امروز سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
۱۸:۳۰:۱۶ - شنبه ۶ دی ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
احمدپور دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی گیلان:
شهید فخری زاده الگوی تمام عیار برای جبهه دانشجویی است
        دیده بان گیلان – بعضی روزها بقدری سنگین و پر مفهوم هستند که می شود در وصف آن سطرها نوشت، صفحه ها خط خطی کرد و کتاب ها تالیف. آن چیزی که در نگاه عام از “دانشجو” به ذهن می رسد، درس و دانشگاه و در نتیجه کسب مدرک است، اما […]

 

 

 

 

دیده بان گیلان – بعضی روزها بقدری سنگین و پر مفهوم هستند که می شود در وصف آن سطرها نوشت، صفحه ها خط خطی کرد و کتاب ها تالیف.

آن چیزی که در نگاه عام از “دانشجو” به ذهن می رسد، درس و دانشگاه و در نتیجه کسب مدرک است، اما اگر تیزبینانه تر به این قشر مهم و اثرگذار جامعه بنگریم، خواهیم دید که این قشر یکی اثرگذارترین افراد در تعیین سرنوشت و آینده کشور هستند. مدیران، صنعت گران، تولیدگران، فعالین سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و حتی اقتصادی که قرار است کشور در آینده نه چندان دور به خود ببیند از همین قشر موثر “دانشجو” تربیت و پرورش خواهند یافت. هیچ به این موضوع اندیشیده ایم که برای مدیریت کلان کشور در بُعدهای مختلف تا چه اندازه مدیرسازی کردیم؟

“مدیرسازی” که دانشگاه و دانشجو پایه گذار آن است توانسته مدیر در تراز انقلاب پرورش دهد؟

دیده بان گیلان در گفتگو با سیدمحمدجواد احمدپور عضو سازمان بسیج دانشجویی استان گیلان و دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی گیلان به جایگاه دانشجو در بخش های مختلف پرداخته است، که خواندنش خالی از لطف نیست.

 

تعریف شما از دانشجو؟

دانشجو در فضای کنونی جامعه در دو زمینه و دو بُعد حضورش و رفتار و کنش هایش تعریف می شود

یک زمینه که همان فضای علمی و کسب دانش در رشته ها و زمینه های مختلف هست که تنوع رشته ای در دانشگاه ها این عرصه کسب علم را متنوع تر می کند. این وظیفه یکی از مهم ترین وظایف دانشجو در جامعه تعریف می شود چون تخصص در نیرو های جوان باعث تضمین آینده رو به رشد کشور است.

اما بُعد دوم نقش آفرینی دانشجو در جامعه که نیاز مبرم جامعه فعلی ما هم هست  حضور و فعالیت کنشگرانه دانشجو در عرصه های دیگری مثل فضای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه هست. از آنجا به اهمیت نقش آفرینی دانشجویان پی میبریم که رهبر معظم انقلاب در دیدارهای دانشجویی فضای تصمیم سازی و اهمیت تصمیم سازی و قدرت قشر جوان برای وادار کردن مسئولین به موضوعاتی که با تخصص دانشجویی خود بررسی کرده و آن را احصا کرده اند مطرح می کنند.

اکنون دانشجو های ما طبق منویات مقام معظم رهبری درگام دوم انقلاب جایگاه مشخصی در عرصه های مختلف جامعه دارند ولی این امر مستلزم آن است که هم جوانان خود را آماده ورود به این فضا ها بکنند و از طرف دیگر مسئولین هم از این ظرفیت نخبگانه بسیار مستعد استفاده کافی را برای رفع مشکلات جامعه ببرند

 

نقش دانشجویان در رویدادهاى سیاسى را چگونه‌ ارزیابى مى کنید؟

همانطور که در صحبت ها قبل هم اشاره کردم حضور دانشجو در عرصه های مختلف کشور نیاز مبرم جامعه ماست خب عرصه سیاسی هم اهمیت های خاص خودش را دارد وقتی می بینیم بعضی از تربیت شدگان مکتب غرب الان در بعضی از کرسی های سیاسی کشور رفوزه شده اند به این موضوع مهم پی میبریم که باید مدیران سیاسی تربیت شوند برای تصدی کرسی های سیاسی، کسانی که با تفکر انقلاب اسلامی و آرامان های آن تربیت شده باشند. دانشجوها هم با تحقیق و مطالعه تاریخ سیاسی انقلاب اسلامی و حضور در کنش های فضای دانشجویی در عرصه های سیاسی می توانند خود را مهیا این امر مهم کنند. اکنون در فضای فعلی جامعه هم شاهد نقش آفرینی بسیار موثر دانشجویان در عرصه سیاسی هستیم  مانند فضای مطالبه گری که نسبت به انتصابات سیاسی در استان و کشور انجام می شود موضع های سیاسی کشور را مورد نقد و بررسی قرار می دهند و حتی بعضا شاهد آن هستیم بعضی از مسئولین و نمایندگان مجلس از این اطلاعات استفاده می کنند.

امروز این نقش پر رنگ تر شده یا رنگ باخته؟

امروزه با اتفاق نظر همه بزرگان خیلی بیشتر شده و با وجود فضای مجازی این بستر را برای همه افراد جامعه و همین طور دانشجوها فراهم می کند تا بیشتر درگیر امورات سیاسی کشور و جهان باشند این روند در دانشجویان باید همراه با مطالعه و تقویت توانایی تحلیل سیاسی باشد تا عملکرد و موضع گیری های موفق و منصفانه ای داشته باشند.

 

چطور مى توان  هیجانات دانشجوئى را به سمت و سوى جریانات فکرى سالم و هدفمند سوق داد؟

نگاه کنید همه ما میدانیم هیجانات و آن شور و شوق جوانی در قشر جوان و مخصوصا جوانان دانشجو همان نیروی محرکه ای هست که میتواند وضعیت فعلی جامعه را تغییر دهد.

دائما هم رهبر معظم انقلاب سفارشاتی را جهت بالا بردن این شور و اشتیاق در کنار معنویت به جوانان دارند.

یکی از راه های موثر برای هدایت این شور و اشتیاق و مسیر دادن آن به سمت اعتدال و انصاف این هیجانات بالا بردن معنویت در جوانان هست. معنویت خودش باعث مشخص شدن مسیر می شود  این تقوا و دیانت تضمین راه است و یک اصل اساسی.

اما نکته بعدی که باید ویژه بهش توجه کرد استفاده درست از این شور و توانایی جوانان است همه ما با این حرف موافقیم و به آن پی برده ایم در جامعه کنونی خیلی از گروه ها وجریان ها که در مقابل جریان فکری انقلاب اسلامی فعالیت می کنند در فکر جذب جوانان ما و مسیر دهی غلط به قشر جوان جامعه هستند .

تنها راه حل آن است که ما بستر را طوری فراهم کنیم که خودمان به نحو احسن از این توانایی استفاده کنیم مسئولین ما نیروهای دانشجویی را در کنار خود ببینند در امورات و مشکلات جامعه از توانایی آن ها و فکر خلاق آن ها استفاده کنند  و در فکر آن باشند که زمانی که قرار هست این کرسی مسئولیت را به کس دیگری واگذار کنند نیروهایی تربیت شده اند و آماده به کار هستند

از زیرساخت هاى آموزشى و پژوهشى دانشگاه هاى گیلان براى ما بگویید

زیر ساخت ها که قطعا کافی نیست تنوع رشته ای که در دانشگاه های استان گیلان وجود دارد و آن انتظاری که جامعه باید از دانشجویان در مسیر متخصص شدن و انتظاری که خود دانشجویان زمان ورود به عرصه دانشگاه دارند قطعا با زیر ساخت و سخت افزار هایی که در دانشگاه های گیلان داریم توانایی تحقق کامل  را ندارد. در دانشگاه های بزرگمان خب این وضعیت باز بهتر هست نسبت به دانشگاه های کوچک شهرستانی.

اما با این حال نباید غافل شد از شاهکار هایی که دانشجویان گیلان در همین بسترها با زیر ساخت های نامناسب و عدم وجود برخی سخت افزار ها انجام دادند.

برای مثال دانشگاه فنی سیدالشهدا رستم آباد در عرصه توربین های بادی قطعاتی را به مرحله ساخت، تست، جایگذاری و استارت رساند که تحریم ها مانع وارد شدن آن به کشور شده بود و خیلی دانشگاه ها و زمینه های دیگر که وجود دارند و نیروهای نخبه ای با ابزار های کم در حال انجام پروژه های بزرگ هستند. این ها همه نشان دهنده آن است که نخبگان ما در هر شرایطی دست به کار های بزرگ می زنند و اگر بستر ها و زیر ساخت ها مناسب تر باشند این موفقیت ها بیشتر از گذشته خواهد شد.

 

 

مباحث دانشگاهى بیشتر تئورى هستند یا عملى؟/ چطور مى توان بین آنها تعادل برقرار کرد؟

کلاس های تئوری دانشگاه خاصیت و تاثیرات خودش را دارد و کلاس های عملی هم تاثیرات خودش در فعالیت عملیاتی دانشجویان دارد. باید بدانیم هر دو این ها مستلزم یکدیگر هستند و کم و زیاد بودن هر کدوم از آنها بستگی به همان رشته دارد.  اما یک نکته ای که خیلی مهمه این هست که ما باید دانشجویان را آماده ورود به عرصه های مختلف در زمینه های متنوع جامعه کنیم نیروهای فنی ما باید کلاس های تخصصی عملی خیلی بهتری نسبت به فضای کنونی داشته باشند و کلاس های تئوری هم باید آن اطلاعات لازم را به نحو احسنت به دانشجویان بیاموزد که اطلاعات تکمیلی نسبت به موضوعات داشته باشند و بتوانند در عرصه عملیاتی آن را به مرحله اجرا برسانند.

 

به حماسه ۸ و ۹ دى نزدیک مى شویم نقش جبهه دانشجوئى گیلان در خلق این حماسه را چگونه ارزیابی مى کنید؟

خط و مشی های مختلفی داخل کشور در فتنه ۸۸ مورد امتحان قرار گرفته و متاسفانه خیلی از خواص در این امتحان نمره قبولی نگرفتند امتحاناتی که در سال های قبل هم چندین بار اتفاق افتاده بود ولی سال ۸۸ به طور وسیع تر و حساس تر اتفاق افتاد.  نکته مهم آن صف بندی آشکار دشمن در مقابل مقدسات و به خاصه حضرت ابا عبدلله الحسین (ع) و شهدای دشت کربلا نشان دهنده آن است که دشمن کاملا نسبت به آرمان های انقلاب اسلامی شناخت پیدا کرده و به این نتیجه رسیده بود برای زدن انقلاب باید ارزش هایی که جمهوری اسلامی به آن ها چنگ زده و آن ها را سر لوحه کار خود قرار داده است ضربه بزنند.

نقش جریان دانشجویی در دو بُعد پیرامون این قضیه تبیین می شود.

اول میتوان همان روز هایی را به یاد آورد که جریان دانشجویی چندین ماه چه در کف دانشگاه ها و چه در جامعه در جال مناظره و شفاف سازی برای خروج از این وضعیت بودند و تشکل های مختلف با جریان فکری مختلف در گیر این موضوع بودند .

در بُعد دوم این موضوع جامعه کنونی ما و تبیین و پرداختن به این موضوع در زمان حال است. فتنه ۸۸ چهره واقعی خیلی از افراد را به مردم و نظام نشان داد و خیلی از جریان های فکری که خود را به نظام و انقلاب منتسب می دانستند مسیر اصلی خود که همان ضربه زدن به انقلاب بود نشان دادند/ وظیفه کنونی جریان های دانشجویی تبیین درست فتنه هشتاد و هشت، جلو گیری از تحریف و ورود داستان های ساختگی برای تطهیر بعضی چهره های موثر این جریان و مبارزه با فراموشی این واقعه بسیار مهم است که باید هر ساله در روز های منتهی به این یوم الله با برگزاری کرسی های آزاد اندیشی تریبون های آزاد و گعده های دانشجویی به آن بپردازند.

نگاه و امید حضرت آقا به نسل جوان بویژه دانشجویان همیشه بوده و هست جبهه‌ دانشجوئى و دانشگاهی تا چه اندازه گوش به فرمان رهبرى و منویات ایشان هستند؟

همانطور که مستحضرید فصل الخطاب برای همه تشکل های دانشجویی و اصلا همه افراد جامعه باید حرف های امام جامعه باشد اگر اینجور بود مسیرمان یک مسیر درست و در جهت رشد جامعه هست و اگر غیر از این، مسیر بسیار سخت و همراه با انحرافات زیاد پیش رو داریم.

تشکل بسیج دانشجویی که حقیر عضو آن هستم هم همین رویه را پیش  گرفته و تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری و حرکت در مسیری که ایشان ترسیم کردند را سر لوحه کار خودش قرار داده است.

مسئولان و متولیان امور تا چه اندازه از ظرفیت هاى نخبگانی دانشجویان در بُعدهاى مختلف استفاده‌ مى کنند؟

متاسفانه یکی از بزرگ ترین دغدغه های فعلی همین استفاده نکردن از این ظرفیت بزرگ و متخصص در عرصه های مختلف کشوری هستیم  در صورتی که می بینیم زمینه هایی از قبیل موشکی، پزشکی، نانو، هسته ای و خیلی از زمینه های دیگر که به پیشرفت های چشم گیری رسیده ایم توسط همین جامعه نخبگانی به رشد رسیده اند . و از طرفی باید بدانیم تنها راه برون رفت از مشکلات فعلی کشور نیز استفاده از همین جامعه نخبگانی هست. تشکل های دانشجویی مشکلات را بررسی می کنند مسائل را پیدا کرده و بررسی می کنند و در نهایت به راهکار های مناسب می رسند در این زمان باید مسئولین از این تحقیقات گسترده برای بیرون رفتن از این مشکلات استفاده کنند اما متاسفانه چنین اتفاقی نمی افتد . مسئولین گویا از قشر دانشجو می ترسند و هرگز دوست ندارند در پیکان مطالبه گری دانشجویان قرار بگیرند.

در کل بسیج دانشجویی استان گیلان هم در همین زمینه با تشکیل ۱۲۷ هسته مسئله محور در زمینه ها و موضوعات مختلف در حال احصا مسائل هستند و در سلسله نشست های صدای دانشجو با مسئولین استانی این مشکلات و راه حل های آن ها را برای مسئولین تبیین کرده و در قالب جزوه در اختیار مسئولین قرار می دهند.

نقش نخبگان در امورات کشور بویژه موضوعات تولید و اشتغال را چگونه ارزیابی می کنید؟

خب همانطور که در سوال قبلی هم خدمتتون عرض کردم بسیج دانشجویی که خود بخشی از جامعه نخبگانی استان گیلان هستند با تشکیل ۱۲۷ هسته مسئله محور در حال تبیین مشکلات و احصا مسائل آن هستند.

بررسی معضلاتی از قبیل زباله سوز سراوان، تالاب بندر انزلی و مطالبه گری در عرصه های سیاسی مانند انتصابات استانی و حتی سیاست های کلان کشوری در موضوعات اجتماعی فرهنگی نیز مشکلاتی در خصوص ازدواج جوانان و تهاجم صورت گرفته به فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی و بسیار بسیار موضوعات و معضلات دیگر که در بسیج دانشجویی استان گیلان در حال بررسی هستند.

اما موضوع مهم دیگری که تمامی افکار عمومی را در گیر خود کرده و به طبع آن بسیج دانشجویی هم برای حل این مشکلات به این مسائل ورود کرده است معضلات بیکاری و اشتغال جوانان است. کار هایی از قبیل بررسی وضعیت شهرک های صنعتی استان گیلان و بررسی صنعت های بخصوصی که در سال های گذشته گیلان به عنوان قطبی در کشور در آن زمینه ها فعالیت داشته مانند صنعت نوغان و ابریشم که امروزه اثری از این صنعت در استان نمی بینیم. ورود به کارخانجات استان برای جمع آوری اطلاعات به صورت میدانی و در نهایت بررسی این داده ها، مشکلات و رسیدن به راه حل کار هایی هستند که ما در طی این مدت انجام داده ایم.

در نهایت این راه حل ها به واسطه جلسات متعدد با مسئولین با آن ها در میان گذاشته شده و از آن ها برای رفع مشکلات مطالبه گری انجام می دهیم و تا رفع کامل  مشکلات این مطالبه گری ادامه خواهد داشت.

کمی به موضوعات دانشجویی بپردازیم؛ عمده ترین دغدغه های دانشجویان گیلان چه می باشد؟

خب از عمده ترین دغدغه های دانشجویان وضعیت شغلی آنها بعد از تحصیل است از آنجایی که مدت زمان سربازی هم افزایش پیدا کرده و وقفه دوسال بعد از فارغ التحصیلی و این تضمین نبودن آینده شغلی آنها تا بتوانند به راحتی تشکیل زندگی بدهند از بزرگترین دغدغه های دانشجویان است .

البته باید دانشگاه ها و تشکل های دانشجویی هم برای آماده شدن دانشجویان برای  ورود به عرصه کارگزاری تلاش های بسیاری انجام بدهند.

ولی در کل نبود آینده شغلی تضمینی از نگرانی های ویژه دانشجویان است.و این زمینه فرار نخبگان از کشور را نیز فراهم می آورد . نخبگانی که شاید به صورت قلبی میل به مهاجرت نداشته باشند اما با پیشنهادهای کشورهای خارجی و بد بودن بستر کاری در کشور تن به مهاجرت میدهند.

 

اخیرا با شنیدن خبر ترور دانشمند هسته ای شهید محسن فخری زاده، ایران به سوگ فرو رفت؛ به نظر شما قشر دانشجو تا چه اندازه با شخصیت، افتخارآفرینی و توانمندی ایشان آشنا هستند؟

رحمت خدا به شهدای والا مقام انقلاب اسلامی  و رحمت روزافزون خداوند به شهید عرصه دفاعی و هسته ای کشور شهید محسن فخری زاده، انسان والایی که زندگی اش یک الگوی بسیار عالی برای جامعه نخبگان و دانشجویان کشور است.

خب به واسطه جایگاه حساس این شهید بزرگوار سعادت شناخت زیاد ایشان تا قبل از شهادت برای ما وجود نداشت، اما نکاتی از زندگی این شهید والا مقام بعد از شهادت منتشر شد که مایه مباهات کشور عزیزمان ایران است. اینکه چنین فردی با چنین رتبه علمی بالایی تمامی مدارج علمی را در داخل کشور گذرانده و فارغ التحصیل دانشگاه های معروف اروپایی امریکا نبوده است. این امر یک نکته بسیار مهمی را به ما ثابت می کند آن هم اینکه رتبه علمی دانشگاه های ایران نسبت با دانشگاه های مطرح دنیا فرق چندانی ندارد و ملاک برای رسیدن به مدارج علمی حتما تدریس در دانشگاه های بزرگ اروپایی یا آمریکایی نیست چرا که امثال فخری زاده ها و ما بقی شهدای هسته ای ما افرادی هستند که تمامی مدارج علمی را در داخل کشور گذرانده اند.

از طرفی در ابعاد دیگر زندگی این دانشمند بزرگ ارتباط و مانوس بودن با ادبیات اصیل ایرانی بسیار جالب و زیباست اینکه یک دانشمند بزرگ هسته ای ما اینقدر دلداده اثر ادبی گرانبهایی مثل اشعار حافظ است و به آن اهمیت می دهد.

دانشمندی که نه تنها در عرصه صنعت هسته ای بلکه در خیلی از موضوعات دیگر ورود های موفق داشته مانند صنایع دفاعی کشور و حتی در زمینه مبارزه با ویروس کرونا خدمات شایانی انجام داده اند.

در کل از اینکه کشور عزیزمان یک انسان بزرگی مانند شهید فخری زاده را از دست داده بسیار ناراحتیم ولی به این موضوع ایمان داریم که فردی شهید نمی شود مگر اینکه تاثیر شهادتش بیشتر از حیات عادی او باشد. و از طرف دیگر ما دانشجویان نیز باید هم قسم شویم که راه این بزرگ مردان را ادامه بدهیم تا اگر فخری زاده ای زمین خورد بدانند از خونش هزاران هزار فخری زاده می روید.

چگونه می توان کینه توزی های دشمن را در قبال این جنایت پاسخ داد؟

هنوز داغ شهادت حاج قاسم در دل ما و مردم آرام نگرفته بود که دشمن یک قاسم سلیمانی دیگر از ما گرفت. باید ابعاد این دو شهادت بررسی شود، باید بنشینیم رفتارمان را بررسی کنیم چه کرده ایم که دشمن به خود این جرات و اجازه را داده است که طی گذشت چند ماه دست به دو جنایت بزرگ بزند. دشمنی که اگر روزی در بلندی های جولان یعنی مرز های سوریه با رژیم صهیونیستی ناخاسته یکی از نیروهای ما را شهید می کرد از ترس در لاک دفاعی فرو رفته و نامه عذر خواهی می فرستاد، چه شده که اینقدر به خود جرات داده حتی در داخل کشور و در پایتخت دست به ترور سرداران ما میزند .گام اول برای انتقام باید اصلاح عملکردی ضعیفی باشد که باعث آن شده دشمن خود را قدرتمند ببیند باید اگر یکبار خندیدیم و دشمن از لبخند ما سوء استفاده کرد بار دیگر با چهره عبوس خود آن را بر سر جایش بنشانیم. مسئولین ما باید به این نتیجه رسیده باشند که دشمن تمام منظورش از مذاکره همان دست پولادین با روکش مخملی است. باید بفهمند که این مسیر هفت ساله مذاکره اگر درست بود نباید دشمنانمان اینقدر به خود اجازه می دادند که دست به این جنایت ها بزنند و سرانشان به راحتی بگویند خیالتان از بابت انتقام راحت باشد انتقامی در راه نیست.

اگر بلد نیستیتد در مقابل دشمن سینه سپر کنید و با دیدن هیمنه دشمن میلرزید و یا اگر آقا زاده هایی در آن طرف آب ها که همان نقاط ضعف شما هستند که نمی توانید دشمن را سر جایش بنشانید کرسی مسئولیت وا نهید که در حال خیانت به این مردم و انقلاب هستید. این مسیری که شما در پیش گرفتید بوی آرمان های انقلاب را نمی دهد. و اما سوی دیگر باید به فرماندهان نظامیمان بگوییم که زیر گوش دشمن بزنید دشمن را چنان ضربه بزنید که نتواند روی پاهایش بایستد که دل این مردم از این داغ ها خون است. ما همچنان منتظر آن انتقام سخت خون حاج قاسم هستیم و الان داغ شهید فخری زاده هم اضافه شد، بزنید دشمن جنایتکار را. ما نیز به عنوان سربازان شما پا به رکابتان جان به کف ایستاده ایم . و در آخر انتقام ما دانشجویان هم از دشمن باید همان ادامه دادن راه محسن فخری زاده ها باشد سرپا نگهداشتن همان عَلَمی که شهید در دست داشت و اکنون نباید روی زمین بماند.

اگر ناگفته ای هست بفرمایید.

از شما و همه همکارانتان بابت این مصاحبه تشکر می  کنم  و در کلام آخر این امید رو دارم که از طرف مسئولین کشور بیشتر به قشر جوان و دانشجو اهمیت داده بشود و به این باور برسند که تنها راه خارج شدن از این مشکلات استفاده از جوانان کشور است. این جوان ها را دست کم نگیرند و بدانند اگر روزی جوانان این کشور جنگ سخت را مدیریت کردند جوانان الان کشور می توانند تمامی جنگ های تحمیل شده علیه کشور اهم از جنگ فرهنگی، جنگ سیاسی و جنگ اقتصادی را مدیریت کنند و قطعا سربلند خواهند بود به شرطی که این بستر برای استفاده از این ظرفیت ها برای رفع مشکلات در کشور فراهم بشود.

به امید فردا هایی بهتر برای  درخت تنومند ایران  اسلامی عزیز که با خون هزاران شهید آبیاری شده است و امید به آن که ما جوانان بتوانیم برای آبادانی این کشور در مسیر همان شهدا با بالا بردن امید خود نسبت به آینده و با تخصص و تعهد بالا گام برداریم و این انقلاب را به انقلاب بزرگ و جهانی حضرت ولی عصر (عج) متصل کنیم .

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !