امروز پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
۲۲:۳۷:۳۳ - یکشنبه ۳۰ شهر ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ماموریت ویژه استاندار به فرمانداران گیلان
گیلنا – استاندار گیلان با بیان اینکه شخصاً آخرین وضعیت پیشرفت پروژه‌ها را رصد می‌کنم، گفت: انتظار دارم فرمانداران هم طرح‌های نیمه‌تمام شهرستان‌ها را پایش کرده و نهایت جدیت برای شتاب در تکمیل آن‌ها را داشته باشند. به گزارش  گیلنا از آستانه‌اشرفیه، ارسلان زارع در جلسه شورای اداری آستانه‌اشرفیه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار […]

گیلنا – استاندار گیلان با بیان اینکه شخصاً آخرین وضعیت پیشرفت پروژه‌ها را رصد می‌کنم، گفت: انتظار دارم فرمانداران هم طرح‌های نیمه‌تمام شهرستان‌ها را پایش کرده و نهایت جدیت برای شتاب در تکمیل آن‌ها را داشته باشند.

فرمانداران طرح‌های نیمه‌تمام شهرستان‌ها را پایش کنند

به گزارش  گیلنا از آستانه‌اشرفیه، ارسلان زارع در جلسه شورای اداری آستانه‌اشرفیه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: آغاز این هفته، یادآور حماسه‌های سرنوشت‌ساز فرزندان این مرزوبوم است و به سبب اینکه با خلوص نیت به دفاع از آرمان‌ها پرداختند، از آن به‌عنوان دفاعی مقدس یاد می‌شود.

وی با پاسداشت تلاش‌های همه ایثارگران، جانبازان، رزمندگان و آزادگان، به روان پاک شهیدان والامقام به‌ویژه شهدای استان و علی‌الخصوص شهرستان آستانه‌اشرفیه و نامدارانی همچون شهید سردار مهدی خوش‌سیرت درود فرستاد.

استاندار گیلان با اشاره به عناد استکبار با نظام مردم‌سالار دینی ایران از همان ابتدای پیروزی انقلاب و نیز اکنون تروریسم اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه آن‌ها علیه ملت ایران گفت: امروز مردم بار دیگر در شرایط مشابه دفاع مقدس قرارگرفته و با جنگی تمام‌عیار و ناجوانمردانه در عرصه اقتصادی روبرو هستند.

زارع رفتارهایی چون جلوگیری از ارسال دارو به مردم را ظلم بی‌حساب دشمنان ملت ایران خواند و تصریح کرد: با تأسی از همان الگوهای دوران دفاع مقدس، شاهد شکل‌گیری صحنه‌های زیبایی از ایثار و حماسه در مقاطع مختلف بوده‌ایم که فداکاری کادر درمان، پرستاران و پزشکان در حفظ سلامت جامعه، تلاش‌های گروه‌های جهادی و کمک‌های مؤمنانه مردم نمونه‌ای آشکار از این رفتارهای مجاهدانه است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با تأکید بر ضرورت استمرار بیش‌ازپیش رعایت توصیه‌های بهداشتی افزود: معتقدم در سایه همان انسجام، وفاق و همدلی ملی دوران دفاع مقدس؛ دوره سخت و دشوار مقابله با کرونا را نیز سپری کرده و با تحریم‌ها مبارزه می‌کنیم و همچون همه مقاطع تاریخی، ملت ما سرفراز خواهند بود البته در کنار این وحدت باید اجرای برنامه‌های دولت تدبیر و امید و نیز راهبردهای توسعه محور استان گیلان با تلاشی مضاعف در دستور کار باشد.

استاندار گیلان با بیان اینکه شخصاً آخرین وضعیت پیشرفت پروژه‌ها را رصد می‌کنم، گفت: انتظار دارم فرمانداران هم طرح‌های نیمه‌تمام شهرستان‌ها را پایش کرده و نهایت جدیت برای شتاب در تکمیل آن‌ها را داشته باشند تا در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد؛ ضمن آنکه لازم است وضعیت فعالیت واحدهای تولیدی نیز مورد پیگیری قرار گیرد.

وی با تأکید بر لزوم حفظ اشتغال موجود، ایجاد زمینه برای فراهم شدن فرصت‌های شغلی جدید را وظیفه مهم فرمانداران خواند و بیان کرد: حفظ و تقویت امنیت نیز از وظایف و انتظاراتم از فرمانداران است.

زارع با بیان اینکه شهرستان آستانه‌اشرفیه با ظرفیت‌های ارزشمندی از منابع انسانی و سابقه‌ای دیرین در حوزه‌های مذهبی و فرهنگی، چهره‌های تابناکی در عرصه ادب و فرهیختگان ماندگاری در حوزه علم و دانش به این سرزمین معرفی کرده، تصریح کرد: علاوه بر موارد یادشده؛ آستانه‌اشرفیه پتانسیل‌های زیادی در بخش‌های کشاورزی و گردشگری دارد که باید با حمایت از این صنایع، قطار توسعه شهرستان شتاب گیرد.

به گفته استاندار گیلان، آستانه‌اشرفیه این ظرفیت را دارد که زودتر از دیگر شهرستان‌ها به نرخ بیکاری تک‌رقمی برسد و زمینه اشتغال ساکنان شهرستان‌های اطراف را نیز فراهم آورد، به همین سبب با تشدید فعالیت‌های برنامه محور، می‌توانیم شاهد شکوفایی شهرستان باشیم.

زارع گسترش فعالیت صنایع تبدیلی و شیوه‌های مدرن کشاورزی را یک ضرورت خواند و با بیان این مطلب که توسعه فعالیت‌های گردشگری با شرایط زیست‌شناختی (اکولوژیک) آستانه‌اشرفیه با توجه به پتانسیل بندر کیاشهر تناسب دارد، گفت: بایستی در مسیر تحقق این مهم؛ ضمن ایجاد اشتغال، حفاظت از محیط‌زیست و منابع طبیعی به‌طور اصولی موردتوجه باشد.

وی با بیان اینکه تاکنون اندکی از ظرفیت‌های کیاشهر به بالفعل تبدیل‌شده، افزود: بندر کیاشهر در زمینه گردشگری جایگاهی ممتاز دارد، ازاین‌رو اجرای طرح جامع گردشگری در این بندر می‌تواند در توسعه منطقه مؤثر باشد.

استاندار گیلان با اشاره به طرح دولت برای ایجاد اشتغال بیان کرد: طبق برنامه دولت؛ چهار هزار هکتار از اراضی ملی استان برای توسعه زارعت چوب باهدف جهش تولید در انجام این مهم به بهره‌برداران واگذار می‌شود که درواقع می‌توان آن را گامی در مسیر صیانت از جنگل‌ها دانست.

زارع با بیان اینکه با توجه به جایگاه برتر آستانه‌اشرفیه در تولید نهال صنوبر، بهبود و توسعه چوب صنوبر برای استفاده صنایع مرتبط در استان و کشور می‌تواند در این شهرستان گسترش یابد، گفت: این امر در کنار آنکه جزو سیاست‌های مهم اجرای طرح زراعت چوب در استان است، زمینه خودکفایی در تولید چوب صنوبر موردنیاز واحدهای صنایع چوب را نیز فراهم می‌سازد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی روستانشینان را از دیگر مزایای توجه به توسعه چوب صنوبر در استان خواند و بیان کرد: تأکیددارم از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در جهت توسعه زراعت چوب مطابق با اصول قانونی، حمایت صورت گیرد.

وی مسئله تغییر کاربری اراضی کشاورزی برای همه بخش‌های استان را دغدغه‌ای جدی دانست و با تأکید بر ضرورت نظارت‌های بیشتر در این بخش افزود: تلاش‌های صورت گرفته طی چند سال اخیر ستودنی است و مردم، مسئولان را در اجرای این مهم یاری رسانده‌اند.

وی با اشاره به لزوم استمرار این همکاری‌ها بیان کرد: همچنان بر پیشگیری جدی برای تغییر کاربری اراضی تأکیددارم و معتقدم نظارت‌های مستمر، مهم‌ترین مؤلفه در انجام موفق این کار است.

استاندار گیلان خلوص نیت، نظم و انضباط، تکریم و تلاش برای جلب رضایت مردم را از اموری ذکر کرد که فرمانداران باید در رأس فعالیت‌های خود قرار دهند.

 در پایان این مراسم از یونس محمودی فرماندار سابق تقدیر و حمیدرضایی به‌عنوان فرماندار شهرستان آستانه‌اشرفیه معرفی شد.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !