امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۶:۱۵:۵۴ - سه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
افزایش ۵۱ درصدی صادرات گیلان
گیلنا – رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از افزایش ۵۱ درصدی صادرات استان طی هشت ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد. به گزارش گیلنا از رشت، فرهاد دلق‌پوش با بیان اینکه در هشت ماه گذشته در مجموع ۶۳۷ هزار و ۵۵۸ تن کالا به ارزش ۳۹۴ میلیون دلار از […]

گیلنا – رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از افزایش ۵۱ درصدی صادرات استان طی هشت ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

افزایش ۵۱ درصدی صادرات گیلان

به گزارش گیلنا از رشت، فرهاد دلق‌پوش با بیان اینکه در هشت ماه گذشته در مجموع ۶۳۷ هزار و ۵۵۸ تن کالا به ارزش ۳۹۴ میلیون دلار از گیلان صادر شد، اظهار کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ وزنی ۳۶ درصد و ارزش دلاری ۵۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی عمده کالاهای صادرشده از استان را شامل محصولات نباتی، معدنی، صنایع غذایی، نساجی و تولیدات پلاستیکی عنوان و بیان کرد: این محصولات به کشورهای روسیه، آذربایجان، قزاقستان، گرجستان، افغانستان و عراق صادرشده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به واردات استان طی این مدت تصریح کرد: در این زمان یک‌میلیون و ۱۳۳ هزار و ۱۷ تن کالا شامل اقلام اساسی به ارزش تقریبی ۵۸۰ میلیون دلار، محصولات شیمیایی، ماشین‌آلات صنعتی و قطعات آن از گمرکات استان به کشور واردشده که ازلحاظ ارزش دلاری یک درصد و ازنظر وزنی ۴۴ درصد افزایش دارد.

دلق‌پوش با بیان اینکه با توجه به آمار ترکیب کالایی در سال جاری عمده واردات از گمرکات استان کالاهای اساسی ازجمله غلات و نهاده‌های دامی، گوشت، روغن، کنجاله، سویا و خمیرکاغذ است، افزود: این کالاها از کشورهای روسیه، قزاقستان، چین، آذربایجان، امارات متحده عربی، اوکراین، ترکیه و اکوادور به استان واردشده است.

وی با اشاره به صادرات چمدانی از استان بیان کرد: طی هشت ماه گذشته افزون بر ۴۱۸ تن کالا به ارزش یک‌میلیون و ۶۷۳ هزار و ۵۲۰ دلار به‌صورت چمدانی از گمرکات استان صادرشده است.

گمرکات گیلان به علت موقعیت راهبردی و ژئوپلیتیک همواره از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده است و همواره یکی از گمرکات پیشرو در ارائه رویه‌های نوین تشریفات گمرکی و مکانیزاسیون بوده ‌است.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !