امروز پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
۱۰:۵۶:۳۱ - سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
معاون میراث فرهنگی گیلان:
ماجرای سنگ قبر تاریخی در فومن
گیلنا- معاون میراث فرهنگی گیلان گفت: باستان شناسان سنگ قبر تاریخی کشف شده در منطقه قلعه رودخان فومن را بازخوانی کردند. به گزارش گیلنا از فومن ولی جهانی گفت: باستان شناسان میراث فرهنگی، یک سنگ قبر تاریخی کشف شده در حریم قلعه رودخان فومن را برای تخمین قدمت و مشخص شدن وجه تسمیه آن مورد […]

 سنگ قبر تاریخی کشف شده در منطقه قلعه رودخان فومن بازخوانی شد

به گزارش گیلنا از فومن ولی جهانی گفت: باستان شناسان میراث فرهنگی، یک سنگ قبر تاریخی کشف شده در حریم قلعه رودخان فومن را برای تخمین قدمت و مشخص شدن وجه تسمیه آن مورد خوانش قرار داده اند.

جهانی با اشاره به اهمیت این سنگ قبر، افزود: یکی از مهم‌ترین دلایل اهمیت کشف این سنگ قبر نبود گورستان تاریخی در این منطقه است و این کشف نشان دهنده احتمال وجود گورستانی باستانی در مناطق بالا دست حاشیه این رودخانه است.

وی اضافه کرد: انتظار می‌رود نتایج حاصل از این پژوهش‌ها بتواند اطلاعات جدید و مهمی را در خصوص این قلعه مشهور و مناطق اطرافش در اختیار باستان‌شناسان قرار دهد و زمینه مطالعات بعدی را فراهم شود.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !