امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
۱۴:۵۴:۱۵ - شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان؛
رودبار قلب تپنده اقتصاد زیتون کشور
      به گزارش گیلنا از رودبار، مسعود الماسی در جلسه بررسی مشکلات زیتون شهرستان رودبار در فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: روزگاری شهرستان رودبار  و استان گیلان به عنوان اولین استان سطح به شمار می رفت اما این جایگاه به رتبه سوم کشور تقلیل داده است. وی با بیان اینکه در توسعه زیتون […]

 

 

 

به گزارش گیلنا از رودبار، مسعود الماسی در جلسه بررسی مشکلات زیتون شهرستان رودبار در فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: روزگاری شهرستان رودبار  و استان گیلان به عنوان اولین استان سطح به شمار می رفت اما این جایگاه به رتبه سوم کشور تقلیل داده است.

وی با بیان اینکه در توسعه زیتون با محدودیت مواجه هستیم، گفت؛ راه اندازی بورس محصول زیتون با توجه به بازار گسترده محصول زیتون شهرستان رودبار مهیاست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان، رودبار را قلب تپنده اقتصاد زیتون کشور دانسته و معتقد است؛ بزرگترین بازار زیتون دنیا  به واسطه قدمت و طول مسیر بازارچه در در رودبار وجود دارد.

الماسی با اشاره به آفت مگس زیتون و مشکلات پیرامون آن، بیان کرد: وجود باغات قدیمی و رها شده به کانون آفت و آلودگی تبدیل شده اند و می بایست مورد ساماندهی قرار گیرند.

وی با تصریح بر اینکه مهار افت مگس زیتون بدون مشارکت باغداران ممکن نیست، تاکید کرده؛ باید تمام توان را برای کنترل جمعیت آفت مگس زیتون بکار بست.

* ایجاد مزارع گردشگری زیتون در رودبار

فرماندار رودبار هم در این نشست اظهار کرد برای معرفی های گونه‌های زیتون اقدامی نشده است، تنها ۵ درصد مردم می دانند از چه نوع زیتونی استفاده می کنند.

هوشنگ عباسقلی زاده با تاکید بر برندسازی زیتون شهرستان رودبار، گفت: می بایست کسانی را که زیتون با کیفیت تولید می کنند را الگو سازی کنیم.

وی با تصریح بر اینکه مبارزه با آفت مگس زیتون، نیاز به راهکار فراگیر است، افزود: هرس همگانی باغات نیازمند حمایت از باغداران است.

فرماندار رودبار از ایجاد مزارع گردشگری زیتون در این شهرستان خبر داد و بیان کرد: نصب تندیس زیتون برای بازارچه فروش زیتون، تهیه بیلبورد، بروشور و کتاب مناسب با موضوع زیتون از دیگر اقدامات می باشد.

عباسقلی زاده با اشاره به نقش اثرگذار رسانه ها، گفت:از ظرفیت رسانه ها در خصوص زیتون استفاده کنیم، نشریات مقاله با موضوع زیتون، چگونگی مبارزه با آفت زیتون منتشر کنند.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !