امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۷:۳۳:۳۸ - دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رئیس سازمان چای کشور:
خرید۱۲۳ هزار تن برگ سبز چای در کشور
گیلنا –  رئیس سازمان چای کشور با اشاره به اینکه تاکنون ۱۲۳ هزار تن برگ سبز چای از چایکاران شمال کشور خریداری شده است، گفت: ۲۷ هزار تن چای خشک تولید شده است. به گزارش گیلنا از رشت حبیب جهانساز با اشاره به روزهای پایانی برداشت برگ سبز چای در چین پاییزه از باغات استان‌های […]

گیلنا –  رئیس سازمان چای کشور با اشاره به اینکه تاکنون ۱۲۳ هزار تن برگ سبز چای از چایکاران شمال کشور خریداری شده است، گفت: ۲۷ هزار تن چای خشک تولید شده است.

خرید۱۲۳ هزار تن برگ سبز چای در کشور/ ۲۷ هزار تن چای خشک تولید شد

به گزارش گیلنا از رشت حبیب جهانساز با اشاره به روزهای پایانی برداشت برگ سبز چای در چین پاییزه از باغات استان‌های گیلان و مازندران، اظهار کرد: از ابتدای اردیبهشت ماه و آغاز فصل برداشت برگ سبز چای تا به امروز ۱۲۳ هزار تن برگ سبز چای خریداری شده است.

رئیس سازمان چای کشور به فعالیت ۵۵ هزار خانوار گیلانی و مازندرانی در زمینه تولید چای در کشور، تصریح کرد: در مجموع در دو استان گیلان و مازندران ۲۵ هزار هکتار باغ چای وجود دارد.

وی با بیان اینکه ارزش برگ‌های خریداری شده ۴۸۴ میلیارد تومان است، گفت: تاکنون ۸۵ درصد مطالبات چایکاران معادل ۴۱۳ میلیارد تومان به حساب آنها واریز شده و مابقی مطالبات نیز در کوتاه‌ترین زمان واریز می‌شود.

جهانساز با اشاره به اینکه از برگ‌های سبز خریداری شده ۶۰ هزار و ۱۷۲ تن از نوع درجه یک و ۶۲ هزار و ۹۲۲ تن درجه دو است، افزود: ۱۶۰ کارخانه چایسازی در گیلان و مازندران با این سازمان همکاری می‌کنند که تا به امروز بیش از ۲۷ هزار تن چای خشک تولید کرده‌اند.

وی ادامه داد: سالانه ۱۰۰ هزار تن چای خشک در کشور مصرف می‌شود

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !