امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
۱۵:۲۱:۲۵ - سه شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رئیس کارگروه رسانه گیلان تأکید کرد:
خیز رسانه های گیلان برای جلب مشارکت شهروندان در مقابله با کرونا
گیلنا- رئیس کارگروه رسانه و فضای مجازی گیلان با تأکید بر ضرورت فعالیت دوباره رسانه های استان برای جلب مشارکت شهروندان برای مقابله با کرونا، گفت: پویش «مراقب من باش» راه اندازی می شود. به گزارش  گیلنا از رشت فیروز فاضلی  در بیست و سومین جلسه کارگروه رسانه و فضای مجازی با اشاره به شیوع […]

گیلنا- رئیس کارگروه رسانه و فضای مجازی گیلان با تأکید بر ضرورت فعالیت دوباره رسانه های استان برای جلب مشارکت شهروندان برای مقابله با کرونا، گفت: پویش «مراقب من باش» راه اندازی می شود.

خیز رسانه های گیلان برای جلب مشارکت شهروندان در مقابله با کرونا

به گزارش  گیلنا از رشت فیروز فاضلی  در بیست و سومین جلسه کارگروه رسانه و فضای مجازی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در اسفند ماه سال گذشته و آغاز فعالیت این کارگروه، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف این کارگروه ساماندهی و نظارت بر فعالیت‌های رسانه‌ای، فضای مجازی و جلوگیری از تشویش اذهان عمومی است.

نقش مهم رسانه در کنترل و جهت دهی به افکار عمومی در کرونا

وی به جوی سنگین حاکم بر رسانه و فضای مجازی در روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: با توجه به اظهار نظرهای غیر کارشناسی از سوی افراد غیر متخصص در این زمینه تلاش شد تا با گردهم آوری گروهی از جوانان فعال در این عرصه این فضا را کنترل کنیم.

رئیس کارگروه رسانه و فضای مجازی با اشاره به اینکه حضور به موقع این جوانان سبب شد تا بتوانیم در همان هفته نخست این فضا و فعالیت رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی ساماندهی شود، گفت: امروز این کارگروه به اخبار رسانه‌های فارسی زبان خارجی، رسانه مکتوب و مجازی کشور و سپس استان در زمینه کرونا را تحلیل و بررسی می‌کند.

وی به شیوع موج دوم و سوم کرونا در کشور و افزایش آمار ابتلاء در برخی استان‌ها به ویژه تهران و تعطیلات یک هفته‌ای در این استان اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر ویروس کرونا در استان گیلان تا حدودی مدیریت شده اما نگران مسافرت‌ها به این استان هستیم که این وضعیت شکننده را تحت تأثیر قرار دهد.

فاضلی با بیان اینکه متأسفانه علاوه بر مسافرت‌ها، مشارکت پایین شهروندان گیلانی در استفاده از ماسک و دستور العمل های استان را تهدید می‌کند، ادامه داد: عادی انگاری شرایط از سوی شهروندان از یک سو و حضور مسافران از سوی دیگر قطعاً به انتقال ویروس کرونا کمک کرده و با توجه به امکانات حوزه بهداشت و درمان گیلان به ما آسیب خواهد زد.

وی با تأکید بر ضرورت راه اندازی پویش‌هایی با موضوع ارتقای سطح مراقبت‌های فردی و جلوگیری از سفرهای غیر ضرور به استان گیلان، افزود: این موضوع باید در سطح جامعه به یک فرهنگ تبدیل شود.

ضرورت بهره گیری از سمن‌ها و جوانان برای ایجاد حساسیت در زمینه کرونا

مدیر کل ارشاد گیلان با اشاره به عدم وجود زمان مشخص برای پایان کرونا بر ضرورت برنامه ریزی رسانه‌ای برای آگاهی بخشی به جامعه در راستای رعایت دستور العمل های بهداشتی و استفاده از ماسک تأکید کرد و گفت: در این مدت بارها شاهد فضاسازی‌های رسانه‌ای با موضوعات مختلف اعم از کنکور، محرم، بازگشایی مدارس و سایر حوزه‌ها در تقابل با کرونا بوده‌ایم.

وی با تأکید بر مدیریت همدلانه در این زمینه، تصریح کرد: با تعطیل کردن فعالیت‌ها در سطح جامعه با توجه به وضیعت اقتصادی شهروندان نمی‌توانیم به این مدیریت دست یابیم بلکه باید با بهره گیری از ظرفیت رسانه‌ها سطح مراقبت‌های فردی و اجتماعی را بالا ببریم.

فاضلی در ادامه با بیان اینکه ما مشابه این فعالیت‌های رسانه‌ای در طول هفت ماهه گذشته برای حساس کردن شهروندان نسبت به کرونا را همانند ۱۳ فروردین شاهد بوده‌ایم، افزود: جوانان ما بسیار تأثیرگذار هستند لذا باید از سمن‌ها و گروه‌های مردم نهاد باید در این زمینه اقدام کنند.

وی ادامه داد: باید با راه اندازی پویش «مراقب من باش» و کار رسانه‌ای و حضور فعالان فضای مجازی اقدامات خوبی برای آگاهی بخشی گیلانیان و بالا بردن دوباره مشارکت‌های مردمی برای رعایت دستور العمل های بهداشتی انجام شود.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !