امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
۲۰:۰۳:۱۱ - دوشنبه ۵ آبا ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
گروه جهادی اولین شهید نهضت حضرت امام(ره) در مسیر محرومیت زدایی
    دیده بان گیلان – محرومیت امروزه دیگر واژه غریبی نیست، روستا و شهر فرقی ندارد در دل کلانشهر هم که باشی باز “محرومیت” از در و دیوارش می بارد. در بسیاری از مناطق مردم با محرومیت خو گرفتند و با این واژه دردآور عجین شده اند و خود را هم خانواده با ادبیات […]

 

 

دیده بان گیلان – محرومیت امروزه دیگر واژه غریبی نیست، روستا و شهر فرقی ندارد در دل کلانشهر هم که باشی باز “محرومیت” از در و دیوارش می بارد.

در بسیاری از مناطق مردم با محرومیت خو گرفتند و با این واژه دردآور عجین شده اند و خود را هم خانواده با ادبیات محرومیت ها و مشکلات می دانند؛ اما در این میان عده ای هم پیدا می شوند که تاسی از فرمایشات رهبر و مقتدایشان، آتش به اختیارانه وارد میدان شده و جهاد پیشه می کنند.

گروه جهادی شهید سید یونس حسینی رودباری که با نام اولین شهید حضرت امام خمینی (ره) تزئین شده، با ترکیبی از جوانان توانمند، انقلابی  و جهادی، گام های ارزشمندی در حوزه محرومیت زدایی برداشته است.

این گروه از سال ۹۲ تاکنون در حوزه های عمرانی و فرهنگی فعالیت دارد و توانسته اقدامات اثربخشی در حوزه های مختلف انجام دهد.

مسئول گروه جهادی شهید یونس رودباری به تبیین بخشی از اقدامات این گروه در بخش های مختلف پرداخت و اظهار کرد:  از جمله فعالیت های عمرانی گروه آبرسانی و مرمت و بهسازی چشمه ها و منبع آب آشامیدنی روستاها، تعریض جاده و رنگ آمیزی مدارس می باشد.

عبدالمجید صادقی به برپایی اردوهای جهادی در روستاهای محروم شهرستان رودبار اشاره می کند و می گوید:  اردوهای جهادی در سالهای اخیر با هدف زدودن غبار محرومیت و رفع مشکلات مناطق در روستاهای اسپهبدان، نورالعرش، سیاه دشت بن، استخرگاه، نصفی، چهارمحل، جلالده، لیاول سفلی، شاه شهیدان، گلنگش و سیبن برگزار شده است.

به گفته وی، با توجه به چالش بزرگ روستاها در حوزه آب، اجرای پروژه های آبرسانی در سه سال اخیر در دستور کار قرار گرفته و از اولویت های گروه می باشد.

مسئول گروه جهادی شهید یونس رودباری با اشاره به دغدغه مندی این گروه در حوزه فرهنگی، بیان کرد: هر ساله برنامه های مختلفی در حوزه فرهنگی از قبیل کلاس های آموزشی، جشن های مناسبتی، جشنواره غذاهای بومی و محلی، برنامه های ورزشی و … برگزار می شود که باید استمرار پیدا کند.

صادقی، نقش گروه های جهادی در حوزه محرومیت زدایی را اثرگذار دانسته و می گوید: اگر گروه های جهادی در راستای محرومیت زدایی پیشگام نباشند قطعا خیلی از کارهای عام المنفعه روستاها انجام نمی شود و عقب می ماند  و بقول مقام معظم رهبری هرگاه از حرکت جهادی غفلت کردیم، عقب ماندیم. در

وی همراهی و همدلی مردم با گروه های جهادی در خصوص رفع مشکلات را ستودنی و کم نظیر خواند و گفت: گروه های جهادی از بطن مردم هستند و این مهم با اقدامات مشارکتی مردم و گروه های جهادی به واقعیت پیوست.

مسئول گروه جهادی شهید یونس به اقدامات این گروه در راستای مبارزه با کرونا و همراهی با مردم در این شرایط سخت اشاره و بیان کرد: گروه جهادی شهید سید یونس رودباری همزمان با گسترش ویروس منحوس کرونا در سطح کشور اقدام به راه اندازی کارگاه تولید ماسک و پخش اقلام بهداشتی و توزیع بسته های غذایی معیشتی نمود.

صادقی از تولید ۱۵هزار ماسک توسط گروه جهادی شهید یونس رودباری خبر داد و گفت: تعداد۳۰ خواهر از اعضای گروه جهادی شهید یونس در کارگاهی که در پیام نور منجیل به منظور تولید ماسک ایجاد شده بود در بازه زمانی ۳ ماه، ۱۵هزار ماسک تولید و توزیع کردند.

وی با بیان اینکه مسئولین قول می دهند ولی پای کار که می رسیم همه   چیز فراموش می شود، تصریح کرد: مهمترین دغدغه ی خادمان گروه جهادی همکاری مسئولین شهرستان است که نیاز به همت جهادی آنها داریم تا جوانانی که بدون هیچ توقعی پا به عرصه جهادی میگذارند بستر را برایشان مهیا کرده و با انگیزه بیشتری خدمت رسانی کنند.

مسئول گروه جهادی شهید یونس رودباری، خدمت به محرومین را مهم ترین هدف گروه دانسته و می گوید:  بالاترین خدمت را خدمت به خلق بویژه قشر آسیب پذیر جامعه و محرومین  می دانیم و ان شاء الله روند کار جهادی با قدرت و همت بیشتر ادامه کند و از جوانان عزیز شهرستان تقاضا داریم در این راه یاری گر ما باشند و در گروه جهادی شهید سید یونس رودباری ادامه دهنده راه و منش شهدا باشیم.

 

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !