. به گزارش  گیلنا مجید محمدپور در نخستین کارگاه آموزشی اصول علمی خبرنویسی در گالری معراج اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این […]

گیلنا- استاد و محقق علوم ارتباطات در نخستین کارگاه آموزشی اصول علمی خبرنویسی گفت: روابط‌عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی این اجازه را ندارند برای خبرنگاران خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مکتوب تعیین‌تکلیف کنند، مگراینکه این تعیین‌تکلیف‌ها دوستانه باشد.

روابط‌عمومی‌ها اجازه ندارند برای خبرنگاران تعیین‌تکلیف کنند

به گزارش  گیلنا مجید محمدپور در نخستین کارگاه آموزشی اصول علمی خبرنویسی در گالری معراج اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان خبرنگار را آیینه تمام‌نمای جامعه دانست و اظهار کرد: یک خبرنگار متعهد و مطالبه‌گر باید از حقوق پایمال‌شده مردم دفاع کند.

استاد و محقق علوم ارتباطات با بیان اینکه عصر حاضر به عصر جنگ نرم معروف است و در این دوره جنگ با موشک و بمب اتمی معنا و مفهومی ندارد، افزود: چنگیزخان و جرج بوش پسر قبل از حمله به ایران و عراق به‌واسطه اطلاع‌رسانی محیط و افکار مردم را برای جنگ آماده می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه روابط‌عمومی‌های ادارات در جلسات و بازدیدهای درون‌سازمانی باید حضور داشته باشند، گفت: برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی روابط‌عمومی‌ها را در جلسات و بازدیدهای درون‌سازمانی همراه خود نمی‌برند ولی از آن‌ها انتظار دارند که اخبار مربوط به آن جلسه و بازدید در پرتال روابط‌‌عمومی قرار بگیرد.

مدیرکل اسبق دفاتر استانی خبرگزاری ایرنا با بیان اینکه روابط‌عمومی و روزنامه‌نگار مثل آب جاری هستند و باید جنب‌وجوش داشته باشند، تصریح کرد: روابط‌عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی این اجازه را ندارند برای خبرنگاران خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مکتوب تعیین‌تکلیف کنند، مگراینکه این تعیین‌تکلیف‌ها دوستانه باشد.

مدرس علوم ارتباطات دانشگاه‌های استان گیلان ساختار خبر را متشکل از تیتر، لید، متن و سابقه دانست و بیان کرد: سابقه به خبر|، جامعیت و شخصیت می‌بخشد، درحالی‌که بسیاری از خبرگزاری‌های معروف ایران به دلیل عدم‌استفاده از سابقه، خبر را از جامعیت می‌اندازند.

نماینده عالی دولت در شهرستان آستارا نیز در نخستین کارگاه آموزشی اصول علمی خبرنویسی در محل گالری معراج اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان اظهار کرد: این دست از کارگاه‌ها باید در طول سال تداوم داشته باشند و اگر کار براساس آموزش درست صورت گیرد در آن حوزه شاهد پیشرفت خواهیم بود.

حسن رستم‌زاد با بیان اینکه جنگ رسانه در دنیا مقدم بر هر چیز است، تصریح کرد: قدرت تخریب رادیو از بمب اتم بیشتر است و مشابه آن را در زمان جنگ جهانی دوم دیده‌ایم و عمده تصرفات نازی‌ها به‌ویژه تصرف لهستان به‌واسطه تبلیغات رادیو صورت گرفته است. / فارس

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !