امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۱۸:۱۰:۳۹ - چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
جهاد دانشگاهی در فرآیند توسعه گیلان نقش‌آفرینی کند
گیلنا – استاندار گیلان تالاب انزلی را از ظرفیت‌های ارزشمند گیلان خواند که مدیریت و احیاء آن درروند توسعه استان مؤثر است و به جهاد دانشگاهی تأکید کرد که با ارائه طرح و پژوهش در تحقق این مهم نیز اقدامی مؤثر انجام دهد. به گزارش خگیلنا از رشت، ارسلان زارع در دیدار دکتر حمیدرضا طیبی […]

گیلنا – استاندار گیلان تالاب انزلی را از ظرفیت‌های ارزشمند گیلان خواند که مدیریت و احیاء آن درروند توسعه استان مؤثر است و به جهاد دانشگاهی تأکید کرد که با ارائه طرح و پژوهش در تحقق این مهم نیز اقدامی مؤثر انجام دهد.

جهاد دانشگاهی در فرآیند توسعه گیلان نقش‌آفرینی کند

به گزارش خگیلنا از رشت، ارسلان زارع در دیدار دکتر حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی کشور با تبریک چهلمین سال تأسیس این نهاد علمی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در چهار دهه اخیر توانسته در حوزه‌های پژوهش، آموزش و نیز پیوند علم و صنعت اقدامات شایسته‌ای انجام دهد و فعالیت‌های فناورانه ای اجرا کند.

وی با اشاره به فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی جهاد دانشگاهی در گیلان، بر ضرورت استمرار رویکردهای این نهاد در جهت رفع مشکلات استان و ارائه راهکار تأکید کرد و گفت: همواره در همه بخش‌ها به خودکفایی ملی تأکیددارم که در راستای تحقق این مهم مؤسسات دانشگاهی می‌توانند نقش‌آفرین باشند.

استاندار گیلان سهم شرکت‌های دانش‌بنیان در اقتصاد کشورهای پیشرفته و تولید ارزش‌افزوده را یادآور شد و حمایت از این شرکت‌ها را از موضوعات مهمی عنوان کرد که دولت تدبیر و امید با در نظر گرفتن تمهیدات ویژه‌ای آن را دنبال می‌کند.

زارع با بیان اینکه جهاد دانشگاهی استان و پژوهشکده محیط‌زیست آن نیز فعالیت‌هایی در حوزه‌های مختلف زیستی انجام داده‌اند، افزود: تأکیددارم در بخش‌هایی همچون پسماند، تالاب انزلی، چای و برنج نیز مطالعات استمرار داشته باشد.

وی با بیان اینکه دولت توجه خاصی به حل مشکل پسماند در استان‌های شمالی دارد، به اعتبار تخصیص‌یافته در این بخش برای سال جاری و نیز اعتبار پیش‌بینی‌شده برای سال آتی اشاره کرد و گفت: جهاد دانشگاهی می‌تواند در اجرای پروژه‌های این بخش، ایفای نقش کند.

زارع تالاب انزلی را از ظرفیت‌های ارزشمند گیلان خواند که مدیریت و احیاء آن درروند توسعه استان مؤثر است و به جهاد دانشگاهی تأکید کرد که با ارائه طرح و پژوهش در تحقق این مهم نیز اقدامی مؤثر انجام دهد.

استاندار گیلان اجرای پژوهش‌های مرتبط با صنعت چای به‌عنوان محصول راهبردی گیلان را در افزایش بهره‌وری اقتصادی و رشد میزان تولید این محصول اثرگذار عنوان و بر لزوم تعامل جهاد دانشگاهی با پارک علم و فناوری استان تأکید کرد.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به موقعیت جغرافیایی گیلان، ارتباط با کشورهای همسایه را فرصت مناسبی برای بسط و گسترش فعالیت‌های دانش‌پایه ذکر کرد.

آمادگی جهاد دانشگاهی برای راه‌اندازی مرکز تحقیقات سرطان گوارش در گیلان

رئیس جهاد دانشگاهی کشور نیز در این دیدار با بیان اینکه آمادگی راه‌اندازی مرکز تحقیقات و درمانی سرطان گوارش در گیلان و منطقه آزاد انزلی راداریم، اظهار کرد: واحدهای استانی جهاد دانشگاهی با توجه به ظرفیت‌های بومی، فعالیت‌های تخصصی را به‌صورت هدفمند دنبال می‌کنند.

طیبی می‌گوید علاقه‌مند هستیم جهاد دانشگاهی گیلان و پژوهشکده محیط‌زیست در حوزه پسماند با پژوهش‌هایی که انجام داده‌اند، مرجع باشند.

وی با بیان اینکه فناوری لازم برای ساخت زباله‌سوز در کشور وجود دارد، گفت: بر اساس ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی امکان ساخت این زباله‌سوز وجود دارد ضمن آنکه در ساختن کوره زباله‌سوز نیز در داخل ظرفیت داریم.

وی در خصوص اقدامات تخصصی انجام‌گرفته در حوزه تصفیه پساب‌های صنعتی و آب همراه نفت و نمک‌زدایی تصریح کرد: همواره پساب‌های صنعتی بجا مانده از فرآیند مذکور، چالش بزرگی برای محیط‌زیست بوده که پژوهشگران پژوهشکده محیط‌زیست توانستند آب و آب‌نمک موجود را به قابلیت استفاده در کشاورزی و همچنین صنایع برسانند.

رئیس جهاد دانشگاهی همچنین در خصوص انجام فعالیت‌های پژوهشی در مورد افزایش بهره‌وری، کیفیت و چینش بهتر برگ سبز چای و نیز انجام کار مشترک دراین‌ارتباط با استان گیلان اعلام آمادگی کرد.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !