امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۱۳:۳۵:۴۲ - جمعه ۹ آبا ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
انتقاد نماینده رودبار از ساختار معیوب بودجه‌ریزی در کشور
گیلنا – عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی از عزم خانه ملت برای اصلاح ساختار بودجه سال آینده که هم‌زمان با تدوین برنامه هفتم توسعه کشور است، خبر داد. به گزارش گیلنا از رودبار، مهرداد گودرزوند چگینی با اشاره به سال پایانی برنامه ششم توسعه، اظهار کرد: مجلس مصمم است تا در برنامه هفتم چندین […]

گیلنا – عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی از عزم خانه ملت برای اصلاح ساختار بودجه سال آینده که هم‌زمان با تدوین برنامه هفتم توسعه کشور است، خبر داد.

به گزارش گیلنا از رودبار، مهرداد گودرزوند چگینی با اشاره به سال پایانی برنامه ششم توسعه، اظهار کرد: مجلس مصمم است تا در برنامه هفتم چندین نکته را به‌دقت بررسی کند تا برنامه کاملاً عملیاتی تدوین شود.

وی با اشاره به ساختار معیوب بودجه‌ریزی در کشور، افزود: ساختار فعلی بودجه‌ریزی متناسب با شرایط کشور نیست و در تلاشیم تا بتوانیم طی همین سال اصلاحی را در ساختار بودجه پدید بیاوریم.

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش این کمیسیون در جهت اصلاح موادی از محل درآمدی دولت در بخش مالیات، گفت: مجلس در تلاش است تا با اصلاح بخشی از قوانین بودجه اقدامات خوبی در ردیف محل‌های بودجه‌ای ایجاد شود که این بخش عمدتاً می‌تواند در بخش مالیات باشد.

نماینده مردم شهرستان رودبار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خانه ملت به دنبال افزایش وضع مالیات بر مؤدیان کنونی نیست، تصریح کرد: مجلس در تلاش است آن دسته از فعالان اقتصادی نظیر دلالان، واسطه‌ها و افرادی که تراکنش‌های مالی بالا دارند اما مالیات پرداخت نمی‌کنند سیاست‌هایی را تدوین و قوانین را تصویب کند.

وی با بیان اینکه اصلاح بودجه به‌طورکلی بر عهده دولت است، افزود: مجلس در احکام بودجه از دولت انتظار دارد تا در خصوص مالیات‌ها اقدامات اساسی انجام داده و مجلس نیز با قید دو فوریت به آن‌ها بپردازد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان  از  اصلاح بودجه سال آینده با تغییرات اساسی خبر داد و گفت: اصلاح بودجه یک برنامه کوتاه‌مدت نیست بلکه یک‌روند است که در دوره‌های مختلف به آن پرداخته می‌شود و مجلس یازدهم به‌خوبی تاکنون به این موضوع پرداخته است.

چگینی با بیان اینکه اصلاح ساختار بودجه برای سال آینده در تدوین برنامه هفتم نیز می‌تواند اثرگذار باشد، تصریح کرد: کمیسیون برنامه‌وبودجه برای اصلاح ساختار دخل‌وخرج کشور چندین نشست با رئیس سازمان برنامه‌وبودجه، دیوان محاسبات، بانک مرکزی و مرکز پژوهش‌های مجلس داشته و به ۱۴ بند اصلی رسیده تا اصلاح ساختاری مؤثری را در بودجه سال آینده ایجاد کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه ما باید با احصا ضعف‌های برنامه ششم و اصلاح قوانین بودجه‌ای هرساله ، برنامه قوی‌تری را تدوین کنیم، خاطرنشان کرد: باید با ارزیابی برنامه ششم نقاط ضعف و ناکارآمدی‌ها مشخص شود و با شناسایی تهدیدها و فرصت‌ها در جهت اصلاح و تقویت آن‌ها حرکت کنیم.

نماینده مردم رودبار در خانه ملت با بیان اینکه برنامه هفتم یک برنامه ارزشمند محور ازجمله برای مناطق در مسیر توسعه‌ای است، گفت: تمام هم‌وغم مجلس این است که برنامه هفتم توسعه کشور را به‌گونه‌ای تدوین کند تا تمام قوانین در آن عملیاتی بوده و بیشترین توجه به مناطق با مزیت نسبی رشد و توسعه‌ای را داشته باشد.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !