امروز پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
۱۱:۵۰:۵۹ - دوشنبه ۱۲ آبا ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
توزیع ۶۴۰ تُن روغن در فروشگاه‌های زنجیره‌ای گیلان
گیلنا – رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به ضرورت تشدید نظارت‌ها در سطح شرکت‌های پخش و توزیع روغن گفت: ۶۴۰ تُن روغن فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع می‌شود. به گزارش گیلنا از رشت، فرهاد دلق‌پوش  در جلسه ستاد تنظیم بازار گیلان در استانداری گیلان با اشاره به مباحث مربوط به کمبود روغن نباتی در سطح ملی […]

گیلنا – رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به ضرورت تشدید نظارت‌ها در سطح شرکت‌های پخش و توزیع روغن گفت: ۶۴۰ تُن روغن فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع می‌شود.

به گزارش گیلنا از رشت، فرهاد دلق‌پوش  در جلسه ستاد تنظیم بازار گیلان در استانداری گیلان با اشاره به مباحث مربوط به کمبود روغن نباتی در سطح ملی اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان همواره سهمیه مشخصی از روغن نباتی برای گیلان در نظر گرفته شد که بخشی از آن صرف و بخشی از این سهمیه نیز حفظ شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ تُن‌ روغن در ماه مبارک رمضان برای اصناف و ۲۲۵ تُن برای خانوارهای گیلانی توزیع شد خاطرنشان کرد: سهمیه مرغ منجمد استان نیز ۳۵۰ تُن بوده که ۹۲ تُن در شهرستان‌ها توزیع شد البته ۳۵۰ تُن برای توزیع در مرحله بعد لحاظ شد.
دلق‌پوش با اشاره به نوسانات توزیع مرغ گرم در استان بین ۱۷۰ تا ۱۸۰ تُن خاطرنشان کرد: امسال ۴۴ کشتارگر از اتحادیه صنفی پروانه کسب دریافت کردند و اسامی آن‌ها جهت تامین مرغ به دامپزشکی و جهاد کشاورزی اعلام شد البته قیمت دام سنگین و سبک نیز در کل کشور با افزایش قیمت همراه بوده است.
وی با بیان اینکه قیمت مرغ زنده و تازه کشتار در سایر استان‌ها بالاتر از نرخ گیلان به‌تصویب رسیده است اظهار داشت: استان گیلان به‌جهت اینکه یکی از تامین‌کنندگان مرغ است، این محصول با نرخ کمتر از سایر استان‌ها و هر کیلوگرم مرغ با نرخ ۱۹ هزار و ۱۰۰ به‌دست مصرف‌کننده می‌رسد.
دکتردلق‌پوش با اشاره به اینکه نگرانی از حیث کمبود روغن در حوزه اصناف، صنعت و خانوار در گیلان وجود ندارد بلکه روغن به مقدار لازم در کارخانجات استان موجود است خاطرنشان کرد: درحال حاضر بیش از ۳۱ هزار تُن روغن خام از محل ذخایر راهبردی در اختیار کشور قرار دارد.
وی با اشاره به پیش‌بینی ۲۰ هزار تُن سهمیه روغن برای صنف و صنعت در سطح ملی خاطرنشان کرد: سهمیه گیلان در حوزه صنایع و صنعت حدود ۵۵۰ تُن است و سهمیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای در سطح ملی برای توزیع روغن نیز حدود ۲۰ هزار تُن‌ است که سهمیه فروشگاهی در گیلان ۶۴۰ تُن است و توزیع آن آغاز شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به ضرورت برخورد جدی با هرگونه احتکار و گرانفروشی در استان ابراز داشت: روغن خام در کارخانجات گیلان موجود است و خوشبختانه یکی از استان‌های دارای کارخانجات تولید روغن هستیم و می‌توانیم نیاز استان و شهرستان‌ها را در این حوزه تامین کنیم.
دلق‌پوش با بیان اینکه سهمیه روغن شهرستان‌ها براساس شاخص‌ها توزیع شده است تصریح کرد: هم‌اکنون روغن و مرغ به‌تناسب درخواست بخشداران در سطح شهرستان رشت در حال توزیع است و بازرسان مقیم هم در کارخانجات استان حضور دارند تا نظارت‌ها به‌طور جدی انجام شود.
وی با اشاره به اینکه بازرسی و نظارت در سطح شرکت‌های پخش و توزیع روغن باید با پیگیری و همکاری فرمانداران در سطح شهرستان‌ها انجام شود عنوان کرد: ذخایر لازم برای تامین اقلام اساسی و کالاهای اساسی در کل کشور وجود دارد و کمبودی نیست اما جو روانی موجود همواره مشکلاتی ایجاد می‌کند.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !