امروز پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
۱۲:۳۹:۳۸ - چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نقش آفرینی بسیجیان بعنوان سفیران سلامت در جبهه مبارزه با کرونا
بسیج و علوم پزشکی دو بال قدرتمند در مهار ویروس کرونا هستند گیلنا – استاندار گیلان بسیج مردمی و دانشگاه علوم پزشکی در طرح شهید سلیمانی را دو بال قدرتمند در کنترل شیوع بیماری کرونا دانست و گفت: طرح شهید سلیمانی به پیشنهاد ستاد کل نیروهای مسلح در ستاد مدیریت کرونا با محوریت بسیج مطرح […]

بسیج و علوم پزشکی دو بال قدرتمند در مهار ویروس کرونا هستند

گیلنا – استاندار گیلان بسیج مردمی و دانشگاه علوم پزشکی در طرح شهید سلیمانی را دو بال قدرتمند در کنترل شیوع بیماری کرونا دانست و گفت: طرح شهید سلیمانی به پیشنهاد ستاد کل نیروهای مسلح در ستاد مدیریت کرونا با محوریت بسیج مطرح و در دستور کار قرار گرفت.

بسیج و علوم پزشکی دو بال قدرتمند در مهار ویروس کرونا هستند

به گزارش گیلنا از رشت،  دکتر ارسلان زارع رئیس ستاد مدیریت بیماری کرونای گیلان، دکتر قاسم نژاد جانشین ستاد، سردار عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان و همچنین دکتر ارسلان سالاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با حضور در محله جماران رشت از نزدیک با دست‌اندرکاران اجرایی طرح شهید قاسم سلیمانی بازدید کردند.

پیش‌ازاین بازدید نیز متولیان ستاد استانی کرونا استان با حضور در مسجد امام حسن مجتبی علیه‌السلام محله منظریه رشت، از روند ارائه خدمات بسیج جامعه پزشکی بازدید کرد و از نزدیک در جریان امور آن‌ها قرار گرفت.

بسیج و علوم پزشکی دو بال قدرتمند در مهار ویروس کرونا هستند

ارسلان زارع در حاشیه این بازدید در جمع عوامل اجرایی طرح شهید قاسم سلیمانی حوزه ۵ شهری سپاه ناحیه مرکزی رشت با تبریک هفته بسیج اظهار کرد: بسیج یادگار امام راحل و متعلق به ملت عزتمند ایران برای همه اعصار است.

وی بسیج را تشکلی مردم‌نهاد برشمرد و افزود: بسیج نهاد مردم پایه هست که در طول دوره تاریخی تأسیس تاکنون همواره در کنار مردم بوده و در جهت تحقق منافع ملی و آرمان‌های اسلام حرکت و‌ خدمت کرده است.

رئیس ستاد مدیریت بیماری کرونا گیلان خدمت خالصانه بسیجیان را ارزشمند توصیف کرد و گفت: خدمات بسیج نشان از پاکی، صداقت و‌ خلوص خدمت است و ازآنجاکه عبد خدا می‌شوند، کارشان یک ارزش محسوب می‌شود.

استاندار گیلان با اشاره به نقش پررنگ بسیج در تمامی اعصار بیان کرد: در هر دوره‌ای از تاریخ جمهوری اسلامی، بسیج در راستای اهداف بلند و والای انقلاب اسلامی تلاش جهادگرانهِ داشتند و امروز نیز یکی از آن ایام است.

زارع با بیان اینکه امروزه به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی هستیم، افزود: دشمنان انقلاب برخلاف حقوق بشر و عرف بین‌المللی از واردات دارو به این کشور ممانعت می‌کنند و عداوت خود را نشان می‌دهند.

رئیس ستاد مدیریت بیماری کرونا گیلان با بیان اینکه نظام اسلامی با همراهی دولت و ملت توانسته به بهترین شکل ممکن بیماری کرونا را در کشور مدیریت کند، تصریح کرد: همان‌گونه که رهبری در دیدار با اعضای ستاد ملی فرمودند این دولت کرونا را به بهترین شکل ممکن اداره کرده و باید بیشتر تلاش شود تا این بیماری به شکل بهتری مهار شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به مزیت‌های طرح سردار شهید سلیمانی به جهت غربالگری بیماران کرونا خاطرنشان کرد: طرح شهید سلیمانی نقش مؤثری در شناسایی مبتلایان و تسریع فرآیند درمان بیماران را به شکل علمی دارد و توسط شجره طیبه بسیج در دستور کار قرارگرفته است.

استاندار گیلان بسیج مردمی و دانشگاه علوم پزشکی در طرح شهید سلیمانی را دو بال قدرتمند در کنترل شیوع بیماری کرونا دانست و گفت: طرح شهید سلیمانی به پیشنهاد ستاد کل نیروهای مسلح در ستاد مدیریت کرونا با محوریت بسیج مطرح و در دستور کار قرار گرفت و فرایند اجرایی آن تا یک ماه دنبال خواهد شد.

زارع از فعالیت‌های ارزشمند سپاه و بسیج گیلان در اجرای طرح شهید سلیمانی ابراز خرسندی کرد و افزود: بسیج استان از آمادگی خوبی در اجرای طرح شهید سلیمانی دارد و همراهی این قشر مجاهد و پرتلاش نه‌تنها در این ماه بلکه در تمامی ادوار می‌تواند در کنترل نسبی بیماری اثرگذار باشد.

همراهی مردم در موفقیت طرح شهید سلیمانی بسیار اثرگذار است

فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در این نشست از حضور قدرتمندانه سپاه در اجرای طرح شهید سلیمانی خبر داد و اظهار کرد: سپاه و بسیج میدانی طرح شهید سلیمانی را حدود ۱۰ روزی هست که در استان اجرایی کرده است و باقدرت در خدمت مردم و کادر سلامت خواهد ماند.

وی با اشاره به عملکرد بسیج در جهت اجرای طرح شهید سلیمانی خاطرنشان کرد: حدود ۱۵۰۰ خانوار رشتی تنها در سطح یک پایگاه این شهر با تب سنجی و پالسی اکسی متر غربالگری شده‌اند.

سردار محمد عبدالله پور با بیان اینکه همراهی مردم در موفقیت طرح شهید سلیمانی بسیار اثرگذار است، تصریح کرد: همراهی مردم تاکنون در طرح جدید غربالگری با بسیجیان فوق‌العاده بوده و یک مزیت مهم در پیشرفت این طرح به شمار می‌رود.

نقش بسیج در اجرای طرح شهید سلیمانی بسیار پررنگ است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست ضمن تبریک هفته بسیج و تقدیر از همکاری سپاه و بسیج در اجرای این طرح بزرگ ملی اظهار کرد: طرح شهید سلیمانی علاوه بر غربالگری بیماران می‌تواند در اقناع افکار عمومی به جهت کنترل شیوع کرونا بسیار اثرگذار باشد.

وی با بیان اینکه نقش بسیج در اجرای طرح شهید سلیمانی بسیار پررنگ است، افزود: این قشر پرتلاش در طرحی که به نام شهید سلیمانی مزین است علاوه بر غربالگری با تأمین مایحتاج ضروری آسیب دیدگان در قطع زنجیره کرونا مؤثر است و اقداماتشان ستودنی است.

دکتر ارسلان سالاری با بیان اینکه در طرح شهید سلیمانی بسیجیان سفیران سلامت محسوب می‌شوند، گفت: حدود ۵۰۰ هزار سفیر سلامت در سطح استان در حال حاضر حضور دارند که بسیجیان نیز به آن‌ها اضافه خواهند شد.

طرح ملی «شهید حاج قاسم سلیمانی» به‌منظور مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ به شیوه محله و خانواده محور” مبتنی بر برنامه «هر خانه؛ یک پایگاه سلامت» در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

اهداف کلی اجرای این طرح بزرگ و ملی، مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ از طریق مشارکت مردمی و هماهنگی بین بخشی است و اهدافی ازجمله قطع زنجیره انتقال ویروس و افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کاهش میزان بستری و مرگ‌ومیر و همچنین پوشش حمایتی از گروه‌های در معرض خطر را دنبال می‌کند.

ارائه مراقبت‌ها و خدمات ضروری بهداشتی به‌صورت حضوری و غیرحضوری، شناسایی زودهنگام بیماران، افراد در معرض تماس نزدیک و پاسخ سریع، قرنطینه خانگی و غیر خانگی و مراقبت از گروه‌های در معرض آسیب، توسعه درمان سرپایی و همچنین ارتقای کیفیت مراقبت‌های بستری از سیاست‌های تعریف‌شده در طرح ملی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است.

همچنین تشدید نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی و اعمال قانون، تست گسترده و هدفمند و هوشمند، قرنطینه خانگی و ره‌گیری هوشمند، آموزش، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی، حفاظت از گروه‌های آسیب‌پذیر، ایجاد محدودیت هوشمند و هدفمند و تقویت فرایند درمان سرپایی و کاهش موارد بستری ازجمله راهبردهایی تعریف‌شده برای این طرح ملی است.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !