امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
۱۷:۰۶:۴۵ - شنبه ۶ دی ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
“گیلان” سبزتر می شود
گیلنا -مدیرکل منابع طبیعی گیلان، از اجرای ۳۵۰ هکتار جنگل کاری جدید تا پایان سال در گیلان خبر داد و گفت: اجرای عملیات بیولوژیکی آبخیزداری در قالب جنگل کاری به کنترل سرعت آب و افزایش نفوذ باران در خاک کمک می کند. به گزارش گیلنا از رشت میرحامد اختری ، با اشاره به نقش و اهمیت آبخیزداری در […]

گیلنا -مدیرکل منابع طبیعی گیلان، از اجرای ۳۵۰ هکتار جنگل کاری جدید تا پایان سال در گیلان خبر داد و گفت: اجرای عملیات بیولوژیکی آبخیزداری در قالب جنگل کاری به کنترل سرعت آب و افزایش نفوذ باران در خاک کمک می کند.

اجرای پروژه های جنگل کاری برای کنترل سیل در گیلان

به گزارش گیلنا از رشت میرحامد اختری ، با اشاره به نقش و اهمیت آبخیزداری در کنترل سیل، اظهار کرد: مردم ما شاهد سیلاب های خانمان برانداز در استان و کشور بودند، در حالی که اگر پروژه های آبخیزداری به صورت کامل اجرایی شود، هرگز سیل نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه پروژه های مکانیکی، بیولوژیکی و بیومکانیکی آبخیزداری در بالادست و در مسیر آبراهه ها از مقدار و سرعت حرکت روان آب ها بعد از بارندگی و در نتیجه ایجاد سیل جلوگیری می کنند، گفت: با عنایت رهبر انقلاب از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی ۳۰ میلیارد تومان در سال ۹۸ برای پروژه های آبخیزداری تخصیص یافت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان، با اشاره به جذب صد درصدی اعتبارات آبخیزداری از محل صندوق توسعه ملی طی سال گذشته، تصریح کرد: این پروژه ها در سطح ۵۲ حوضه آبخیز استان در دست اجراست و نقاط آسیب پذیر در حوزه سیل را شناسایی کردیم لذا خواستار همکاری ویژه مدیریت استان برای تکمیل پروژه ها هستیم.

اختری، با بیان اینکه آبخیزداری می تواند از خطر سیل و رانش و فرسایش در استان جلوگیری کند، متذکر شد: البته رعایت حریم رودخانه ها نیز یکی از مهمترین عوامل اثرگذار بر کنترل سیلاب هاست.

وی از اجرای پروژه های جنگل کاری در بالادست خبر داد و خاطرنشان کرد: اجرای عملیات بیولوژیکی آبخیزداری در قالب جنگل کاری به کنترل سرعت آب و افزایش نفوذ باران در خاک کمک می کند. همچنین سازه های مکانیکی آبخیزداری در پایین دست، اقدام به جمع آوری این روان آب ها می کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان، با اشاره به افزایش عملیات های بیولوژیکی آبخیزداری در سال ۹۹، عنوان کرد: امسال ۳۵۰۰ هکتار از فضاهای خالی اراضی جنگلی را جنگل کاری خواهیم کرد.

وی از اجرای ۳۵۰ هکتار جنگل کاری جدید تا پایان سال در گیلان خبر داد و تصریح کرد: یکی از دغدغه های حوزه جنگل کاری، عدم تخصیص اعتبارات مکفی جهت نگهداری و حفظ جنگل کاری های سنواتی است لذا از محل اعتبارات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری برای حفاظت از جنگل های کاشته شده استفاده می کنیم. در این راستا نیازمند توجه بیش از پیش مسئولان هستیم.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !