امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۱۴:۱۶:۳۲ - پنج شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان:
پرواز با دو بال علم و معنویت جامعه را به تعالی می رساند
        گیلنا – وقتی به گفتمان انقلاب اسلامی خیره می شویم، به ناگاه با دنیایی از ادبیات گسترده و دارای شمول معنوی و لغوی روبرو می شویم که هر کدام از این ادبیات، دریایی از واژگان را پیش چشمان مان قرار می دهد. خورشید فروزان انقلاب اسلامی را هر چه بیشتر بشکافی، […]

 

 

 

 

گیلنا – وقتی به گفتمان انقلاب اسلامی خیره می شویم، به ناگاه با دنیایی از ادبیات گسترده و دارای شمول معنوی و لغوی روبرو می شویم که هر کدام از این ادبیات، دریایی از واژگان را پیش چشمان مان قرار می دهد. خورشید فروزان انقلاب اسلامی را هر چه بیشتر بشکافی، انوار فروزنده تری از آن به درخشش در می آید که مکمل یکدیگر هستند.

از ایام روز دانشجو گرفته تا وحدت حوزه و دانشگاه، هر کدام دارای فلسفه وجودی خاصی هستند، اما یک هدف و غایت را دنبال می کند که آن هم گفتمان انقلاب اسلامی هست.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با اشاره به جامعه هدف ۳۳ هزار نفری این معاونت، گفته؛ هدف اصلی ما استفاده از ظرفیت های ارزشمند و توانمند جامعه دانشجویی است که در این راستا اقدامات خوبی در گیلان صورت گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین قاسم قاسمی، تشکیل و تقویت کانون های فرهنگی و دانشجویی در گیلان را از اولویت ها برشمرده و گفته؛ در استان گیلان ۴۵ کانون فرهنگی و دانشجویی فعالیت دارند و بعضی از این کانون دارای نشریه هستند که توسط جامعه دانشجویی اداره می شود.

وی با اشاره به شرایط کرونایی و ممنوعیت تشکیل گردهمایی ها و اجتماعات در دانشگاه ها و مراکز آموزشی، فضای مجازی را فرصت طلایی برای بیان مطالب و ارائه آموزش ها دانسته و معتقد است؛ با تولید محتوا و پیوست های رسانه ای می توان از فضای مجازی برای تعالی آموزشی و فرهنگی دانشجویان بهترین بهره را برد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان برپایی تریبون های کرسی آزاداندیشی ویژه دانشجویان را از مهم ترین اقدامات این معاونت برشمرد و گفته؛ برپایی کرسی آزاداندیشی فرصت مناسبی است تا ایده ها، حرف ف ها و نظرات دانشجویان شنیده شود.

قاسمی، تقویت تشکل های دانشجویی را مورد تاکید قرار داده و معتقد است؛ دانشگاه محل تضارب آراء است و یک سویه رفتن در محیط اندیشه و تفکر، جلوی رشد و پویایی فضای آموزشی را خواهد گرفت.

وی با تاکید بر حضور مسئولین و متولیان امور در بین دانشجویان، شنیدن حرف های دلسوزانه جامعه دانشجویی را راهگشای بسیاری از مسائل دانسته و می گوید؛ برخی مسئولین از حضور در جمع دانشجویی واهمه دارند، که این موضوع چندان خوشایند نیست، باید حرف دانشجو را شنید و به انتقدات و پیشنهاداتش گوش داد.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان، تقویت آرمان خواهی، مطالبه گری و همچنین بصیرت افزایی و دشمن شناسی را محورهای اصلی برنامه های مجازی روز دانشجو در گیلان عنوان کرد و گفت؛ برنامه های منسجمی به صورت مجازی با موضوعات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و با محوریت مطالبه گری در گیلان برگزار شد که اثرات مثبت و ارزشمندی به دنبال داشت.

قاسمی با تاکید بر استفاده از ظرفیت های جوانان بویژه قشر دانشجو، می گوید؛ دولت ها و مسئولین امروز جوانان را فراموش کردند و برنامه مُدَون و هدفمندی را برای جوانان فارغ التحصیل تبیین نکردند، که این خود یک آسیب بزرگ است.

به گفته وی، تضمین آینده شغلی، اشتغال و درآمد مطالبه اصلی جوانان به ویزه تحصیل کرده های امروز است.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با اشاره به اهمیت و جایگاه وحدت حوزه و دانشگاه، معتقد است؛ جامعه ای به پویایی و تعالی می رسد که با دو بال علم و معنویت پرواز کند.

قاسمی، حوزه را تولید کننده علم دانسته و می گوید؛ حوزه و دانشگاه به نوعی مکمل هم هستند و می تواند در کنار هم نقش موثری در بالندگی اجتماعی ایفا کنند.

به اعتقاد وی، گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه، فراتر از یک جلسه و دورهمی بوده و می بایست برنامه هدفمند و منسجمی برای آن تعریف شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با استناد فرمایش و منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اسلامی کردن دانشگاه و دانشگاهی ها، گفته؛ بومی سازی علوم انسانی باید محور کار حوزه و دانشگاه باشد.

قاسمی، دین اسلام را دارای غنای فکری و محتوای فوق العاده ارزشمند دانسته و می گوید؛ دانشگاه باید به گونه ایی عمل کند که در راستای اسلامی کردن دانشگاه ها؛ علوم انسانی را که نوعا متون و مولفه های غربی در آن تنیده است به علوم انسانی اسلامی و یا به تعبیر دیگر علوم انسانی بومی تبدیل کند.

به گفته وی، وحدت حوزه و دانشگاه نباید فقط در حد اسم و حرف خلاصه شود و تعامل و ارتباط حوزه و دانشگاه باید بسیار عمیق تر از آنچه که هست باشد تا بتوانند تاثیرگذارتر باشند.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !