امروز پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
۱۹:۰۵:۱۶ - دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
استاندار گیلان مطرح کرد
خواهرخواندگی دو شهر تولیدکننده چای گیلان و بومت
گیلنا – گیلان استاندار گیلان از آمادگی شرکت های دانش بنیان استان برای انتقال تجربیات به کنیا در حوزه فنآوری کشاورزی خبر داد و ابراز علاقه کرد که زمینه تجارت محصول چای بین استان های گیلان و بومت فراهم شود. به گزارش گیلنا از رشت، دکتر ارسلان زارع در دیدار استاندار بومت جمهوری کنیا به ظرفیت‌های متعدد […]

گیلنا – گیلان استاندار گیلان از آمادگی شرکت های دانش بنیان استان برای انتقال تجربیات به کنیا در حوزه فنآوری کشاورزی خبر داد و ابراز علاقه کرد که زمینه تجارت محصول چای بین استان های گیلان و بومت فراهم شود.

خواهرخواندگی دو شهر تولیدکننده چای گیلان و بومت

به گزارش گیلنا از رشت، دکتر ارسلان زارع در دیدار استاندار بومت جمهوری کنیا به ظرفیت‌های متعدد گیلان در حوزه های مختلف به ویژه کشاورزی اشاره کرد و گفت: اشتغال بخش اعظمی از جمعیت این استان همچون بومت، کشاورزی است و کشت قابل توجه محصول چای در دو استان یاد شده، نقطه اشتراک گیلان و بومت‌ محسوب می شود.

وی با بیان اینکه گیلان به سبب شرایط آب و هوایی و بارش‌های مناسب، مستعدترین استان برای کشت چای و برخی دیگر از محصولات کشاورزی است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به ویژه طی نزدیک به یک دهه اخیر تلاش‌های بسیاری برای بهره گیری از شیوه های نوین کشاورزی و استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان و فناور در حوزه توسعه کشاورزی به انجام رسانده است.

استاندار گیلان با اشاره به استفاده از فناوری و توسعه علمی از مرحله برداشت تا بسته بندی در صنعت چای خاطرنشان کرد: رئیس جمهوری و دولت، به شرکت‌های دانش‌بنیان و لزوم حمایت ها از آنها اعتقاد جدی دارند و در گیلان مرکز نوآوری صنایع خلاق، پارک علم و فناوری و مراکز تحقیقاتی متعدد از جمله مرکز تحقیقات کشاورزی فعال هستند.

وی حفظ منابع طبیعی و محیط زیست را از مهمترین رویکردها و سرفصل ها در پژوهش های مذکور خواند و گفت: از انتقال تجارب و فناوری استقبال می‌کنیم از این‌رو در صورت راه‌اندازی مرکز نوآوری در استان بومت کنیا، شرکت‌های دانش‌بنیان گیلان به سبب تجربه ارزشمند در حوزه فناوری کشاورزی و چای، می توانند در آن مرکز نیز فعالیت داشته باشند.

زارع به واردات چای به کشور اشاره و ابراز علاقه کرد که زمینه تجارت چای بین گیلان و بومت فراهم شود.

استاندار گیلان با اشاره به پیشرو بودن گیلان در تولید انرژی های تجدیدپذیر، برای کمک به استان بومت و کنیا در این بخش اعلام آمادگی کرد.

وی نقطه قابل اتکا و ارتباط دوستانه ایران و کنیا و همچنین گیلان و بومت را بر محور اعتماد خواند و اظهار امیدواری کرد که این سرمایه ارزشمند روز به روز افزایش یابد.

وی خواهرخواندگی دو شهر تولید کننده چای همچون املش در گیلان و یکی از شهرهای استان بومت را موجب توسعه روابط مشترک دانست.

استاندار گیلان تحریم های دشمنان علیه ملت ایران طی افزون بر چهار دهه گذشته را یاداور شد و گفت: با مقاومت و به پشتوانه داشتن دوستان خوب در مناسبات خارجی، همواره سربلند بوده ایم.

ابراز علاقه هیات کنیایی در زمینه بهره گیری از فناوری فراوری چای در گیلان

هیلاری بارچوک استاندار بومت جمهوری کنیا نیز با ابراز خرسندی از حضور در گیلان، به شباهت های گیلان و بومت اشاره و تصریح کرد: بخش عمده اقتصاد بومت به کشاورزی اختصاص دارد و این استان حدود ۶۰ درصد از چای کنیا را تولید می کند.

وی با بیان اینکه ۹۵ درصد تولیدات چای بومت به دیگر نقاط جهان صادر می شود، افزود: این ظرفیت قابل گسترش است و می توان از مزیت‌های رقابتی استفاده کرد و این امر را به دیگر اقلام کشاورزی نیز تعمیم داد.

وی تقویت و توسعه روابط در حوزه‌های اقتصادی خصوصا چای را از اهداف سفر خود به ایران عنوان کرد و افزود: به دنبال این هستیم که در زمینه فناوری فراوری چای، از ایران بیاموزیم و تمایل داریم از دانش فنی ایرانی‌ها به ویژه گیلانیان در این بخش استفاده کنیم.

بارچوک، بومت را استانی جوان و درحال گسترش خواند و گفت: در تلاشیم از ظرفیت استان هایی همچون گیلان برای پیشرفت هرچه بیشتر به ویژه در حوزه کشاورزی و توسعه زیرساخت ها بهره بگیریم.

وی در خصوص گسترش همکاری ها با محوریت بازاریابی مشترک ابراز علاقمندی و اضافه کرد: تامین انرژی در کنیا بسیار گران است از این‌رو می خواهیم از فناوری و فرصت های ایران در جریان توسعه صنایع این کشور بهره مند شویم و تجارب گیلان در این بخش را به کنیا منتقل کنیم.

استاندار بومت اضافه کرد: دوستی ما با مردم ایران مشروط نیست و همواره دو کشور ایران و کنیا شرکای خوبی برای یکدیگر بوده  اند.

قابل ذکر است هیلاری بارچوک استاندار بومت کنیا روز گذشته (یکشنبه) در راس یک هیات اقتصادی نشستی با مسئولان سازمان چای کشور در شهرستان لاهیجان داشته و نیز از یک کارخانه چای واقع در بخش رانکوه شهرستان املش بازدید کردند.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !