امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۸:۴۱:۳۲ - دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
قرآن بالاترین علم
گیلنا –  نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه علمی بالاتر از علم قرآن وجود ندارد، گفت: وجود اهل قرآن برای هر جامعه ای برکت است. به گزارش گیلنا از رشت، آیت الله رسول فلاحتی در مراسم تجلیل از برگزیدگان و مقام آوران گیلانی چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با […]

گیلنا –  نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه علمی بالاتر از علم قرآن وجود ندارد، گفت: وجود اهل قرآن برای هر جامعه ای برکت است.

علمی بالاتر از علم قرآن وجود ندارد

به گزارش گیلنا از رشت، آیت الله رسول فلاحتی در مراسم تجلیل از برگزیدگان و مقام آوران گیلانی چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با اشاره به بازگشت اثرات و ثمرات انس با قرآن برای انسان‌ها، اظهار کرد: ارتباط با قرآن بر سه دسته تأثیرگذار خواهد بود.

وی با بیان اینکه نخستین گروهی که از ارتباط با قرآن تأثیر می‌گیرند افرادی هستند که با آن در ارتباط هستند، گفت: معصومین بر ارتباط با قرآن بسیار تأکید کرده‌اند.

امام جمعه رشت در ادامه با اشاره به اینکه اهل قرآن به جایگاه معنوی می رسند، افزود: علمی بالاتر از علم قرآن وجود ندارد. ملاصدرا، علامه طباطبایی و آیت الله جوادی آملی با وجود تبحر و تخصص در فلسفه در خدمت قرآن بوده و هستند.

وی خانواده اهل قرآن را دسته دومی عنوان کرد که از اثرات و ثمرات قرآن بهره مند می‌شوند، اضافه کرد: قرآن همانند دارویی است که وقتی به انسان تزریق می‌شود چه بخواهد و چه نخواهد در رفع بیماری مؤثر است، قرآن در هر نفسی که در او نشست تأثیرگذار است.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه افراد جامعه گروه سومی هستند که قرآن بر آنها تأثیرگذار است، ادامه داد: جامعه‌ای که در آن بخشی از مردم به دنبال قرآن هستند، دیگر آحاد جامعه از نور به وجود آمده تأثیر می‌پذیرند.

امام جمعه رشت، اهل قرآن را اهل الله توصیف کرد و گفت: از برکات جامعه وجود اهل قرآن، قاریان، حافظان و مفسران و دارندگان رابطه با قرآن است.

وی با بیان اینکه افرادی که با قرآن در ارتباط هستند بی نیاز هستند، تأکید کرد: این بی نیازی به معنای غنای روحی است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه از بلاهایی که دامن بشریت را گرفته فقر معنوی است، اظهار کرد: قرآن هادی برای کسی است که اهتدا و طلب هدایت کند.

گفتنی است، در این مراسم از «رضا جانی پور» نفر اول حفظ ۲۰ جز، «امید رضا رحیمی»، نفر چهارم حفظ کل، «مژگان نجفی» نفر سوم رشته تفسیر و «هاجر خورشیدی» نفر دوم رشته دعاخوانی مسابقات سراسری قرآن کریم تقدیر شد.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !