امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
۲۰:۳۱:۵۵ - شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۸
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
کمک ۷۰ میلیاردی مجلس در سرفصل‌های بودجه‌ای مختلف به رشت
گیلنا – نماینده مردم رشت در مجلس از مساعدت ۷۰ میلیاردی مجلس در سرفصل‌های بودجه مختلف به رشت خبر داد اما فرماندار شهرستان بودجه‌ای در نظر گرفته برای این شهرستان در مقایسه با جمعیت استان را ناکافی دانست. به گزارش گیلنا جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان رشت با حضور اعضای کمیته در سالن اجتماعات فرمانداری رشت […]

گیلنا – نماینده مردم رشت در مجلس از مساعدت ۷۰ میلیاردی مجلس در سرفصل‌های بودجه مختلف به رشت خبر داد اما فرماندار شهرستان بودجه‌ای در نظر گرفته برای این شهرستان در مقایسه با جمعیت استان را ناکافی دانست.

کمک ۷۰ میلیاردی مجلس در سرفصل‌های بودجه‌ای مختلف به رشت

به گزارش گیلنا جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان رشت با حضور اعضای کمیته در سالن اجتماعات فرمانداری رشت برگزار شد.

رئیس کمیته برنامه‌ریزی شهرستان رشت در این جلسه با بیان اینکه بخش کمی از منابع موردنیاز طرح‌ها جذب می‌شود، اظهار کرد: بخش اعظم منابع در دست وزارتخانه‌هاست و باید نمایندگان و مدیران کل در جذب اعتبارات حامی شهرستان باشند.

میرشمس مؤمنی‌زاده با بیان اینکه مبنا در جذب و توزیع اعتبار محرومیت مردم است، افزود: جمعیت شهرستان بالغ‌بر ۳۸ درصد جمعیت استان است اما منابع در نظر گرفته بسیار ناچیز است درحالی‌که علیرغم تلاش‌های صورت گرفته طی چهل سال اخیر هنوز در بخش‌هایی محرومیت وجود دارد.

وی با اشاره به اقدامات ارزشمند دولت در بخش راه و مدیریت پسماند گفت: دولت در بخش احداث راه از جمله خمام خشکیبجار، احداث کارخانه‌های کمپوست تلاش‌هایی انجام داده اما لازم است تلاش‌ها در این زمینه افزایش پیدا کند.

فرماندار رشت با تقدیر از نمایندگان رشت در مجلس بابت مساعدت‌ها در بخش‌های عمرانی بیان کرد: تلاش‌های زیادی در زمینه تخصیص و جذب اعتبارات عمرانی شده و امیدواریم این تلاش‌ها بیشتر شود.

مؤمنی‌زاده بر ضرورت تسریع پروژه‌های عمرانی شهر رشت توسط دستگاه‌های اجرایی تأکید کرد و افزود: پروژه‌هایی که توانایی اتمام را برای هفته دولت دارند هر چه سریع‌تر توسط دستگاه‌ها اعلام شود.

وی رشت را شهرستانی کشاورزی محور برشمرد و گفت: اقدامات خوبی در زمینه لاینینگ و لایه‌روبی انهار شده و امیدواریم این اقدامات تا پایان فصل زراعی بدون دغدغه ادامه داشته باشد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به تهاجم همه‌جانبه دشمن علیه جمهوری اسلامی اظهار کرد: علیرغم فشارهای همه‌جانبه هماهنگی‌های خوبی بین سران قوا وجود دارد و قوانین خاص وضع‌شده تا عبور از شرایط سخت ادامه دارد.

جبار کوچکی‌نژاد بر ضرورت برخورد کریمانه مسؤولان و کارگزاران نظام تأکید کرد و افزود: اینکه مردم از شهر و روستا به دستگاهی مراجعه کنند و با عدم برخورد صحیح کارگزاران مواجه شوند جرم است و دل دشمن‌ شاد می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم حمایت همه‌جانبه و پاسخ صحیح به مطالبات مردم گفت: ممکن است نتوانیم در حد مطلوب به مردم خدمات دهیم اما می‌توان با روی خوش اندک خدمات ارائه‌شده را مثمرثمر ارائه کرد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان از تغییر شیوه بودجه‌ریزی و بودجه‌بندی در کشور خبر داد و تصریح کرد: تجارب و نظر کارشناسان نشان می‌دهد شیوه بودجه‌ریزی کنونی اثربخش نیست و در آینده نزدیک این شیوه تغییر کرده و احتمالاً دوساله بسته می‌شود.

کوچکی‌نژاد با اشاره به ضعف زیرساخت‌های برق و آسیب‌های وارده به مردم افزود: طبق قانون تمامی لوازم برقی مردم بیمه هستند و شرکت برق باید خسارت مردم را از بیمه پرداخت کنند کما اینکه در سال گذشته شرکت برق و گاز از پرداخت حق بیمه‌ای که از جیب مردم پرداخت‌شده بود براساس گزارش تحقیق و تفحص مجلس خودداری کرده بود.

وی از کمک ۷۰ میلیاردی مجلس در سرفصل‌های بودجه‌ای به بخش‌های مختلف رشت خبر داد و گفت: این کمک‌ها در بخش توانیر، بهداشت، آموزش و سایر بخش‌ها بوده است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به محروم بودن گیلان از داشتن شعبه دانشگاه شهید رجایی بیان کرد: متأسفانه علیرغم حضور ۱۰ باره مسؤولان دانشگاه در گیلان، مردم رشت از داشتن دانشگاه شهید رجایی که مستقیماً فارغ‌التحصیلان آن جذب می‌شوند، خود داوری می‌کنند.

کوچکی‌نژاد با انتقاد از سهم بالای بودجه به‌صورت متمرکز در کشور گفت: سه هزار تن قیر از محل بازآفرینی شهر برای رشت گرفته‌شده و امیدواریم وضع شهر از چاله‌های عمیق نجات پیدا کند./ فارس

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !