امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۱۸:۳۲:۴۱ - جمعه ۲۵ مهر ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مدیرکل امور روستایی و شوراهای گیلان تأکید کرد:
ممنوعیت استفاده از مُهر دهیاری ها برای نقل وانتقال املاک روستایی
گیلنا- مدیرکل امور روستایی و شوراهای گیلان با اشاره به بروز تخلفات در زمینه نقل و انتقال املاک روستایی، گفت: استفاده از مُهر دهیاری ها در این زمینه ممنوع است. به گزارش گیلنا از فومن، یاور پیر علایی  در جلسه طرح‌های درآمدزا با رویکرد اشتغال زایی دهیاری‌ها و شرکت‌های تعاونی در سالن اجتماعات فرمانداری فومن […]

گیلنا- مدیرکل امور روستایی و شوراهای گیلان با اشاره به بروز تخلفات در زمینه نقل و انتقال املاک روستایی، گفت: استفاده از مُهر دهیاری ها در این زمینه ممنوع است.

به گزارش گیلنا از فومن، یاور پیر علایی  در جلسه طرح‌های درآمدزا با رویکرد اشتغال زایی دهیاری‌ها و شرکت‌های تعاونی در سالن اجتماعات فرمانداری فومن برگزار شد، گفت: دهیاران مناطق گردشگر پذیر نسبت به ساخت‌های غیر مجاز در سطح روستا نظارت دقیق و کامل را به اجرا در آورند.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان با اشاره به اینکه فومن یکی از شهرهای گردشگر پذیر در گیلان است حل معضل پسماند در این شهرستان را بسیار ضروری دانست و ادامه داد: تفکیک زباله از مبدا مهم‌ترین اصل حل مشکلات پسماند گیلان است.

وی با بیان اینکه تمامی دهیاران استان گیلان صاحب کارت شناسایی دهیاری شدند، افزود: آموزش کارشناسان مالی و ارائه نرم افزارهای خدمت رسان در سطح دهیاری‌ها از اقدامات قابل توجه دیگر دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان بوده است.

پیر علایی حفظ کاربری زراعی مناطق کشاورزی در گیلان و عدم صدور پروانه‌های ساخت غیر مجاز از دغدغه‌های اصلی مسئولان اجرایی در گیلان عنوان کرد و ادامه داد: دستگاه‌های نظارتی با جدیت تمام نیز به مساله ساخت سازهای غیر مجاز ورود کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از مهر دهیاری‌ها و شورای اسلامی برای نقل انتقالات املاک روستایی ممنوع است، گفت: متأسفانه در برخی موارد شاهد تخلف در این موارد بوده‌ایم.

برخورد با تخلفات مدیران روستایی در زمینه خرید و فروش زمین

در ادامه فرماندار فومن با بیان اینکه از ظرفیت دهیاران برای بستر سازی مناسب جهت حضور سرمایه گذاران در سطح روستاها استفاده شود، گفت: دهیاران می‌توانند با تشویق ساکنین بومی روستا جهت استفاده بهینه از اراضی برای رونق اشتغالزایی مؤثر باشند.

محمد رضا محسنی استفاده از ظرفیت زراعت چوب به عنوان یک برنامه راهبردی در شهرستان برای اشتغال زایی و افزایش تولید اقدامی قابل توجه است، اظهار داشت: کاشت پنج هکتار گیاه گل محمدی در شهرستان فومن در سال جاری جهت افزایش رونق تولید داخلی صورت گرفته است.

وی به ابراز نگرانی از فعالیت شوراها و دهیاران در خصوص خرید فروش زمین در سطح روستاها اشاره کرد و گفت: با تخلفات مدیران روستایی که نقش معاملات ملکی را برعهده گرفته‌اند برخورد می‌شود.

محسنی وضعیت مدیریت پسماند در مسیرهای گردشگری شهرستان فومن را مناسب ندانست و افزود: انباشت زباله در مناطق گردشگری قابل قبول نیست.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !