امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
۱۹:۴۱:۰۵ - پنج شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
استاندار گیلان تاکید کرد؛
ریشه یابی علل کاهش موالید در گیلان
گیلنا – استاندار گیلان با تأکید بر ضرورت بررسی کاهش موالید در شورای سالمندی استان، گفت: صدور کارت ارائه خدمات اجتماعی منزلت سالمندی به صورت پایلوت در گیلان انجام می شود.   به گزارش گیلنا از رشت،  ارسلان زارع در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه گیلان با بیان اینکه به دنبال افزایش کیفیت زندگی […]

گیلنا – استاندار گیلان با تأکید بر ضرورت بررسی کاهش موالید در شورای سالمندی استان، گفت: صدور کارت ارائه خدمات اجتماعی منزلت سالمندی به صورت پایلوت در گیلان انجام می شود.

 

به گزارش گیلنا از رشت،  ارسلان زارع در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه گیلان با بیان اینکه به دنبال افزایش کیفیت زندگی و ارتقای سلامت سالمندان هستیم، گفت: سالمندان می‌توانند با تجارب خود زمینه افزایش شاخص‌های اجتماعی را فراهم سازند.استاندار گیلان خواستار اجرایی شدن برنامه‌های مصوب سطح ملی بر اساس سند ملی سالمندان و طرح‌های متناسب با وضعیت بومی شده این استان شد و افزود: تدوین برنامه‌های آموزشی برای ورود به سالمندی و اطلاع رسانی از جراید رسمی و مکتوب ضروری است.

وی با تاکید بر ضرورت بررسی کاهش موالید در گیلان را باید در شورای سالمندی گیلان، اضافه کرد: بیش از ۵۰۰ مرکز جامع و پایگاه سلامت و سازمان‌های مردم نهاد در گیلان وجود دارد که باید از ظرفیت‌هایشان بهره برد.

زارع با بیان اینکه موضوع کاهش نرخ رشد بر مبنای مسائلی همچون مهاجرت و اقلیم جغرافیایی باید با نگاه علمی مورد ارزیابی و پژوهش قرار بگیرد، افزود: دانشگاه گیلان بخشی از اعتبارات پژوهشی خود را به این موضوع اختصاص دهد.

وی از اجرای طرح صدور کارت ارائه خدمات اجتماعی منزلت سالمندان به صورت پایلوت در گیلان خبر داد و تصریح کرد: پس از اجرای آزمایشی این طرح که به ارائه خدمات در حوزه‌هایی همچون اوقات فراغت، سلامت و درمان می‌پردازد به قانون عمومی تبدیل خواهد شد.

زارع به نقش مهم سند آمایش سرزمینی در پیشبرد عمران و آبادانی استان‌های کشور به عنوان میثاق توسعه اشاره و تاکید کرد: تلاش‌ها برای تدوین سند ملی آمایش سرزمین گیلان ادامه دارد تا با راهبردهای ترسیم شده به توسعه فضای سرزمینی برسیم.

استاندار گیلان آمار بالای زندگی روستانشینی را برای این استان یک مزیت دانست و گفت: باید حفاظت از کاربری اراضی و فرهنگ بومی و معنوی مناطق روستایی بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

وی از مردم گیلان خواست به منظور پیشگیری از خاموشی‌های احتمالی در مصرف حامل‌های انرژی صرفه جویی لازم را به خرج دهند، ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی نیز اگر مدیریت مصرف انرژی را به کار نبندند نسبت به قطع انرژی اقدام می‌شود.

استاندار گیلان از آزادسازی سهام عدالت و انتخاب روش غیر مستقیم توسط یک میلیون و ۱۳۹ هزار گیلانی خبر داد و گفت: شرکت‌های سرمایه گذاری فعال در گیلان می‌توانند در وضعیت زندگی و رفاه مردم این منطقه تأثیرگذار باشند.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !