امروز پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
۱۴:۴۸:۰۶ - دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۸
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نخبگانی که پشت درب های بسته دانشگاه گیلان ماندند
گیلنا- دانشگاه گیلان در اقدامی قابل‌تأمل درب تالار حکمت این دانشگاه را روی نخبگان و منتقدان طرح بایوجمی تالاب انزلی بست. به گزارش گیلنا، «طرح‌های احیای تالاب بین‌المللی انزلی، دورنما و چالش‌ها» عنوانی بود که مقرر شده بود پیش از ظهر امروز با حضور جمعی از اساتید دانشگاهی، مخالفان و موافقان طرح بایوجمی در تالاب […]

گیلنا- دانشگاه گیلان در اقدامی قابل‌تأمل درب تالار حکمت این دانشگاه را روی نخبگان و منتقدان طرح بایوجمی تالاب انزلی بست.

دانشگاه گیلان درب تالار گفت‌وگو را روی منتقدان بایوجمی بست

به گزارش گیلنا، «طرح‌های احیای تالاب بین‌المللی انزلی، دورنما و چالش‌ها» عنوانی بود که مقرر شده بود پیش از ظهر امروز با حضور جمعی از اساتید دانشگاهی، مخالفان و موافقان طرح بایوجمی در تالاب انزلی در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شود.

اما در اقدامی عجیب و غیرمنتظره، مجریان این برنامه این جلسه را لغو اعلام کردند و درب تالار گفت‌وگو روی منتقدان این طرح را بستند.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان گیلان در حاشیه محل برگزاری این پنل تخصصی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به قانونی بودن برگزاری این نشست اظهار کرد: این نشست تخصصی علیرغم علمی بودن با حضور دانشمندان لغو شد.

کیوان میرزایی فشالمی با بیان اینکه این نشست تخصصی قرار بود به پیامدهای طرح‌های احیا تالاب بپردازد، افزود: متأسفانه دانشگاه گیلان علیرغم اینکه باید محل تراوش افکار و بحث و گفت‌وگوی علمی باشد، درب تالار گفت‌وگو را بر روی صاحب‌نظران بسته است.

وی بسته بودن درب تالار حکمت دانشگاه گیلان را بیانگر پنهان‌کاری برشمرد و گفت: درب این تالار در حالی بسته است که نیم ساعت پیش باز بود و ما شرمنده رسانه‌ها، دغدغه‌مندان محیط‌زیست و فرهیختگان و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه شدیم.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان گیلان با انتقاد از طرح احیای تالاب انزلی به شیوه بایوجمی تصریح کرد: چگونه برای ساخت یک دارو برای حیوان علاوه بر مجازات لازم در محیط‌های کوچک آزمایش می‌شود اما برای اجرای این طرح عظیم که منابع مالی زیادی را صرف می‌کند و زیست‌بوم و حیات ما را به خطر می‌اندازد بی‌توجهی می‌شود.

میرزایی فشالمی با اشاره به رد شدن طرح بایوجمی از سوی سازمان برنامه‌وبودجه و ستاد نانو کشور خاطرنشان کرد: ستاد نان و کشور به دلیل نان و نبودن تیتانیوم اکسید و نیز سازمان برنامه‌وبودجه به دلیل عدم تجربه کاری شرکت پیمانکار با اجرای طرح بایوجمی در تالاب انزلی مخالفت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه این نشست تنها برای بررسی اجرای طرح زیست پالایی بوده و کاملاً علمی است، افزود: ما انتظار داشتیم افتخار این نشست تخصصی برای دانشگاه گیلان باشد اما مسؤولان دانشگاه این امر را برنتابیده و درب را بستند./ فارس

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !