امروز پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
۲۲:۵۴:۴۶ - شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
امام رضا (ع) ایران را به هسته مرکزی تشیع بدل کرد
گیلنا – به گفته یک مدرس حوزه و دانشگاه حضور حدود سه‌ساله امام رضا (ع) در ایران تأثیرات شگرفی داشته به‌نحوی‌که ایران را بعد از مدتی بدل به هسته مرکزی شیعه در دنیا معرفی کرد. به گزارش گیلنا از رشت، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسماعیل رنجبر فارس با تسلیت شهادت امام رضا (ع) اظهار کرد: حضور حدود سه‌ساله […]

گیلنا – به گفته یک مدرس حوزه و دانشگاه حضور حدود سه‌ساله امام رضا (ع) در ایران تأثیرات شگرفی داشته به‌نحوی‌که ایران را بعد از مدتی بدل به هسته مرکزی شیعه در دنیا معرفی کرد.

امام رضا (ع) ایران را به هسته مرکزی تشیع بدل کرد

به گزارش گیلنا از رشت، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسماعیل رنجبر فارس با تسلیت شهادت امام رضا (ع) اظهار کرد: حضور حدود سه‌ساله امام رضا (ع) در ایران تأثیرات شگرفی داشته به‌نحوی‌که ایران را بعد از مدتی بدل به هسته مرکزی شیعه در دنیا معرفی کرد.

وی با اشاره به تأثیرات حضور امام رضا (ع) در ایران گفت: حضور امام رضا (ع) از جهات مختلف اقتصادی، اجتماعی، علمی و فرهنگی و سیاسی بر ایران تأثیر داشت.

مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در دوره حاکمیت عباسیان شیعیان به‌شدت تحت تعقیب بوده و مورد شکنجه آزار و اذیت قرار می‌گرفتند، افزود: شیعیان در این ایام در سیاهچاله‌ها و زندان‌های مخوف عباسیان شهید می‌شدند نمونه آن برخورد بسیار خشن هارون‌الرشید با امام موسی بن جعفر (ع) است که منجر به زندان و شهادت امام شد.

رنجبر با اشاره به اینکه در زمان به قدرت رسیدن مأمون عباسی بیان معارف اهل‌بیت (ع) جرم بود و او با تظاهر به شیعه‌گری خواستار مشروعیت بخشیدن به حکومت خود و استفاده از ایرانیان بود، تصریح کرد: در آن زمان اعتقادات شیعه در قالب جلسات مناظره و محافل علمی با ادیان و نحله‌های مختلف و ظهور بیش‌ازپیش قدرت علمی و درایت امام رضا (ع) در مواجهات مختلف باعث جلب‌توجه مردم به امام و اعتقادات شیعیان شد و پایه‌های تفکر و اعتقادات شیعیان رواج بیشتری یافت.

وی با بیان اینکه امام رضا علیه‌السلام در مدت حضور خود، مفهوم امامت را بعد از مدت مدیدی عینیت بخشید، افزود: به‌ویژه در ماجرای حضور در نیشابور و بیان حدیث بسیار مهم سلسله الذهب و تبیین جایگاه رفیع امام جامعه در کنار توحید، تأثیرات شگرفی بر جامعه ایرانی داشت.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !