امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
۱۳:۲۰:۲۷ - جمعه ۹ آبا ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
روایت امیر پوردستان از جنگ تمام عیار دشمن
گیلنا – رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش با اشاره به اینکه خانواده‌های شهدا در غیاب شهید تلاش می‌کنند تا برای ملت خود نقش‌آفرینی کنند، گفت: قدرت حقیقی کشور مربوط به مدافعین حرم ، بسیجیان، نیروی‌های مسلح، نیرو‌های مؤمن و حزب‌اللهی است. به گزارش گیلنا از صومعه‌سرا، چهارمین سالگرد شهید محمد اتابه،  شهید مدافع […]

گیلنا –

رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش با اشاره به اینکه خانواده‌های شهدا در غیاب شهید تلاش می‌کنند تا برای ملت خود نقش‌آفرینی کنند، گفت: قدرت حقیقی کشور مربوط به مدافعین حرم ، بسیجیان، نیروی‌های مسلح، نیرو‌های مؤمن و حزب‌اللهی است.

نقش‌آفرینی خانواده شهدا در جامعه به‌جای شهدا

به گزارش گیلنا از صومعه‌سرا، چهارمین سالگرد شهید محمد اتابه،  شهید مدافع حرم در دفاع از حرم آل الله در میدان اصلی شهر گوراب زرمیخ با حضور امیر پور دستان، مسؤولین استانی و شهرستانی و خانواده معظم شهدا و عموم مردم برگزار شد.

شهید اتابه  متولد سال ۱۳۶۶ در شهر گوراب زرمیخ بود که  در دی‌ماه سال ۱۳۹۴ برای نخستین بار عازم سوریه شد و پس از دوماه به دیار خود بازگشت، اما عشق به اهل‌بیت (ع) بار دیگر او را راهی جبهه مقاومت و دفاع از حریم عمه سادات کرد.

وی، پس از هشت ماه درحالی‌که تنها دو روز که از مأموریت قبلی خود بازگشته بود برای بار دوم عازم سوریه شد و سرانجام در منطقه آکادمی نظام سه هزار (همدانیه) شهر حلب در ۹ آبان ماه سال ۱۳۹۵ در روز یکشنبه بر اثر اصابت ترکش خمپاره از ناحیه سر، به رفقای شهید خود پیوست و به آرزویی که سال‌ها برای آن تلاش کرده بود رسید.

پیکر مطهر این شهید پس از یک روز به خاک میهن بازگشت و به زادگاهش منتقل شد و در جوار آستان مقدس آقا سید ابراهیم (ع) و چند تن از شهدای دفاع مقدس واقع در گلزار شهدای شهر گوراب زرمیخ آرام گرفت و توفیق اولین شهید مدافع حرم شهرستان صومعه‌سرا، نصیب او شد.

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان در حاشیه مراسم چهارمین سالگرد شهید مدافع حرم محمد اتابه با بیان اینکه تزریق فرهنگ بسیجی و شهادت در جبهه مقاومت با هدایت سردار قاسم سلیمانی به‌مانند جریان یافتن خون تازه‌ای برای جان گرفتن ارتش سوریه در زیر چکمه تکفیری‌ها بود، اظهار کرد: مدافعین حرم به‌مثابه نیروهای تازه‌نفسی بودند که خستگی و ناامیدی را از سربازان ارتش سوریه از بین می‌بردند و شجاعانه در برابر تکفیری‌ها تا زمان عقب‌نشینی داعش از خاک سوریه، عراق و شام جوانمردانه جنگیدند.

وی با بیان اینکه دشمن میخواهد با جنگ‌های ترکیبی و هیبریدی به اهداف خود برسد، گفت: آمریکا باتجربه‌ای که در جنگ افغانستان و عراق داشت به این نتیجه رسیدند که دیگر جنگ فرسایشی نتیجه ندارد و باید از دستور کار خارج شود و برای تسلط به کشورها باید از جنگ‌های هیبریدی استفاده کرد.

رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش با اشاره به اینکه خانواده‌های شهدا در غیاب شهید تلاش می‌کنند تا برای ملت خود نقش‌آفرینی کنند، افزود: قدرت حقیقی کشور مربوط به مدافعین حرم ، بسیجیان، نیروی‌های مسلح، نیرو‌های مؤمن و حزب‌اللهی بوده و هر ملتی که چنین جوانانی داشته باشد، هیچ قدرت جهانی نمی‌تواند به او زور بگوید.

پوردستان با  بیان اینکه امروز ما با یک جنگ تمام‌عیار جبهه دشمن مواجه هستیم، تصریح کرد: دشمن از اوایل انقلاب ایران را مورد تحریم‌های همه‌جانبه قرار دارد و در چند سال اخیر نیز میزان تحریم‌ها تشدید شد که یکی از دلایل آن ارائه اطلاعات کشور توسط برخی از داخل به دشمن بود.

وی با بیان اینکه دشمن به جنگ اقتصادی منحصر نشده و جنگ ارزی را آغاز کرده، گفت: اگر تدابیر و هدایت رهبری در برنامه‌های اقتصاد مقاومتی نبود دشمن به اهدافش نزدیک‌تر می‌شد.

 رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش یکی دیگر از ابعاد جنگ هیبریدی را جنگ روانی از طریق شبکه‌های رسانه‌ای دانست و بیان کرد: این جنگ از طریق دانشگاهیان و کارشناسان راهبردی دشمن به داخل کشور منتقل می‌شود و متأسفانه توسط عناصر نفوذی در داخل منتشر می‌شود تا مردم را نگران و ناامید نسبت به آینده کشور و انقلاب کنند.

پوردستان با بیان اینکه دوره سقوط و افول قدرت‌های زورگو و مستکبر نزدیک است، اظهار کرد: سرنوشتی که برای قطب شرقی بود امروز در انتظار قطب غرب است، دشمن تمام امکانات و تجهیزات خود را برای براندازی نظام جمهوری اسلامی پیاده کرد و تیرش به سنگ خورد و به اذن خدا، سقوط و افول آمریکا و حامیانش نزدیک است.

وی با بیان اینکه دشمنان ایران اسلامی در حوزه جنگ سایبری انواع ویروس‌ها را وارد حوزه‌های دفاعی تأسیسات کشور روانه کردند، گفت: مراقبت‌های دانشمندان و جوانان نخبه کشور، همه نقشه‌های شوم دشمن را نقش بر آب کرد و این مشخص می‌کند که دفاع صرفاً منحصر به نیروهای مسلح نیست و باید همه برای دفاع از کشور در همه حوزه‌ها تلاش کنند.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش با بیان اینکه نیروهای مسلح وظیفه عمده حفظ و ارتقا آمادگی عملیاتی متناسب با نیاز و تهدید روز را دارند، تصریح کرد: نیروهای مسلح کشور امروز به میزان آمادگی بالایی رسیده‌اند و در تمام زمینه‌ها آمادگی لازم را دارند و اگر دشمن بخواهد خیال خامی را عملی کند با پاسخ کوبنده نیروهای مسلح مواجه خواهد شد.

پوردستان با بیان اینکه کار شهدا بزرگ بود و کار خانواده‌هایشان کمتر از شهادت نیست، افزود: کار خانواده شهدا بسیار بزرگ بوده و صبر و ازخودگذشتگی آن‌ها قابل‌تقدیر است، مادر و همسری که لباس شهادت را بر تن عزیز خودکرده و او را راهی میدان دفاع از حرم و کشور می‌کند به‌سادگی در میان تقدیر واژه‌ها نمی‌گنجد.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !